Het is al langer dan dat bekend zelfs.
Hoewel ik me afvraag of ze de schat van Scharlaken Rackham ook gaan verfilmen of niet. Het is maar, hoe deze film eindigde zou dit wel eens kunnen, hoewel ze het misschien gaan combineren met de Prisoners of The Sun. In ieder geval wordt Zonnebloem wel geïntroduceerd in de volgende film.
Gisterenavond gaan zien, goede film, prachtige animatie en de eerste keer dat ik genoten heb van 3D...
8,5/10
hallo wat is het beste: gedubt in NL of origineel met NL ondertitel?
origineel met NL subs
Net bekeken. Animatie is gewoon verbluffend. Verhaal is zwakjes, in de zin van als volwassene heb je daar niet veel aan. Tegelijkertijd is er teveel actie om als kinderfilm bestempeld te worden. Voor de rest is het echt 100% kuifje, en dat is natuurlijk een plus
Sent from Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
Met "verhaal is zwakjes" bedoel ik eigenlijk dat het voor een film maar zozo is .. een strip of boek is altijd beter, in die zin dat fantasie/droom sterker is dan een voorstelling
Vanavond ook gaan kijken. Ik wou in feite de OV zien, maar die was op dat ogenblik enkel in 3D. No way dat ik daarvoor meer ga betalen! Dus is het de Vlaamse versie geworden.
Ik ben het grotendeels eens met jou, SideShow. Al zou ik het iets minder streng verwoorden. Visueel is deze stripverfilming idd adembenemend mooi en grensverleggend voor het genre. Spielberg heeft bovendien veel van de magie van de strip weten te bewaren. Het verhaal is imo ook het zwakste punt van de film: voorspelbaar en vrij dunnetjes. Toch vind ik het in het algemeen een vrij goeie film. Het vervolg zal ik zeker ook een kans geven.
7,5/10
Vandaag juist gezien,
Was niet slecht maar puur als film is het niets bijzonders. Grootste minpunt voor mij was eigenlijk het teveel aan actie (die dan nog eens slecht werd gebracht). Nee, Spielberg zal nooit meer het niveau halen van pakweg een Jews of een Raiders of the lost ark, dat hij maar terug van de melige melodrama's gaat maken.
jews?
tumdumdumdumdum CHANOEKAAAAAAAAAAAA
Dat was toch ook iets wat mij opviel. Ik ben nu niet de grootste Kuifje-fan en heb feitelijk enkel de tekenfilms van vroeger gechecked, maar de actie was echt over-the-top, zéker voor iets als Kuifje. Teveel Hollywood-blockbuster-attitude.
Ondanks dat vond ik het zeker geen slechte film. Het is geen film die mij lang zal bijblijven, maar ik vond hem aangenaam. 3D was verrassend aangenaam, maar zeker niet essentieel. Het was wel de eerste 3D-film die ik heb gezien, die nogal verfijnd met de 3D omging.
Qua personages was het wennen. Haddock was geweldig, maar Kuifje zelf... Hmm, om de een of andere reden vond ik hem te soft klinken en te soft overkomen. De 3D-conversie was wel geslaagd, zowel qua personages als que setting. Echt GEK hoe goed de film eruit ziet.
Ik geef een 7/10.
.LAST.FM.F1 manager: xDama GP-xDama RT.
heb hem ook gezien
zwak verhaal uiteindelijk en te geforceerd bij momenten om er toch maar wat de actie in te houden (zoals met die vogel die hij maar blijft en blijft achtervolgen...) maar wel goed gemaakt, je vindt er duidelijk elementen uit de boeken in terug en ook de begincredits zijn origineel
Goede film prachtige animatie! zoals babybumblebee al zei zijn de begincredits origineel dat vond ik wel leuk gedaan! Ik vind dat de stijl van de strips perfect is overgenomen door Spielberg! Een echte kinderfilm zou ik het nu ook niet noemen. Je kon in de film Hergé en Spielberg herkennen en dat is toch wel hee goed daar draait het allemaal om!
Ik heb gelezen dat Jackson regisseur en spielberg producer zou zijn bij de volgende film maar spielberg zei in een interview dat hun manier van samenwerken hetzelfde zal blijven. Ik ben wel benieuwd of de film in de VS gaat aanslaan ik hoop het want het is echt wel de moeite waar!
Ik geef 9/10!![]()
Boston Celtics Manchester United Chicago Bulls
PSN: stormsurfer21
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)