Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: The Way Back

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)

The Way Back

The Way Back

regisseur: Peter Weir
    genre: (war) drama
    duur: 133 min.
    trailer: YouTube - The Way Back Movie Trailer Official (HD)

Groots en mooi drama over de tocht van 7 mensen die vluchten uit gevangenenkamp en een onmetelijk zware tocht ondernemen van SiberiŽ naar India. Het verhaal kan gezien worden als een soort triomf van de menselijke overlevingskracht, of in Weir's eigen woorden: 'The way back' gaat over volharden zonder je menselijkheid te verliezen'. Hij slaagt er in om dit prachtig weer te geven, zonder te vervallen in een te groot sentiment, dus puur door de kracht van de beelden. De prachtige, uitgestrekte landschappen benadrukken de nietigheid van de mens, maar deze personen volharden kost wat kost. Het einde was dan ook een zeer ontroerend moment. Buiten dit is er niet echt iets noemenswaardig. Het acteerwerk is onderhoudend, de dialogen op het randje van het campgevoel soms en de weinige muziek doet gewoon haar werk. Het is dan ook spijtig dat de film nergens echt in uitblinkt, maar wat overblijft is een zeer degelijke, prachtig geschoten film over mensen die op zoek gaan naar hun vrijheid.
    Laatst gewijzigd door FreakyJP; 26 januari 2011 om 18:12

Member pieta's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik ga em donderdag zien, ik loees wel dat er sommige wat commentaar hebben op het dialect wat ze proberen te spreken?

iTrader
    83 (100%)
    Goh ja, je zal Colin Farrell met een Russisch accent horen praten enzo. Maar het valt wel mee hoor

Member themummy123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Zeker de moeite waard!!! Wel opletten dat het langer duurt dan de gebruikelijke 90minuten.

iTrader
    83 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themummy123 Bekijk bericht
    Wel opletten dat het langer duurt dan de gebruikelijke 90minuten.
    Que?
    Laatst gewijzigd door FreakyJP; 29 januari 2011 om 20:15

Member Terrorist_Hell's schermafbeelding
    iTrader
    105 (99%)
    Ik vond de film enorm saai, gewoon een wandeling van punt A naar B. De opzet is goed, maar de uitwerking is veel te mager om het als een entertainende film te beschouwen. Entertainen is misschien een slechte woordkeuze, zie het eerder als boeiend of meeslepend. De film voelde niet aan als een ontsnapping van het communistische regime of het geweld. Op basis daarvan mist de film compleet zijn bedoeling naar mijn mening. De tocht door de woestijn had misschien het meeste impact vanwege de uitdroging en goede make-up. Acteerwerk is zeer degelijk, vooral van Ed Harris. Colin Farell is wat misplaatst, is niet geschikt voor zo'n rol (halverwege de film verdwijnt ie dan ook, dus veel last ga je er niet van hebben). Enkele mooie sfeerbeelden, maar dat vind je evengoed in een andere doorsnee film. Het is nu niet omdat NGC er voor tussenzit dat het plots adembenemend zou zijn, dat zeker niet. Score op IMDB is overroepen, hooguit een 6 op 10.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    De film nog niet gezien, maar waarom nemen ze dan gewoon geen Russische acteurs voor de Russische rollen? En Poolse acteurs voor Poolse rollen? Kosten wellicht veel minder dan een sterrencast en je hebt authenciteit. Afin, ik hoop alleszins dat de accenten niet klinken zoals in Seven years in Tibet, want dat was bij momenten zeer ergerlijk.

iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreakyJP Bekijk bericht
    Que?
    Een gemiddelde film duurt 1uur 30 minuten. The way back dus blijkbaar niet, kwas vergeten dat na te checken.

iTrader
    83 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themummy123 Bekijk bericht
    Een gemiddelde film duurt 1uur 30 minuten. The way back dus blijkbaar niet, kwas vergeten dat na te checken.
    Euhm, ik weet niet wat voor films jij kijkt, maar een film duurt meestal langer dan 90min hoor. Tenzij het zo'n typische Hollywood actie/komedie is.

Dat wat je zegt van gemiddelde klopt dus niet echt hoor tbh.

Crew Member TeOtWaWkI's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Kzou zelf verder gaan en zeggen dat gemiddelde ergens tussen de 1h50 en 2h ligt..

Member Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    De film nog niet gezien, maar waarom nemen ze dan gewoon geen Russische acteurs voor de Russische rollen? En Poolse acteurs voor Poolse rollen? Kosten wellicht veel minder dan een sterrencast en je hebt authenciteit. Afin, ik hoop alleszins dat de accenten niet klinken zoals in Seven years in Tibet, want dat was bij momenten zeer ergerlijk.
    Omdat het moet aanslaan bij de Amerikanen

Member pieta's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    net terug en eerlijk gezegd: teleurstellend. (zeker omdat het een waargebeurd verhaal is)

De film begon goed ma ging al snel bergafwaarts... 'gemaakte' karakters, dialogen die weinig meerwaarde gaven aan de film, soms gerushed.
    En als ge leest "Groots en mooi drama over de tocht van 7 mensen die vluchten uit gevangenenkamp en een onmetelijk zware tocht ondernemen van SiberiŽ naar India." verwacht ge toch iets meerdan gewoon maar wandelen. En 1.30 uur van de film is echt wandelen (de tocht in de woestijn was gewoon te lang). en die tijd konden ze beter steken in dingen die minder goed uitgewerkt waren(himalaya geddelte).Het einde kon me ook absoluut nie bekoren, mede door dat ik nie echt kon meevoelen met de karakters.
    Laatst gewijzigd door pieta; 4 februari 2011 om 11:51

Member Da_GoDoFuNReaL's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik vond hem wel zeer goed en de film wist mij van de eerste tot laatste minuut te boeien. Maar zoals gezegd was de woestijnscŤne misschien iets te langdradig, maar dat neemt niet weg dat ik er zeker van genoten heb

zeker een 8/10

Member Terrorist_Hell's schermafbeelding
    iTrader
    105 (99%)
    WoestijnscŤne vond ik dan eerlijk gezegd nog het beste van allemaal. Uitdroging, uitputting, etc. daar lag het acteerniveau wel hoog en pastte het verhaal goed in beeld. Maar al de rest was naar mijn mening overbodig en kwam op hetzelfde neer, alleen slechter geproduceerd.

iTrader
    21 (100%)
    Kvind het raar om een scene als langdradig te bestempelen terwijl die mannen daar echt wekenlang/maandenlang afgezien hebben.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten