Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 33

Discussie: Let Me In

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)

Let Me In

Let Me In

regisseur: Matt Reeves
    duur: 116 min.
    trailer: YouTube - Let Me In - Trailer

Hier is hij dan, de Hollywood remake van Låt den rätte komma in. En met een poster als deze en door Reeves/Hammer films omschreven als 'very accessible to a wider audience', bereid je jezelf voor op het ergste natuurlijk. Maar blijkbaar was zelfs dit niet genoeg. Let Me In is een pure vakkundige verkrachting van één van de beste films van afgelopen jaren. Ik weet zelfs niet waar te beginnen om aan te geven hoe erg het is. Praktisch alles zit dan ook fout bij deze film. Weg is elke vorm van subtiliteit en ambiguïteit van de orginele. Zoals het idee dat Eli/Abby een gecastreerde jongen is, de subtiele karakteropbouw van Oskar die hier als een voyeuristische psychopaat weergegeven wordt (de scene met dat masker ), de relatie tussen Abby en haar begeleider, en de toedracht waarom hij zo slordig te werk gaat, ...) waardoor de film een dumbed-down versie is voor de popcorn-vretende cinemaganger. Alles wordt er zo hard ingewreven, dat het wel lijkt alsof de regisseur niet wil dat we teveel nadenken tijdens het kijken van de film.Ook de muziek krijgt éénzelfde behandeling, en een overdreven gebruik van oversentimentele muziek wordt afgewisseld met cliché onheilspellende horrormuziek, met het nodige Gregoriaans gezang. (voorbeeld: check deze rond 4:10) Dit laatste slaat trouwens perfect aan bij al het religieuze gezever waarvan de film doorspekt is, zeker in het begin.

Het ergst van alles, is dat elke scene in vergelijking met het origineel doodleuk omzeep geholpen wordt. Elke verhaalkeuze die afwijkt van het origineel is zo nutteloos en dom, dat het na een half uur al mijn strot uitkwam en ik de drang had om de cinemazaal te verlaten (enige reden waarom ik gebleven ben, was omdat ik te nieuwsgierig was om te zien hoe erg het eindresultaat is en omdat de film uiteindelijk visueel nog degelijk oogde) . Maar zelfs de zwembadscene is omzeep geholpen, ongeloofelijk gewoon! En om één of andere reden was elke nachtscene geel, f*cking GEEL (alsof je naar een kitscherige David Fincher film zit te kijken).Het enige moment van verbetering is dat ze de kattenscene weggelaten hebben. Maar als je dacht dat die cgi-kattenscene dom vond, wacht maar tot je de cgi Abby-versie in deze film haar aanvallen ziet uitvoeren. De twee kinderen zetten bovendien hun rol ook niet geloofwaardig neer, zeker niet in vergelijking met de 2 Zweedse kinderen. Mijn advies, koop de originele Zweedse versie en bespaar je de ervaring om 2u naar dit gedrocht te moeten kijken. Nog maar eens het bewijs dat Hollywood moet ophouden met hun idiote remakes, deze film had gewoon nooit het daglicht mogen zien.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ik weet niet wat jij er zo slecht aan vindt. Ik vond hem wel goed!

Natuurlijk heb ik de originele niet gezien. Toch is deze echt niet slecht zoals jij zegt.

Approved 9-lifer Darius Craven's schermafbeelding
    iTrader
    344 (100%)
    Ik vond het origineel compleet overroepen, dus laat dit afkooksel zeker links liggen...

Member Hayrus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BluePyro Bekijk bericht

Natuurlijk heb ik de originele niet gezien. Toch is deze echt niet slecht zoals jij zegt.
    Je hebt zojuist je eigen vraag beantwoord.

iTrader
    76 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hayrus Bekijk bericht
    Je hebt zojuist je eigen vraag beantwoord.

“Let Me In” is for mainstream audiences who don’t want to read subtitles and have never seen the original film. That audience will probably embrace “Let Me In” and never feel cheated in any way.
    bron

Member Emphyrio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ga deze remake zeker niet kijken, want het kan alleen maar slechter dan het origineel zijn.

Approved 9-lifer Ataraxis's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreakyJP Bekijk bericht
    *KNIP*

Nog maar eens het bewijs dat Hollywood moet ophouden met hun idiote remakes, deze film had gewoon nooit het daglicht mogen zien.
    Inderdaad. Ik zie gewoon niet in waarom deze film nodig was ... Enkel voor cash, I suppose?

Member de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    136 (100%)
    nee. Vooral omdat de gemiddelde amerikaan het vertikt om een foreign languague film te kijken. Het is en blijft een mooi verhaal, zelfs dumbed down voor een dom publiek, en omdat het nu een veel groter publiek bereikt heeft let me in wel bestaansrecht. Willen we het eens hebben over echt debiele nutteloze remakes? Loft nl!

Approved 9-lifer Ataraxis's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de hamster Bekijk bericht
    nee. Vooral omdat de gemiddelde amerikaan het vertikt om een foreign languague film te kijken. Het is en blijft een mooi verhaal, zelfs dumbed down voor een dom publiek, en omdat het nu een veel groter publiek bereikt heeft let me in wel bestaansrecht. Willen we het eens hebben over echt debiele nutteloze remakes? Loft nl!
    Oh ja, Loft NL, die was ik bijna vergeten! Dat moet toch verruit de domste re-make ooit zijn ... En dan ook nog zo een 'mediocre' film. Achja, genoeg off-topic.

Member Mr Red's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Ik was van plan deze te gaan zien vanavond maar ik zal men 9euro dan maar aan iets anders geven. Vond het origineel echt knap dus was benieuwd naar deze remake.

Zijn er eingelijk momenteel wel degelijke films in de zalen ??

iTrader
    76 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Red Bekijk bericht
    Zijn er eingelijk momenteel wel degelijke films in de zalen ??
    Another Year, Incendies, Machete, Somewhere en The Social Network, voor elk wat wils.

Member Mr Red's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    De enige die ze in de kinepolis nog spelen is machete en die heb ik al gezien, ik wacht wel ff op Tron.

Member Neoken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Uit de review op Digg:

Een Amerikaans publiek, dat grotendeels onvertrouwd zal zijn met ‘Let the Right One In', zal de film waarschijnlijk gewoon aanvaarden zoals hij is en zich nooit de vraag stellen of het hele project vanaf het begin al wel zinvol was. Maar iedereen die niét vies om verder te kijken dan zijn eigen achtertuin, kunnen we alleen maar aanraden om een dvd'tje van ‘Let the Right One In' op te snorren - voor de prijs van nog geen twee cinematickets heb je meteen the real thing in huis. In feite is dat meteen een aardige vergelijking voor de hele film: 't is niet dat een Pepsi niet lekker kan smaken, maar als er daarnaast een fles echte Cola staat...
    ^^

Approved 9-lifer Gurdt's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik vind echte cola smerig, da knarst op mijn tanden =D Zero vind ik wel ok ^^ Ik ga deze volgende week eens zien, ik vind de trailer alvast leuk

Approved 9-lifer w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Didn't like. En nu dat ik te horen krijg dat dit een "cashollywood" remake is mag de score voor mij nog veel lager dan wat ik daar gisteren voor wou geven.
    Ben benieuwd naar het origineel dus ga mij deze eens zoeken.

Member mp4me's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Låt den rätte komma in,voor mij de beste film van de afgelopen jaren.Deze laat ik dan ook zeker links liggen.

Member Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

No offence maar dat is gewoon omdat je nog geen goeie films gezien hebt en dus van niet beter weet zoals 90% van het klootjesvolk. Door mensen zoals u heb ik voor het eerst in 15 jaar de traditie moeten verbreken waarbij we met de hele familie naar het kinepoliscomplex gaan in Kortrijk op kerstavond omdat er gewoon NIKS was dat dan ook maar van middelmatige kwaliteit was.

Ik vertik het om deze film te bekijken. Ik erger mij al aan het bestaan er van alleen.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Jonathan dus jij kent mij ? Dacht het niet!

Het verschil met de oude en deze is minimaal heb ik van vele mensen gelezen. Dus als deze film goed is, dan zal de originele een tikkeltje beter zijn. Hebben wij een klootjesvolk ? Iedereen heeft een andere mening.
    Als jij het vertikt om deze film te bekijken, dat is goed voor jou. maar uw uitleg is hier nutteloos.

Als je echt iets wilt zeggen, dan zou je de film bekijken en de verschillen hier posten.

Member Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Jonathan dus jij kent mij ? Dacht het niet!

Het verschil met de oude en deze is minimaal heb ik van vele mensen gelezen. Dus als deze film goed is, dan zal de originele een tikkeltje beter zijn. Hebben wij een klootjesvolk ? Iedereen heeft een andere mening.
    Als jij het vertikt om deze film te bekijken, dat is goed voor jou. maar uw uitleg is hier nutteloos.

Als je echt iets wilt zeggen, dan zou je de film bekijken en de verschillen hier posten.
    Iedereen die ik ken die goede films "kent" vindt deze bagger dus ik twijfel er niet aan dat zij gelijk hebben en dat diegenen die Avatar de hemel in prezen ongelijk hebben

Member Ricky Roma's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Het verschil met de oude en deze is minimaal heb ik van vele mensen gelezen.
    Ik heb Let Me In nog niet gezien, maar het verschil zou normaal immens groot moeten zijn. Het origineel was een pure arthouse film, Let Me In is een remake recht uit Hollywood, alleen gemaakt om geld in het laatje te brengen. Als het verschil minimaal is volgens u, dan falen ze compleet in hun opzet.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten