Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 26
    Member blacky's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)

The Girl with The Dragon Tattoo

The Girl With The Dragon Tattoo is de eerste film van Columbia Pictures’ filmtrilogie- de adaptatie van Stieg Larsson’s literaire blockbuster: De Millennium Trilogie. Geregisseerd door David Fincher (The Social Network) en met Daniel Craig en Rooney Mara in de hoofdrollen. De film is gebaseerd op het eerste deel van de trilogie, in België vooral bekend onder de titel Mannen die Vrouwen Haten. Hiervan zijn in totaal 50 miljoen exemplaren in 46 landen verkocht en is uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Het scenario is geschreven door Steven Zaillian.

Must see movie! 9/10

Member kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Na 15 minuten had ik door dat ik de Zweedse film van 2009 al in de cinema gezien had, maar toen wist ik helemaal niet dat het een verfilming was van het boek

Nu goed, deze versie was wel een stuk beter, heb er echt van genoten. Ik vreesde dat de film te lang ging zijn, maar heb me geen seconde verveeld (en dat wil wel wat zeggen voor mij persoonlijk ).

8.5/10

Member
    iTrader
    157 (100%)
    Ik prefereer ook wel de Fincher versie. Sowieso blijft de man op vlak van stilistiek een meester, Hedestad ziet en voelt gewoon passend kil aan. Ook de soundtrack van Trent Reznor helpt constant mee aan dat bevreemdend sfeertje en helpt een au fond redelijk simpel verhaal boven zichzelf stijgen.

Uiteraard kan er ook niet rond Craig gegaan worden die naar mijn gevoel een iets gelaagdere Blomkvist neerzet en uiteraard Rooney Mara. Haar lisbeth Salander is een stuk aggresiever lijkt het dan de versie van Noomi Rapace. Het ene moment enorm breekbaar lijkend en het volgende angstaanjagend dreigend.

Ik denk dat er genoeg mensen niet echt tuk gaan zijn in het tempo van de film. Hij heeft een uur nodig om echt te gaan focussen op de rode draad in het plot en na de finale bolt de film nog 20 minuten uit in een epiloog ( omdat Larrson's boek nu eenmaal....), maar ik heb me geen moment verveeld. De film entertained en intrigeert daar gewoon te veel voor.

Member
    iTrader
    32 (100%)
    Misschien toch maar eens gaan kijken
    Xbox360live tag: donsirus- add me if you want.

Member MJ!'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Schitterende film! Ik hoorde enkele mensen klagen over het "langdradig" zijn tijdens het verlaten van de zaal, maar daar is (voor mij althans) niets van aan. De film is de hele tijd spannend en kan van begin tot einde boeien. Goede acteerprestaties van Daniel Craig en Rooney Mara. Die laatste vond ik echt wel heel sterk (zonder afbreuk te doen aan de prestatie van Craig).

Ik heb de Zweedse versie niet gezien dus kan geen vergelijking maken. Wat de huidige versie betreft, een must-see inderdaad!
    Nizlopi: lvl 90 Troll Hunter
    Server: Bloodscalp
    Guild: Dreadlord Legion

Approved 9-lifer _ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    86 (100%)
    Ga ik zeker eens checken, Zweedse versie vond ik ook al te pruimen. Prachtig boek ook trouwens .

Member
    iTrader
    157 (100%)
    vond de intro eigenlijk ook wel straf. Immigrant Song gecoverd door Karen Oh en Trent Reznor begeleid door visuals die er uitzien alsof ze het team achter James Bond eerst 3 weken in een louche SM club gestopt hadden. Qua aan je nekvel pakkende binnenkomer kan het wel tellen.

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik vond de intro best afschuwelijk. De rest was zeker de moeite.

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    86 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Ik vond de intro best afschuwelijk. De rest was zeker de moeite.
    Aléé komaan, hoe fantastisch is die sequentie wel niet. Pure beeldensymboliek, in het gitzwart en op kick-ass muziek.

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Technisch heel hoogstaand, maar om één of andere reden werkte het toen niet bij mij. Nu ik het terug zie op youtube is het precies al beter.

Approved 9-lifer FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    86 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Technisch heel hoogstaand, maar om één of andere reden werkte het toen niet bij mij. Nu ik het terug zie op youtube is het precies al beter.
    Mja, ik kan het ergens wel begrijpen waarom het niet kan werken voor sommigen, omdat het raar was in de flow van de film bij het begin met eerst dat van die bloem en direct daarna gevolgd door dat nieuws over Blomkvist

Member
    iTrader
    0
    Lol die titelsequentie was ik zelfs al vergeten, het heeft inderdaad wel iets maar het past niet echt 'in de flow' zoals Freaky het zegt. Ik vond het nogal raar en compleet onverwacht. Maar als attention grabbing opening kan het wel tellen.

Ook een zeldzame goede comment op dat youtube filmke: "If you listen closely you can hear the anguished cries of the guys making the Skyfall intro."

Ik zou m'n 'reviewke' uit dat ander thread copy pasten maar het is bij nader inzien zo slecht geschreven dat het niet echt de moeite is.

Member Hondengans's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Gisteren naar de cinema geweest en deze meegepikt, enorm verrast! Was van plan de Zweedse verfilmingen eerst te zien, maar heb er absoluut geen spijt van deze nu gezien te hebben.

Verhaal komt inderdaad traag op gang, maar blijft interessant door enerzijds Lisbeth te volgen en anderzijds Mikael, die op zijn beurt enorm veel personages ontmoet. Na de pauze kwam er vlucht in en voordat ik het wist was het voorbij.

Vond wel dat het laatste deel er wat aangeplakt voelde omdat het nog sneller ging, maar het was wel nodig om de film af te ronden.

Approved 9-lifer EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Leuke film. Het is er eentje die gedurende de ganse tijd je aandacht blijft vragen. Ik vond em echt wel één van de betere van de laatste maanden. 8/10.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Gisteren samen gaan kijken met de vriendin en aangenaam verrast! Allebei genoten van deze film. De laaste 20 minuten voelden voor mij wel wat overbodig aan maar dat is dan ook het enige 'minpunt'.

8/10

Member
    iTrader
    36 (100%)
    Ijzer sterke film, geen seconde verveeld.
    Alleen de eerste 30min moest de film wat op gang trekken dat wel maar o zo goede film en goed geacteerd ook.
    Schitterend.
    Nys.

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Heb de Zweedse film gezien, vond die echt wel goed, maar na het zien van de Amerikaanse remake besefte ik dat het enige echt geweldige aan de Zweedse versie, het verhaal is.
    Dat verhaal wordt in de remake véél beter (en uitgebreider vooral) verteld wat de film zoveel meerwaarde geeft. Ijzersterk acteerwerk en de regie is uiteraard subliem. Ik voelde veel meer mee met de personages, maar dat kon natuurlijk ook aan het Zweeds liggen. En de slechte Dutch subs destijds

Het begin ging wat te snel naar mijn goesting, ik had ff schrik dat hij te Amerikaans zou worden. Die intro was op zich idd echt wel super gedaan, maar paste voor mij ook niet helemaal in de film en de rest van het verhaal.

8/10

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Had de boeken al gelezen dus voor het verhaal moest ik het niet doen. Wel ijzersterke film met enkele toch wel grove scenes.
    alleen vond ik lisbeth salander niet zo goed neergezet. allez ik had er een ander beeld van in mijn hoofd toen ik de boeken las.

toch een 8.5/10

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondengans Bekijk bericht
    Vond wel dat het laatste deel er wat aangeplakt voelde omdat het nog sneller ging..

Hier ga ik akkoord mee, het einde voelde alsof men de film nog wat wou rekken... Voor de rest prima film! 8/10

Approved 9-lifer
    iTrader
    16 (100%)
    Als het aan mij lag had ik voor we naar de cinema gingen deze film niet gekozen, hij sprak me niet echt aan. maar iemand anders had hem dan gekozen dus toch maar gaan zien.

Geen moment spijt van gehad! Geweldige film, goed verhaal! Ik vond het het meisje zeer goed neergezet, maar de naam ontglipt me even Toen ik de intro zag dacht ik: amai wat wordt me dat hier xD Maar toch een zeer goed neergezet verhaal, maar volgens een van mijn vrienden waren er bepaalde scene's in overdreven tegenover de zweedse (meer geholywood om het zo te zeggen )

Spoiler:

Zeker aan aanrader toch wel!
      /l、
    ゙(゚、 。 7
     l、゙ ~ヽ
     じしf_, )ノ MEOW!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten