Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Approved 9-lifer Sabe's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Mac OSX Lion Server, NAT + mail.

Ik heb het volgende systeem.

Telenet Modem ---> Airport met fixed IP ---> Mac OSX Lion Server en verschillende iMacs.

Aiport deelt 10.0.1.X adressen uit naar de Server en iMacs.
    10.0.1.37 is gereserveerd voor de Server.
    De Airport staat ingesteld via NAT en laat alle verkeer door.
    VPN op de Lion Server staat ingesteld. Met VPN kan ik perfect vanuit thuis op de Server en op het internet en is mijn IP het fixed IP.

Echter als ik op kantoor of thuis mail wilt ontvangen via internet, vpn of lokaal dan kan ik niet verbinden naar mijn mail server.
    Verzenden en ontvangen via Gmail, hotmal of telenet ingesteld op Mac Mal is geen probleem. Als ik echt mail wil ontvangen of versturen via mijn eigen mail server die gehost is op een IP buiten mijn netwerk en buiten de VPN in Duitsland dan gaat dat niet.

Alle firewals afzetten en alle poorten openzetten via de NAT en op de server werkt niet. Wanneer ik mijn Airport publieke telenet adressen laat verdelen of op online ga via een andere ISP en zonder NAT instellingen dan gaat dit wel.

Wat moet ik doen?
    - Moet ik een DMZ instellen?
    - Moet ik iets speciaals doen op mijn server?
    - Moet ik instellen voor het ip van mijn mail server?
    - ...

Alle hulp is welkom. Ben een beetje op van ideeŽn.
    Bedankt alvast.

Member
    iTrader
    0
    Dus als je NAT uitzet dan werkt het wel? Dan moet je de juiste poorten forwarden in je router.

NAT maakt het mogelijk om met meerdere mensen hetzelfde IP adres te delen. Dit betekent dat de router een manier moet hebben om inkomende pakketten naar de juiste computer door te sturen, meestal wordt dit gedaan door aan te geven in uitgaande pakketten dat er terug gestuurd moet worden op een bepaalde poort, alle pakketten die toekomen op die poort zijn dan voor die computer bestemd. Echter als iemand jouw van buitenaf probeert te bereiken, zonder dat jij eerst de connectie hebt gemaakt, weet de router niet voor wie dit bestemd is aangezien de router geen associatie heeft kunnen maken tussen een poort nummer en jouw computer. Door middel van port forwarding kun je alle inkomende pakketten op een bepaalde poort forceren om door te sturen naar een vast IP adres.
    Laatst gewijzigd door Tidus532; 16 mei 2012 om 21:09

Approved 9-lifer Sabe's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Alle poorten staan geforward. Dat is zeker het probleem niet.
    Het probleem is eigenlijk verdwenen. Maar ik heb nu wel af en toe last van een plots dubbel NAT gebruik. Wat is dit en hoe los ik dit op?

Member
    iTrader
    0
    hmm, die telenet modem is dat ook een router? Als dit zo is moet je je airport in bridge modus zetten. Die dubbel NAT betekent dat er 2 routers achter elkaar staan (lijkt mij toch het meest logische). Mss eens googelen op dubbel NAT, heb het zelf nog nooit voorgehad.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten