Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Aankoop Macbook Pro

Member
    iTrader
    0

Question Aankoop Macbook Pro

Hallo iedereen.
    Mijn vader wil nu ook de stap zetten naar de wereld van OS X.
    Hij is van mening dat hij liever zou beginnen met een tweedehands model, daarom heeft hij een zeer mooi bod gedaan (700 euro) op mijn Macbook Pro (zomer 2010): 13 inch, Core 2 duo 2,4 ghz L2-cache 3 MB, 360 GB, 4 GB 1067 MHZ DDR3, NVIDIA GeForce 320M 256 MB.

Ik krijg dan de kans mits een kleine opleg een nieuw Macbook Pro model aan te schaffen. Desondanks moet ik bekennen dat mijn huidige Macbook Pro wel volstaat. Al ben ik sinds kort begonnen met experimenteren met iMovie. Ik heb hiermee al enkele leuke compilaties van zelf opgenomen amateur beelden gemaakt en zou ik graag dieper in verder gaan. Hierbij merk ik wel dat mijn huidige Macbook Pro aan zijn limieten zit bij dergelijke toepassingen. Ik ben nog student dus kan gelukkig nog genieten van een mooie korting en dan zit ik mits opleg voor jaren safe.

Mijn voorkeur gaat naar dit Macbook Pro model (1125 euro)
    13-inch breedbeeldscherm
    Resolutie van 1280 x 800 pixels
    2.4-GHz Intel Dual-Core i5
    4GB 1333-MHz DDR3 SDRAM (twee SO-DIMM)
    500 GB seriŽle ATA harde schijf, 5400 rpm
    8x SuperDrive (double layer)
    Intel HD 3000 met 384MB gedeeld DDR3 SDRAM

Maar is het verschil met mijn huidige Macbook Pro dan wel merkbaar? Het lijkt me nogal dom om te upgraden naar een model waarbij het gebruiksgemak niet of nauwelijks toeneemt? Wat is jullie mening hierover?

Mocht er amper verschil in gebruikservaring zijn zou ik overwegen om het duurste model te nemen van van 13 inch reeks. Maar Dat is meteen toch al wel een pak duurder (1410 euro). Maar hierbij zal wel een zeer duidelijk verschil ik gebruikservaring zijn?
    13-inch breedbeeldscherm
    Resolutie van 1280 x 800 pixels
    2.8-GHz Intel Dual-Core i7
    4GB 1333-MHz DDR3 SDRAM (twee SO-DIMM)