Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: TomTom zonder WiFi

Member ChunWai.'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)

TomTom zonder WiFi

Is het mogelijk om TomTom te gebruiken zonder WiFi connectie? Ik gebruik namelijk een prepaid tarief waar geen internet bij zit en kan dus geen TomTom gebruiken. Ik heb sinds vandaag iOS 5 (jailbreak) geinstalleerd. Hiervoor had ik 4.2 jailbroken en had ik via een externe GPS TomTom zonder WiFi laten werken. Dit werkte perfect, maar nu heb ik problemen om dit opnieuw te doen.

Iemand een idee hoe ik het kan oplossen, momenteel krijg ik zelfs geen GPS signaal MET WiFi.

Alvast bedankt.

Approved 9-lifer birds's schermafbeelding
    iTrader
    147 (100%)
    een iphone die standaard iOS 5 aankan zit intern toch een GPS chip in?

daarbij installeert tomtom de kaarten op u iphone, een internet connectie is dus totaal niet nodig.

Member camino's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Bij tomtom gps op de iPhone verbruik je alleen data als je zoals mij voor die file en flitspaal melding betaald (jaarlijks 2 maal 30 euro betaal ik).
    Wie dat niet heeft= geen data verbruik.

Member Panaramo's schermafbeelding
    iTrader
    21 (89%)
    Kijk eens bij 'locatievoorzieningen' of dat aanstaat voor TomTom .. Ik heb die ook op mijn iPhone en je hebt daar geen actieve dataconnectie voor nodig

iTrader
    8 (100%)
    Hmm, bij locatievoorzieningen staat alles aan inclusief TomTom. Als ik een route aanvraag zegt hij: "Waiting for a GPS signal...". Als ik naar de Google Maps app ga, kan hij wel een gps signaal vinden. (de paarse pijl komt er op) Bij TomTom geen pijl.

Member Panaramo's schermafbeelding
    iTrader
    21 (89%)
    Het zal dan wel aan de update van de software liggen. Gewoon TomTom opnieuw installeren

Member
    iTrader
    39 (100%)
    TomTom heeft in het algemeen toch geen wifi nodig om te werken. HEt voordeel van tomtom tov van een gratis navigatiesysteem, is net dat hij offline maps heeft en geen internet nodig heeft om te navigeren.
    Ik zou dus eens kijken of je de nieuwste versie hebt, maar ik kan me niet inbeelden dat de oude versies wel wifi nodig hadden.

Let op: Zoals aangekaart voor de live functionaliteit heb je wel internet nodig, maar dit blijkt niet echt de issue te zijn voor u.

EDIT: Heb je trouwens de allereerst iPhone misschien? Alleen die had volgens mij geen interne gps chip. Al de rest heeft een gps ingebouwd. Maar je gebruikt een externe gps dus..

Member aSSrides's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drakengeest Bekijk bericht

EDIT: Heb je trouwens de allereerst iPhone misschien? Alleen die had volgens mij geen interne gps chip. Al de rest heeft een gps ingebouwd. Maar je gebruikt een externe gps dus..
    Hij draait recent op iOS 5, dus zal wel een 3GS of hoger zijn .

Heb je misschien een iPhone 3GS met ipad baseband?
    Of een iphone 4 waarvan je de baseband niet upgegrade hebt om je unlock te bewaren? Misschien dat daar het probleem zit.. Maar anders geen idee

Member John1307's schermafbeelding
    iTrader
    30 (92%)
    Is het dan ook de moeite om tomtom voor de ipod touch aan te schaffen?

iTrader
    8 (100%)
    Het probleem is inmiddels opgelost. Heb wat zitten kijken bij de locatievoorzieningen, deze is af en op gezet met reboot erna en het werkte plots. Bedankt voor de reacties.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten