Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Approved 9-lifer wouter_dc's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Dynafix "vermeende" vochtschade

Ondertussen al enkele maanden problemen met iPhone 4. Hij laadde dus niet op, of maar met schokken.

Eerst naar ipodreparatie.be opgestuurd. Eerste keer naar daar opgestuurd; geen probleem. Thuis werkte hij terug niet.
    Tweede mal opgestuurd; dockconnector en batterij vervangen, nog steeds niet. Dus de man van ipodreparatie constateerde dat het het moederbord was.

Goed, ik naar Phone House voor garantie te claimen. Ondertussen al 3.5 week onderweg, Dynafix mailde mij een prijsopgave; 280€ voor toestel swap omdat hij "niet onder garantie viel".

Ik bellen, want hij was nog maar een jaar oud.
    Daar is mij telefonisch beloofd hem gratis te vervangen, omdat er in het begin geen kassaticket bij was, nu wel, dus garantie ging wel door.

Dan vraag ik om schriftelijke bevestiging, vandaag bellen ze mij terug op: "Sorry, maar er is vochtschade vastgesteld, dus de prijsopgave blijft geldig. Vochtschade valt niet onder garantie dus ge zult moeten betalen (daar komt het toch op neer)"

Nu 100% zeker dat die iPhone niet is gebruikt in de regen, terwijl het andere onafhankelijk reparatiecenter beweert dat dit aan het moederbord ligt..

Die van Dynafix zei "dat er genoeg klachten zijn dat iPhones spontaan corrosie vertonen, maar Apple onderneemt niets"

Kan ik hier nu iets mee, of is mijn enige optie om te betalen en te zwijgen?
    Ben ik iets met die vaststelling van dat andere reparatiecenter? (Aangezien normaal garantie verloopt als derde partij toestel opent, maar hij had garantiestickers vervangen..)

Wouter

Shinigami Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7
    Vochtschade is niet noodzakelijk van regen of water, maar kan ook zijn van condens (bvb vergeten in auto waar ie superhard afkoelt 's nachts, en dan 's morgens in warme ruimte brengen).

Mijn ervaring (vanuit de Carrefour) leert dat ge (met deze reden) beter gewoon betaald ipv tijd/geld te verliezen in iets dat ge 9/10 niet zal verkrijgen. Als ik me niet vergis was dat ook Dynafix die dat uiteindelijk deed.
    Shinigami Sieberkev
    Gelieve mij niet te PM'en met vragen over het forum, ik ben geen crew member (meer).

Approved 9-lifer wouter_dc's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberkef Bekijk bericht
    Vochtschade is niet noodzakelijk van regen of water, maar kan ook zijn van condens (bvb vergeten in auto waar ie superhard afkoelt 's nachts, en dan 's morgens in warme ruimte brengen).

Mijn ervaring (vanuit de Carrefour) leert dat ge (met deze reden) beter gewoon betaald ipv tijd/geld te verliezen in iets dat ge 9/10 niet zal verkrijgen. Als ik me niet vergis was dat ook Dynafix die dat uiteindelijk deed.
    Mm, oké, jammer genoeg zal het dan zo moeten. En volgende keer nóg wat meer zorg voor dragen.

Prijsopgave is nu 277€, reden 'toestel swap'.
    Gaan ze mijn toestel repareren, of geven ze een gerefurbished model? (Ander defect toestel dat gerepareerd is? Maar dat is dan toch in perfecte staat mag ik aannemen, qua krassen, homebutton, batterij, ...)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten