Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 43
    Member Da_GoDoFuNReaL's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)

Macbook Pro 13" fan en temps

Dag mede-forumgenoten;

sinds een goede week ben ik in het bezit van een nieuwe macbook pro 13" (lichtste model - goed genoeg voor schooldoeleinden).

Heel content van maar ik zit toch met een paar vragen:

1) Is het normaal dat, als de computer idle't, en dus aan de standaard 2000rpm exhaust fan draait, dat deze merkbaar is? Want overal op het internet lees ik dat aan deze 2000rpm u macbook pro muisstil moet zijn en dat ge pas iets kunt horen als ge u hoofd naast u macbook houdt.

Nu is het bij mij zo dat, als het stil is, ik de fan toch goed hoor draaien, het is zeker niet luid maar toch wel merkbaar en dus zeker niet muisstil. Wou toch maar even vragen of dit normaal is?

2) vanaf ik een youtube filmpje op 1080p afspeel loopt mijn cpu temp op tot 80°, wat ik wel wat hoog vind voor maar een 1080p filmpje, wat moet dat wel niet zijn als ge hier iet of wat probeert op te gamen? Is dit wel normaal?

Als ik nu wat muziek luister, en online surf/mails check draait hij aan 48°-55°, maar het is dus als ik filmpjes afspeel, en voornl. op 1080p dat hij wel een stuk warmer begint te lopen...

Dacht dat 1080p voor een intel sandybridge met HD3000 igp peace of cake zou moeten zijn?

bedankt al op voorhand

mvg

Platinum Member MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Normaal hoor je bij 2000 rpm niks van geluid hoor.

En bij mijn mbp zelfde generatie als die van jou heb ik dat probleem niet bij 1080p op YouTube hoor. Ik vind het zeer vreemd dat de temp ineens zo hoog oploopt.

Member josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kan altijd eens een programma downloaden waarmee je de fan snelheid kan aanpassen om zo te zien of hij wel degelijk aan 2000 draait met zoveel lawaai.
    Dat warm lopen kan vermeden worden door hem bvb op een tafel te zetten ipv op je laken, schoot,... als dat het geval is

iTrader
    25 (100%)
    ik heb eens een 1080 filmpje gedownload om te testen, en als ik dergelijk filmpje van de harde schijf afspeel wordt hij nauwelijks warmer. Het is dus enkel als ik op youtube of andere sites naar 1080p videos kijk...

En hij stond ook op mijn bureau tijdens die test.

En ik wil niet zeggen dat hij luid is he, het is redelijk stil maar toch hoor je de fan draaien, terwijl ik overal lees dat hij aan 2000rpm muisstil moet zijn.

Kmoet wel zeggen dat ik redelijk gevoelige oren heb

Approved 9-lifer theoneandonly's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Misschien flash eens updaten?

iTrader
    25 (100%)
    laatste versie staat erop...

iTrader
    25 (100%)
    Dus volgens jullie horen jullie zelf niet dat de macbook aanstaat als hij idle't?

Heb al eens SMC reset gedaan, en istatpro zegt 2000rpm, maar ik vind het toch goed hoorbaar die fan aan 2000rpm, terwijl jullie zeggen dat je effectief niets mag horen?

Member kb3n's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da_GoDoFuNReaL Bekijk bericht
    Dus volgens jullie horen jullie zelf niet dat de macbook aanstaat als hij idle't?

Heb al eens SMC reset gedaan, en istatpro zegt 2000rpm, maar ik vind het toch goed hoorbaar die fan aan 2000rpm, terwijl jullie zeggen dat je effectief niets mag horen?
    Volgens mij is er niets mis hoor. Dit is vrij subjectief, de ene hoort niets terwijl de andere wel iets hoort. Ik had dit ook toen ik mijn mbp net had omdat je dan op elk detail extra hard let. In een een stille kamer als je goed oplet hoor je de macbook wel op 2000rpm, maar heel zachtjes.

Member JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Als ik te lang op youtube zit met men 1gen unibody mbp dan begint em ook fameus te blazen ze. Ligt denkek gewoon aan heel diene flashsierk.

iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kb3n Bekijk bericht
    Volgens mij is er niets mis hoor. Dit is vrij subjectief, de ene hoort niets terwijl de andere wel iets hoort. Ik had dit ook toen ik mijn mbp net had omdat je dan op elk detail extra hard let. In een een stille kamer als je goed oplet hoor je de macbook wel op 2000rpm, maar heel zachtjes.
    inderdaad, het is een heel zacht geluid, maar aangezien mensen zeiden dat hij muisstil moest zijn en dat je zelf je oor naast de macbook moest houden om te horen of hij wel aanstond baarde mij toch wel wat zorgen.

Ik zit vaak wat te werken in een muisstille kamer, daarom dat ik er ook op lette, nu goed, het leek mij toch sowieso logisch dat een fan die aan 2000rpm draait iets van geluid moet maken...

Approved 9-lifer dacuba's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Ach, bij mij crasht hij constant met youtube filmkes (eigenlijk alles met flash) en nu loopt 'm aan 3000rpm en 66 graden bij gewoon iTunes en wat internetten (chrome). Dikke fail dit.

Approved 9-lifer Gaetanvdb01's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Ach, bij mij crasht hij constant met youtube filmkes (eigenlijk alles met flash) en nu loopt 'm aan 3000rpm en 66 graden bij gewoon iTunes en wat internetten (chrome). Dikke fail dit.
    Ik heb van geen één van de 2 fenomenen last. Men macs worden niet warm en crashen nog minder bij flash toestanden... weird...

iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Screenshotje voor u: Schermafbeelding 2012-01-04 om 01.44.33.png

En ge moet weten dat enkel uTorrent opstaat (met 5 torrents) en Chrome. Ik vind dat echt verschrikkelijk maarja.. 1800 euro geef ik toch niet meer snel uit aan iets dat van Apple komt. Ik vind het een geweldig apparaat maar 't heeft zeker en vast zijn tekortkomingen.

iTrader
    7 (100%)
    en heb je al eens geprobeerd handmatig je ventilatie te beheren?

iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gaetanvdb01 Bekijk bericht
    en heb je al eens geprobeerd handmatig je ventilatie te beheren?
    Staat handmatig al op 2000 toeren (= "default") maar hij gaat er automatisch over, ander zou 't nogal een smeulend boeltje worden.
    (Schermafbeelding 2012-01-04 om 01.58.58.png)

iTrader
    7 (100%)
    Ik moet nu wel eerlijk zeggen dat ik me plots herinner dat ik dat in het begin met mijn iMac van dit jaar ook wel had... is vanzelf over gegaan na een aantal dagen/weken mee te werken. Nu heb ik er geen last meer van in elk geval... en met mijn macbook pro ook in het begin geen last gehad...
    Maar jha, daar ben jij dus niet echt iets mee natuurlijk. Als ik jou was zou ik gewoon eens naar de reseller gaan en daar je verhaal doen. Zo'n temperaturen zijn inderdaad niet echt aanvaardbaar dus ze moeten hem wel terugnemen. desnoods print je screenshots af en steek je ze tussen de macbook, zodat ze het duidelijk zien dat het te hoog is. En dat youtube verhaal is ook niet ok... want bij mij gebeurt dit wel niet, zou niet weten waarom dat dan bij anderen wel zou moeten kunnen gebeuren!
     iMac 27" quad-i5 (2011) met 27" scherm

TE KOOP: Acer laptoptas 17"-18,4"

Approved 9-lifer Hyperia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    da programma da ge gebruikt , in u menu bar , verbruikt da veel extra rekengeheugen?
    Is anders wel handig

iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    smcFancontrol is dat.. denk niet dat dat veel van uw CPU vergt.

iTrader
    25 (100%)
    Nee dat gebruikt amper cpu, kheb dat ook staan die smcfancontrol.

Het blijft nog altijd vreemd dat die temps een pak stijgen bij youtube filmpjes (wel op 1080p) anders wordt hij nauwelijks warmer.

Ben wel enorm content van die osx, man, zo een handig os, niet dat ik windows slecht vind maar die osx zit toch beter in elkaar!

Approved 9-lifer Hyperia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    helemaal mee eens
    Dacuba , hoe kan je die verschillende toeren instellen ?
    Als ik vanboven klik op actieve instellingen heb ik alleen defealt en high rpm?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten