Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Approved 9-lifer spourop's schermafbeelding
    iTrader
    0

Traag internet op Macbook Pro

Beste,

Ik heb mijn macbook pro nu ongeveer 5 maanden, eerst ging alles goed, maar nu gaat mijn internet redelijk traag, het is vooral als ik boven zit op mijn kamer, maar dat vind ik zo raar want ik heb wel alle streepjes vn draadloos internet, aan mijn abonoment zal het denk ik ook niet liggen, wat dat is een redelijk snel, en als ik onder zit gaat het toch een stuk beter, tis vooral op facebook(da gaat altijd traag) en filmpjes kan ik ook neit meer goed kijken.

Nu is mijn vraag, aan wat kan dat liggen, en wat kan ik er aan doen? ik heb als eens clean my mac ofzoiets gedownload en daarop stond dat ik 2GB cache heb, die ik best kan legen, maar dat ging niet met de demo versie, dus is er nog een andere manier om dat te doen?(of een gratis programma?)

Alvast bedankt,
    Spourop

Member [EZ]'s schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Is het dan enkel het internet dat traag gaat of heel je MBP? (dus ook wanneer je bvb. in Pages/Word werkt)

Doe alvast eens een speedtest op Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test, misschien scheelt er iets met je modem ofzo.

iTrader
    0
    Normaal alleen internet, maar mijn vader heeft ondertussen ook al op telenet gebeld, want zijn internet valt ook regelmatig uit, zal dus wwel aan de router/moude liggen.

Toch bedankt

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Toevallig Fibernet, en een wifimodem, tja dat kennen we hier.

Beste setup, klassieke pure modem met een router of acces point en dan best een Wifi N type.

Belkin, LinkSys, Dlink, netgear, werkt allemaal perfect op apple hardware.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BraveHeart Bekijk bericht
    Toevallig Fibernet, en een wifimodem, tja dat kennen we hier.

Beste setup, klassieke pure modem met een router of acces point en dan best een Wifi N type.

Belkin, LinkSys, Dlink, netgear, werkt allemaal perfect op apple hardware.
    Heb geen fibernet, heb een gewone modem en een aparte linksys router

iTrader
    0
    Weet iemand wat dit kan zijn? Kan het de router zijn?( maar dat is zo raar want ik heb wel alle streepjes bereik) maar als ik o nder zit gaat het wel perfect, dus het kan wel de router zijn?
    Laatst gewijzigd door spourop; 2 januari 2012 om 17:40

Member
    iTrader
    39 (100%)
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meer dan volle streepjes gezien bij de wifi. Als hij scant en je moet er 1 selecteren, dan zie je soms 2 streepjes. Eenmaal je connectie hebt, krijgt het weer de volle 4.. dus niet echt een referentiepunt.

Als je dichter bij de router gaat en je hebt merkbaar sneller internet, dan zou het misschien daar aan kunnen liggen e?.. Gewoon dingen 1 voor 1 testen en de mogelijkheden schrappen.

Je kan ook andere browser gebruiken en zien of het daar niet aan ligt. Als het niet aan browser ligt en het is alleen internet, dan is er immo niets dat je aan kan doen op je macbook.

iTrader
    0
    Het ligt niet aan de browser, als ik onder ga zitten (dichter bij de router) gaat het meestal heel goed, maar ik heb echt wel alle streepjes, ook als ik een netwerk meot selecteren.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spourop Bekijk bericht
    Het ligt niet aan de browser, als ik onder ga zitten (dichter bij de router) gaat het meestal heel goed, maar ik heb echt wel alle streepjes, ook als ik een netwerk meot selecteren.
    Beneden alles goed, boven niet? Misschien teveel beton tussen uw muren zitten. Is algemeen geweten dat dit wifisignalen kan storen.

Member StannY's schermafbeelding
    iTrader
    38 (98%)
    dit kan helpen, hebben wij hier thuis ook aangezien het internet vertrekt vanaf zolder en buiten de zolder en de eerste verdieping is het anders onmogelijk om draadloos te werken..., werkt heel goed

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Dat icoontje zegt inderdaad niets over uw signaal en zal praktisch altijd volledig gevuld zijn.
    Om echt informatie over de sterkte van uw netwerk te krijgen moet ge alt klikken op uw Airport icoontje. Daar staat uw RSSI, wat uw binnenkomend signaalsterkte uitdrukt. Hoe lager dat getal, hoe slechter uw signaalsterkte is.
    Laatst gewijzigd door Zero Grav; 3 januari 2012 om 17:10

iTrader
    0
    Allemaal erg bedankt, ik ga dan eens kijken voor zo een bakje, is er veel verschil tussen verschillende modellen qua snelheid?

BTW: mijn rssi is -75 (ik weet niet of dit goed is?)

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Had mij vergist in bovenstaande post en heb het nu ook aangepast. -75 is dus effectief een redelijk slecht signaal, hoe dichter ge bij die -100 komt hoe slechter.

Member
    iTrader
    39 (100%)
    Even getest met de 2 modems thuis. De dichtste heeft een RSSI van -58 (apple airport extreme) en als ik de verste modem neem, dan heb ik -77 (bbox).. En ik kan goed genoeg surfen op -77 van de bbox

EDIT: Ok speedtest gedaan en gestopt omdat het me ergerde -77 is niet leuk en vlot om te surfen.

iTrader
    0
    Ik ga dus zo een powerline kopen dan, maar het zit zo:

Ik heb al een pwerline naar mijn digicorder, dus moet ik dan alleen nog een 2e bakje kopen omdat ik al 1 bakje heb in mijn modem of hoe zit dat? (sorry dat dit eigenlijk niet meer op het apple forum hoort)

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zero Grav Bekijk bericht
    Had mij vergist in bovenstaande post en heb het nu ook aangepast. -75 is dus effectief een redelijk slecht signaal, hoe dichter ge bij die -100 komt hoe slechter.
    Maar hoe accuraat is die RSSI... Bij mij is die bv -57 terwijl m'n router op dit moment letterlijk onder m'n mbp hangt. Router hangt dus tegen de muur onder m'n bureau, mbp op bureau en er dus max 7 cm vanaf

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Maar hoe accuraat is die RSSI... Bij mij is die bv -57 terwijl m'n router op dit moment letterlijk onder m'n mbp hangt. Router hangt dus tegen de muur onder m'n bureau, mbp op bureau en er dus max 7 cm vanaf
    Idd, vond dat ook al raar.

Weet iemand dat als ik een 2e setje powerlines koop (want ik heb er al een)
    dat die op elkaar storen ofzo?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten