Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Member Vas Legaz's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Macbook 13" batterij snel leeg

Ik heb dus wat probs met mijn batterij.

ik zit nu net een goede 40 minuten met mijn macbook in de zetel en heb volgens de macbook zelf nog 1:19 over. Hij was natuurlijk volledig opgeladen toen ik hem uittrok.

Ik heb maar enkele korte filmpjes gezien en voor de rest gewoon wat rondgesurft.

In het begin gaf hij 3:30 aan etc, maar dat zakte echt enorm snel. Dit gebeurd elke keer.

Het betreft een Macbook alu 13" van eind 2008, heb hem een weekje terug gekocht van de vorige eigenaar. hij heeft nu 226 loadcycles en de vorige eigenaar zei hem meestal aangesloten te hebben aan de adapter...

hoe komt het dat hij zo snel leeg is en wat kan ik er aan doen? het is zo'n recente macbook en toch moet ik de helderheid al niet te hoog zetten etc... wat niet zo prettig is.

en voor er een held is dat gaat melden dat ik de searchfunctie moet gebruiken: deze vraag zal ongetwijfeld wel in bvb het grote kleine vragen topic staan, maar ik ga echt geen 175 paginas lang cmd+f doen en zo hopen het antw te vinden...

Alvast many thanks aan de persoon die raad weet .

Approved 9-lifer JasperCLA's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Dat de persoon zijn laptop steeds aan de netstroom liet hangen, is niet bepaald goed voor de batterij. Het jaartal 2008 noem ik ook niet bepaald recent, mss eens kijken voor een nieuwe batterij?

Hopelijk is het ongeveer dat. Zelf ben ik van plan over 2 maand mijn eerste macbook aan te schaffen. Ik zou toch ook liever meer dan 3 uur uit dat ding willen halen.

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Is normaal voor een toestel van 3jaar oud.
    Het enige wat je kan doen is een nieuwe batterij kopen.

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    66 (97%)
    Kan ook zijn dat de batterij het stilaan aan het begeven is.
    Onthoud ook wel dat "filmpjes bekijken" als in flash (zoals youtube) nogwel vrij veel vergen van een computer die OSX draait.

Member Vas Legaz's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    allright dus niets aan te doen dan ? ook niet opnieuw calibreren ofzo, had ik iets over gelezen....

Member maartendq's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JasperCLA Bekijk bericht
    Dat de persoon zijn laptop steeds aan de netstroom liet hangen, is niet bepaald goed voor de batterij. Het jaartal 2008 noem ik ook niet bepaald recent, mss eens kijken voor een nieuwe batterij?

Hopelijk is het ongeveer dat. Zelf ben ik van plan over 2 maand mijn eerste macbook aan te schaffen. Ik zou toch ook liever meer dan 3 uur uit dat ding willen halen.
    Ik haal vlot 5u+ uit mijn witte 13" macbook, en die is nu anderhalf jaar oud.

FEW
    FEW is offline
    iTrader
    66 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vas Legaz Bekijk bericht
    allright dus niets aan te doen dan ? ook niet opnieuw calibreren ofzo, had ik iets over gelezen....
    Met calibreren haal je geen extra "tijd" uit je batterij, dat is gewoon zodat die correct 100% kan weergeven en de tijd bij het ontladen.

Wat is je volledige laadcapaciteit overigens? Dat kan je zien door op het apple logo links boven te drukken -> over deze mac -> meer info... -> voeding. Ik heb dezelfde macbook en heb nog 3972mAh over. Met 199 cycli. Ik ben wel nogal een freak als het gaat over het goed onderhouden van batterijen.

Om batterij te sparen, probeer ook te spelen met uw helderheid, bluetooth uitzetten (en wifi bij office-toestanden).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maartendq Bekijk bericht
    Ik haal vlot 5u+ uit mijn witte 13" macbook, en die is nu anderhalf jaar oud.
    Bij mijn weten heeft die macbook al die "nieuwe" generatie batterijen. Onze Macbooks haalden dat zelfs niet toen ze nieuw waren.
    Xiaomi Mi2S
    Saab 9-3 SE 2.3t Anniversary LPI (2001)

Member Skyscraper's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Dat de persoon zijn laptop steeds aan de netstroom liet hangen, is niet bepaald goed voor de batterij.
    En hem uittrekken als hij helemaal opgeladen is ook niet goed, omdat ge dan teveel op de batterij werkt. Wat is dan wel de beste oplossing? Soms eens in laten zitten & soms niet..? Zeer verwarrend.

FEW
    FEW is offline
    iTrader
    66 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyscraper Bekijk bericht
    En hem uittrekken als hij helemaal opgeladen is ook niet goed, omdat ge dan teveel op de batterij werkt. Wat is dan wel de beste oplossing? Soms eens in laten zitten & soms niet..? Zeer verwarrend.
    Volgens mij is het toch geen probleem om een apple laptop aan de voeding te laten hangen, die werken dan immers totaal niet op de batterij. Zo laadt een macbook bijvoorbeeld niet op als die op 95% of hoger staat.

Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Even een bericht plaatsen om niet nutteloos een topic te beginnen.
    Zoals jullie al hebben gelezen heb ik sinds gisteren een nieuwe Macbook Pro 13". Nu heb ik het programma coconut geinstalleerd.

Gisteren: Design capacity 5770 mAh, Current capacity 5748 mAh
    Vandaag: Design capacity 5770 mAh, Current capacity 5718 mAh

Volgens mijn berekeningen zou ik aan dit tempo geen 500 laadcycli halen voordat de batterij 0 mAh haalt. Kloppen mijn berekeningen? of is coconut nooit 100% exact en maar een richtlijn?
    Of ontlaadt hij toch snel? (zelf 2 keer opgeladen van 100% naar 2% en dan laden. totaal aantal laadcycli= 3)

Edit: Nu schommelde de current capacity van 5722 naar 5704 en is nu 98% geworden..na 1 dag?!?
    Laatst gewijzigd door gumball4000; 14 november 2011 om 00:03

Approved 9-lifer Trebby's schermafbeelding
    iTrader
    47 (98%)

Ik dacht dat het net goed is om indien mogelijk netstroom te gebruiken ipv de batterij zelf...? Toch met die nieuwere batterijen.

Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trebby Bekijk bericht
    Ik dacht dat het net goed is om indien mogelijk netstroom te gebruiken ipv de batterij zelf...? Toch met die nieuwere batterijen.
    Ik had ergens gelezen dat je hem beter op 20% laadt dan op 2%. constant aan de lader is nooit goed dacht ik..

Ps- Vandaag 2de dag na aankoop: Current capacity 5699mAh

Approved 9-lifer Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FEW Bekijk bericht
    Ik ben wel nogal een freak als het gaat over het goed onderhouden van batterijen.
    En hoe doe je dit eigenlijk? Alé, wat is dan de beste manier om je batterij goed te onderhouden.

Approved 9-lifer Arcas''s schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    - Helderijd aanpassen
    - Bluetooth uitzetten indien niet nodig
    - WiFi uitzetten indien niet nodig
    - Volledig opladen en volledig plat laten lopen
    - ....

Even googlen je vind meer dan tips genoeg.

Member jiggyland's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    ik haal uit mijn MB white uit 2009 toch nog vlot 4-5u, terwijl film kijken @ wat surfen...

Miss toch eens uitkijken voor een nieuwe batterij?

Crew Member pina's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    belangrijk aan de li-ion batterijen is dat de stroom voldoende 'beweging' heeft. Als je macbook constant aan netstroom hangt, dan beweegt de stroom onvoldoende binnen de batterij en dat zou slecht zijn. Dus je moet die bijna letterlijk in conditie houden door hem regelmatig ook eens op batterij te laten draaien.

Hem volledig laten drainen is ook geen goede zaak, maar ten laatste wanneer je de waarschuwing krijgt, hem in het stopcontact steken.

Member hstone's schermafbeelding
    iTrader
    0
    na 338 cycles in 2jaar heb ik nog steeds 5589mAh (5u ofzo) terwijl ik die meestal niet volledig laat opladen.
    gewoon zo veel mogelijk gebruik van maken, uiteindelijk gaat de accu toch defect... goed onderhouden of niet

Member Legendary d.C.'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Met de batterijen van tegenwoordig is de regel: als er een stopcontact is steek hem er in.
    Batterijen verslijten van twee dinges: op en aflaten + warmte. Aangezien de batterij geen stroom meer krijgt als hij volledige opgeladen is (en ook niet meer tot hij onder de 95% zakt) kan het geen kwaad dat je hem laat insteken. Alleen door de warmte zal hij slijten maar dat is zonder netstroom ook en dan heb je nog het op-en afladen waardoor hij extra verslijt.

Schiet me niet dood moest het niet waar zijn maar ik heb lang geleden ergens gelezen en sindsdien hanteer ik die methode. Na +3 jaar met mijn MBP en bijna 1000 cycles staat hij op 80% van zijn health.

edit//
    Dit +hem maandelijks volledig aflaten (tot hij uitvalt), daarna hem een nachtje laten rusten en daarna zonder onderbreken hem weer volledig opladen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten