Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Approved 9-lifer Shyheim's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)

Mini DisplayPort - VGA = trager internet?

Ohai,

omdat voor mijn thuisgebruik mijn 13" scherm op mijn MBP nogal klein is, heb ik mijn scherm dat ik vroeger gebruikte voor mijn PC hierop proberen aansluiten via een Mini DisplayPort-adapter (VGA-scherm).

Op zich werkt het hele boeltje wel, maar mijn internetverbinding vertraagt soms merkbaar, en ermee eventueel gamen is al helemaal onmogelijk.
    Het rare is: het is niet altijd zo. Soms werkt het perfect, en dan ineens zijn er pieken waarbij de connection echt fucked up is. =) en wanneer ik die MDP-adapter uittrek, is 't gefixt, dus ik neem aan dat het daaraan ligt.

Iemand die weet of er een instelling is die ik moet/kan veranderen ofzo, of gewoon weet of dat fixbaar is?

Alvast bedankt!

Edit: mss bijvermelden dat die Mini DisplayPort-adapter een officiële is van Apple, dus daar ligt het (wellicht) niet aan.

Approved 9-lifer Veriac's schermafbeelding
    iTrader
    92 (100%)
    Voor zover ik weet heeft video niks te maken met je internet verbinding hoor...
    Dat tussenstuk zorgt ervoor dat je je mbp op je monitor kan aansluiten aangezien deze niet over een mini displayport beschikt.

iTrader
    15 (100%)
    Jah, dat weet ik, maar toch is mijn internet om de één of andere reden vaak een pak trager... en dat gebeurt alleen wanneer dat scherm is ingeschakeld, en mijn MBP is toegeklapt.

Zou het kunnen dat het is doordat hij toegeklapt is, en dus geen optimale ventilatie krijgt ofzo? =/

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Eén van de dingen die ik erover gevonden heb via Google: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
    Met ook een mogelijke oplossing included.

iTrader
    15 (100%)
    After reading your post about dropping the channel to 1, this all makes sense now. The display port adapter must be emitting RF in the 2.4GHz range. Pretty lame. Anyone know where to find an FCC certified mini displayport to DVI adapter that does "not cause harmful interference"?
    Chinees voor mij

Verder lees ik ook:

Dropping the channel to 1 fixed this issue for me!
    Met mijn Windows-laptop wist ik vroeger hoe je dat channel moest veranderen, maar met mijn MBP + Apple-router, geen idee. Eens verder lezen, thanks, ZG!

edit: http://www.techerator.com/2010/10/fi...ction-problem/

Ik zal wel updaten met of het al dan niet gefixt is btw!
    Laatst gewijzigd door Shyheim; 28 september 2011 om 16:17

iTrader
    15 (100%)
    Heb channel op 1 gezet (AirPort Utility > in browser router IP ingeven, Apple <3), en heb even speedtest gedaan:

downloadsnelheid is van 0,1 Mbps voor naar 2,34 Mbps na gegaan. Great succes.

Member Access's schermafbeelding
    iTrader
    0
    geen idee hoe het met de displayport zit maar ik merk hier duidelijk wel een verlies in internetsnelheid als ik data naar mijn Firewire drive aan het overschrijven ben. Bij USB doet die dat niet

Platinum Member MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Het ligt gewoon aan de adapter die niet goed afgeschermd is.
    Daardoor krijg je op alles storingen
    Hard drive's, bluetooth, wifi

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten