Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 75
    Member
    iTrader
    1 (100%)

Macbook pro 2011 of Macbook Air 2011

hallo mede apple liefhebbers ,

ik zou graag overgaan tot de aankoop van een macbook voor gebruik voor
    school, aangezien mijn 2 jaar oude acer aspire 6930g nog geen 2 uur meer meegaat zonder stroomadapter

maar ik ben aan twijfelen tussen de nieuwe macbook pro 2011 13" met
    - 2,3-GHz dual-core Intel Core i5-processor
    - 4 GB (twee SO-DIMM's van 2 GB) 1333-MHz DDR3-geheugen
    - Intel HD graphics 3000 384 MB DDR3 SDRAM
    - 320GB 5400-rpm seriŰle ATA harde schijf
    ...

het instapmodel van de Macbook pro 2011 dus

OF

de nieuwe Macbook Air 2011 die in de loop van volgende maand verwacht wordt in de winkel

hierbij wordt verwacht dat die:
    - i5 Sandy Bridge processor
    - 4GB DDR3 geheugen
    - 128gb SSD
    - Thunderbolt
    - en hopelijk terug backlit

ik weet dat ge ze ook niet echt kunt vergelijke qua prestaties, maar de air
    ziet er zoveel smoother uit vind ik , alleen de huidige air's valle wat tegen qua specs.
    Ik studeer Accountancy-Fiscaliteit dus het zwaarste dat ik momenteel moet
    draaien is een boekhoudprogramma en een programma via een virtueel bureaublad.

wat zoude jullie doen of mij aanraden?

mvg Jonas
    NO PAIN NO GAIN !

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    268 (100%)
    mbp imo tenzij je Úcht die compactheid van de MBA wilt.. Ik heb een 15" mbp voor school en zelfs dat is nog goed portable

Member
    iTrader
    1 (100%)
    ja ik ben nog aan het twijfelen, die mbp is maar de helft zo dik als mijn acer, maar die air is nog dunner Á
    alleen het huidige model heeft geen backlite wat eigenlijk wel een must is , maar wel een SSD wat hem wel een pak sneller maakt bij het opstarten, geheugen maakt mij niet echt uit aangezien ik hier thuis een server heb staan van 8TB en de prijzen liggen ongeveer bij elkaar alleen de air die 100 euro duurder is.

Member Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    81 (99%)
    Als je de MBA gewoon bent is Úlke laptop log en zwaar. Qua prestaties heb ik niets klagen over de MBA

Gezien uw vereisten voldoet de MBA sowieso. Het is niet dat je echt power nodig hebt, en moest het zo zijn gaat de Sandy bridge u sowieso niet in de steek laten.

MBA no doubt!

Member
    iTrader
    0
    Vergeet niet dat de MBA veel minder aansluitingen heeft (kan belangrijk zijn) en dat de MBA maar 11 inch is en de MBP 13,3 inch. Ik ben in ieder geval tevreden over mijn MBP 2011

iTrader
    81 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 Bekijk bericht
    Vergeet niet dat de MBA veel minder aansluitingen heeft (kan belangrijk zijn) en dat de MBA maar 11 inch is en de MBP 13,3 inch. Ik ben in ieder geval tevreden over mijn MBP 2011
    MBA is 11" en 13". Aansluitingen is inderdaad een minpunt.

iTrader
    268 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    MBA is 11" en 13". Aansluitingen is inderdaad een minpunt.
    imo als je geen dunne laptop nodig hebt ben je toch beter af met een mbp. Krijg je toch betere specs voor +- dezelfde prijs. En je kan altijd nog je MBP voorzien van een SSD, wat wel een groter voordeel is bij een mba.

Member Strawberry's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je hem veel moet dragen kan het gewicht van de macbook air wel tof zijn.
    Ik heb een 15" macbook pro en een 13" pc laptop van 1,3 kg
    en die macbook pro gaat nooit ergens heen ...

Dun of dik maakt niet zoveel uit maar een kilootje minder kan wel deugd doen
    Als ge 5m van de school woont of je gaat met de wagen is gewicht niet zo belangrijk.

Macbook air is een ultraportable, de vraag is dan of dat handig/nodig is voor jou

Member
    iTrader
    1 (100%)
    die paar aansluitingen die eigenlijk niet gebruikt worden zoals ethernet als er draadloos netwerk is?
    en vind het nog altijd wat exclusiever dan een mbp waar ik er toch al veel van heb gezien vergeleken met de mba

alleen hoop ik dat er terug backlit op de air komt want anders wordt het toch de pro ik ga nog twee weken wachten met mijn aankoop, dan moet normaal de nieuwe air wel uit zijn

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Zelf heb ik de een MB Pro met 15". Ik heb ook al de 13" gezien die toch wat compacter en meer portable is ... de Air is natuurlijk nog meer portable en ik zou die denk ik eerder overwegen dan een MB Pro om deze toch wel vrij zwaar is als er lang mee moet rondlopen.

MB Pro: 2,04kg voor de 13"
    MB Air: 1,32kg voor de 13"

iTrader
    81 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    imo als je geen dunne laptop nodig hebt ben je toch beter af met een mbp. Krijg je toch betere specs voor +- dezelfde prijs. En je kan altijd nog je MBP voorzien van een SSD, wat wel een groter voordeel is bij een mba.
    Nodig hebben is helemaal niet nodig, is gewoon handig. Ik neem mijn MBA ook niet zoveel mee, maar als ik hem mee moet nemen ben ik blij dat hij zo licht is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonaz Bekijk bericht
    die paar aansluitingen die eigenlijk niet gebruikt worden zoals ethernet als er draadloos netwerk is?
    en vind het nog altijd wat exclusiever dan een mbp waar ik er toch al veel van heb gezien vergeleken met de mba
    Sjah exclusiever, als je uw keuze daar van laat afhangen ...
    Als je de MBA kiest, neem dan sowieso die USB to ethernet adaptor erbij. Als er ethernet is verkies ik dat toch boven WiFi

alleen hoop ik dat er terug backlit op de air komt want anders wordt het toch de pro ik ga nog twee weken wachten met mijn aankoop, dan moet normaal de nieuwe air wel uit zijn
    Weeral persoonlijk, maar backlit nog geen nood aan gehad. Wel super handig natuurlijk, vooral als je niet blind kan typen.

iTrader
    268 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door playforfun91 Bekijk bericht
    Zelf heb ik de een MB Pro met 15". Ik heb ook al de 13" gezien die toch wat compacter en meer portable is ... de Air is natuurlijk nog meer portable en ik zou die denk ik eerder overwegen dan een MB Pro om deze toch wel vrij zwaar is als er lang mee moet rondlopen.

MB Pro: 2,04kg voor de 13"
    MB Air: 1,32kg voor de 13"
    da's toch allemaal niet zwaar komaan.. Iedereen van mijn klas heeft van die logge bakken die wss tegen de 4 kg wegen. Vroeger op school was je toch ook gewend van boeken mee te doen?

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    da's toch allemaal niet zwaar komaan.. Iedereen van mijn klas heeft van die logge bakken die wss tegen de 4 kg wegen. Vroeger op school was je toch ook gewend van boeken mee te doen?
    mja. Ik heb wel de 15" (2,5 kg) maar zelf vind ik die ook niet extreem zwaar. Maar der waren er wel heel wat die liepen te mekkeren dat de laptop zo zwaar was ... ik zelf vind dat niet maar veel hangt af van de tas. Ik heb bvb een schoudertas en dan begin je dat wel te voelen als je nog wat cursussen bij hebt maar met een degelijke tas op u rug valt het inderdaad supergoed mee

En een tip naar de TS: steek het in een degelijke sleeve Heb de mijne schade toe gebracht door hem 1 keer snel snel te willen weg proppen zonder sleeve en nu dikke kras op de buitenkant gelukkig doet da natuurlijk niets aan zijn prestaties ^^

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    66 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 Bekijk bericht
    Een MB13" heeft ook bijvoorbeeld maar 2 usb poorten waardoor ik er ook altijd een USB hub aan moet hangen. 1 of 2 USB poorten maken imo dus al geen verschil.

Wat voor slots ze voor de rest verschillend hebben, weet ik niet meteen.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    het verschil tussen de pro en de air zijn:
    - Gigabit Ethernet-poort
    - FireWire 800-poort (tot 800 Mbps)
    - Thunderbolt-poort (tot 10 Gbps)
    - geluidsinvoer

en op de opkomende air zal thunderbolt normaal wel beschikbaar zijn

en ik heb nu ook een ethernet connector op mijn acer en om eerlijk te zijn heb ik die nog nooit gebruikt, maar kan altijd van pas komen natuurlijk

backlit is idd een persoonlijke keus, ik heb nu een acer aspire querty die op azerty staat, en dat is soms toch is kijke voor de speciale tekens en dat is in het donker niet echt handig

ja mijn acer weegt 3.6 kg dus een pro of een air zal al een grote vooruitgang zijn, al leun ik nu wel meer tegen de air aan, maar ik wil eerst wachten wat de specs zijn van het nieuw model, ik wil niet dat ik meteen een underpowered macbook koop waar ik volgend jaar niks meer aan heb

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    als dat een i5 is met intel HD 3000 graphics dan zou dat wel nog en krachtig laptopke zijn

draait css, tf2 etc... perfect

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    66 (97%)
    het verschil tussen de pro en de air zijn:
    - Gigabit Ethernet-poort
    - FireWire 800-poort (tot 800 Mbps)
    - Thunderbolt-poort (tot 10 Gbps)
    - geluidsinvoer
    idd, ethernet gebruik je waarschijnlijk nauwelijks. Firewire 800 vermoed ik ook niet. Een macbook air koop je toch sowieso niet om beeld in te laden (en mogelijk monteren? .

Het nut van geluidsinvoer ziet ik ook niet meteen. Heb ik bij mijn 13" unibody alleszins ook nog nooit gebruikt.

Crew Member pina's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    als ik mij niet vergis heeft de MBA ook een SSD-schijf, dus ook veel minder vrij ruimte op de schijf

Platinum Member Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    71 (99%)
    Mocht ik later een nieuwe Macbook kopen zou het toch een Air zijn, de Pro is zeer goed maar ik gebruik nauwelijks zijn capaciteiten. Ik ben maar een simpele gebruiker, geen photoshop, final cut pro, enz.... Alleen internet, mail, iphoto, skype.

Zelf de poorten en de dvd-lezer heb ik zelden/nooit gebruikt, dus voor mij zou de Air wel perfect zijn. Wel het 13 inch scherm, 11 inch is wat te klein...

Alleen weet ik niet als youtube filmpjes & kleine games (angry birds) goed en soepel draaien op de MB Air...

Crew Member Thallyos's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik zou toch voor de MBP gaan, tenzij je echt continu op baan bent met de laptop.

Hier zeul ik dagelijks een 17" MBP mee. Dat is niet meteen licht, maar ik heb er nog nooit echt last van gehad. Gewicht is dus niet echt een issue. Een 13" MBP is extreem draagbaar en ettelijke malen krachtiger dan de MBA.

Overigens zal, zeker de nieuwe MBA versie, zeker krachtig genoeg zijn voor alle casual stuff. Zelfs licht photoshopwerk moet perfect lukken. Het gebrek aan backlit toetsenbord, ethernet, ruimte en aansluitmogelijkheden maken de laptop in mijn ogen enkel geschikt als aanvulling op een 'echte' pc/mac.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten