Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 38
    Member
    iTrader
    0

Kan Mac OS X niet installeren op Macbook Pro

Hey , ik heb juist een Macbook pro 15 inch aangeschaft met SSD(tweedehands)
    Hij heeft dit al voor me geformatteerd maar bleek dat OS X nog niet geinstalleerd was. Hij heeft me de installatiedisc meegeven

Maar nu heb ik een probleempje , ik wil hem formatteren maar bij het opstartten krijg ik de melding dat ie de OS X niet kan installeren.

Ik start hem dus op dan na paar minuten moet ik kiezen welke taal ik wil pakken en enige minuutjes later staat er doodleuk ''De Mac OS x kan niet geinstalleerd worden op deze machine'' ongeveer.
    Dan krijg ik een scherm dat ik kan kiezen om terug te herstellen naar vorige backup maar der staat niets meer op

Nu heb ik wat rondgezocht op google en blijkt dat ie me de verkeerde CD heeft meegeven?
    Of is dit iets anders?

Dit is mn eerste Mac dus ken er niets van
    Laatst gewijzigd door schm1nky; 6 juli 2011 om 17:33

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schm1nky Bekijk bericht
    Hey , ik heb juist een Macbook pro 15 inch aangeschaft met SSD(tweedehands)
    Hij heeft dit al voor me geformatteerd maar bleek dat OS X nog niet geinstalleerd was. Hij heeft me de installatiedisc meegeven

Maar nu heb ik een probleempje , ik wil hem formatteren maar bij de opstartten krijg ik de melding dat ie de OS X niet kan installeren.

Ik start hem dus op dan na paar minuten moet ik kiezen welke taal ik wil pakken en enige minuutjes later staat er doodleuk ''De Mac OS x kan niet geinstalleerd worden op deze machine'' ongeveer.
    Dan krijg ik een scherm dat ik kan kiezen om terug te herstellen naar vorige backup maar der staat niets meer op

Nu heb ik wat rondgezocht op google en blijkt dat ie me de verkeerde CD heeft meegeven?
    Of is dit iets anders?

Dit is mn eerste Mac dus ken er niets van
    Weird. Van waar ben je ergens ? Heb wel de correcte discs anders liggen maar wil die niet kwijt maar kan ze wel effe lenen als je niet te ver woont moest daar het probleem liggen.

Crew Member pina's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    volgens mij werd uw schijf niet in het juiste bestandssysteem geformatteerd. Normaal heb je bovenaan de balk bij de setup enkele menu's, en daar kies je voor disk utility of schijfhulpprogramma -> formatteren etc... Wel formatteren in mac os bestandssysteem

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door playforfun91 Bekijk bericht
    Weird. Van waar ben je ergens ? Heb wel de correcte discs anders liggen maar wil die niet kwijt maar kan ze wel effe lenen als je niet te ver woont moest daar het probleem liggen.
    heel vriendelijk van je maar kad gelezen dat elke disc zijn eigen licentie heeft? want ik heb ook de MAC OS X Install Dvd die wilt niet installeren

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pina Bekijk bericht
    volgens mij werd uw schijf niet in het juiste bestandssysteem geformatteerd. Normaal heb je bovenaan de balk bij de setup enkele menu's, en daar kies je voor disk utility of schijfhulpprogramma -> formatteren etc... Wel formatteren in mac os bestandssysteem
    Ik weet het niet , Na het bericht , ''Mac os X kan niet geisntalleeerd worden'' bericht kan ik kiezen tussen herstarten of Reservekopie .
    Ik klik reservekopie dan krijg ik een scherm te zien waar ''Zoeken naar Time machine - Reservekopieen ''staat , maar verder zie ik nix en kan neits selecteren.

Boven het scherm zie ik wel Schijfhulprogrammas , Ik heb Apple SSD , Rescue SSD en User HD.
    Maar ik zie geen optie om te formateren ? Alleen Schijf EHBO, wissen , RAID en terugzetten :S

Member jiggyland's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Wissen gebruiken formatteren kent een mac niet

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Niet te vergeten om " Mac OS Uitgebreid (journaled) " te gebruiken.

Member [ JO ]'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    En waarom precies die Carrion?
    Ik vergeet steeds welke ik moet kiezen. Heb wel is moeten formatteren omdat CS4 nie wou installeren op het formaat dat hij stond...

Member
    iTrader
    0
    ehm.. zijn jullie zeker dat ik moet formatteren , want het is al geformatteerd geweest door de vorige eigenaar .
    Is het niet de verkeerde CD dat hij mij meegeven heeft? Ik heb nog 2 13Inch Cds meegekregen in eeh nhoesje maar kweet niet wat er in de cd lezer zit aangezien ik hem niet kan ejecten

Ik heb de vorige eigenaar gecontacteerd en hij zei dattem de verkeerde cd heeft meegeven maar hij dan ging de OS X uploaden
    Laatst gewijzigd door schm1nky; 6 juli 2011 om 15:18

Member joriske18's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Dat is het probleem. Cd's die specifiek bij een bepaald model worden geleverd kunnen vaak niet gebruikt worden voor een ander model.

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [ JO ] Bekijk bericht
    En waarom precies die Carrion?
    Ik vergeet steeds welke ik moet kiezen. Heb wel is moeten formatteren omdat CS4 nie wou installeren op het formaat dat hij stond...
    Omdat uw mbp zo standaard geleverd wordt

Approved 9-lifer Bill's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Een MBP die standaard met 10.6.4 geleverd wordt, kan daar niet ondergaan.

Dus bv. een 10.6.3 cd zal niet werken, wel een probleem want de Snow Leopard cd's die je in Apple reseller kan kopen, zijn 10.6.3..

Maar ook bv een cd van een iMac of Macbook zal niet werken op een Macbook Pro.

Het is wel zo als de versie te laag is, het systeem ook niet verder gaat dan het Apple logo..

De boodschap die jij krijgt, duid op de cd's van een verkeerd toestel.

Het staat er in het klein op hoor..

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
    Het staat er in het klein op hoor..
    Op de CD bedoel je dan?
    Hoe kan ik dit nou lezen als hij in de cd lezer zit , ik kan hem niet ejecten

Nu vraag ik mij af als ik de juiste CD heb hoe ik hem kan installeren Oo

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Eigenlijk is het heel eenvoudig

Steek je OSX DVD in je Mac en hou C ingedrukt.

Ga naar disk utility en kies een partitie of maak een nieuwe aan, druk op wissen en zorg dat het formaat HFS+ is anders kan je Mac de opstartpartitie niet lezen en kan je niet doorgaan met de installatie.

Mac OSX is een DVD met een zwarte X dat is de retail versie die kan je op iedere mac installeren, een OEM versie zijn 2 DVD's met een groen label en een appeltje (OSX en iLife) en dat zit bij iedere Mac.

Jij hebt dus een OEM versie met 2 DVD's en die werkt alleen op die Mac waar de schijfjes bijzitten.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BraveHeart Bekijk bericht
    Eigenlijk is het heel eenvoudig

Steek je OSX DVD in je Mac en hou C ingedrukt.

Ga naar disk utility en kies een partitie of maak een nieuwe aan, druk op wissen en zorg dat het formaat HFS+ is anders kan je Mac de opstartpartitie niet lezen en kan je niet doorgaan met de installatie.

Mac OSX is een DVD met een zwarte X dat is de retail versie die kan je op iedere mac installeren, een OEM versie zijn 2 DVD's met een groen label en een appeltje (OSX en iLife) en dat zit bij iedere Mac.

Jij hebt dus een OEM versie met 2 DVD's en die werkt alleen op die Mac waar de schijfjes bijzitten.
    Heb ik juist gedaan , geen resultaat
    en ik heb wel degelijk de OS X versie hoor , ik lees het hier duidelijk
    ''Mac OS X kan niet op deze computer worden geinstalleerd''

Mijn verkoper heeft de andere cd geupload , ben hem nu aant het downloaden maar hoe moet ik nou ejecten?

Op eject knop drukken lukt niet en bij schijfhulpprogramma staat er ook een eject knop maar die lukt ook niet

Member
    iTrader
    19 (100%)
    De knop op het trackpad ingedrukt houden en dan het toestel aanzetten.. Dan zou uw dvd er moeten uitkomen.

Eject ingedrukt houden en booten zou ook moeten werken trouwens, maar trackpad methode werkt hier altijd.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tijgerke Bekijk bericht
    De knop op het trackpad ingedrukt houden en dan het toestel aanzetten.. Dan zou uw dvd er moeten uitkomen.

Eject ingedrukt houden en booten zou ook moeten werken trouwens, maar trackpad methode werkt hier altijd.
    yeah da werkt +rep

tis echt nen 13inch cd lmoet de 15inch hebben

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Geen wonder dat uwen osx niet installeert, hoe ben je daar achter gekomen ?
    Stond dat op de DVD ?

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Da versta ik wel ni goed, dus als ge online nen dvd koopt dan kunt ge die toch gebruiken op elke mac? Er zweven torrents rond met iso's van die dvd's, werken die dan niet?

Approved 9-lifer perre's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Jawel, dat zijn de algemene dvd's, zoals ge ze los in de winkel zou kopen. Enkel diegenen die ge bij een toestel krijgt werken alleen bij die specifieke toestelsoort.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten