Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: iCal delen

CFK
    CFK is offline
    Member
    iTrader
    1 (100%)

iCal delen

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een iCal file te delen onder de collega's hier op het werk.

Een MobileMe account hebben we niet en zal er niet komen.

Situatie: er staat een iCal file op onze server (die binnenshuis draait). Ik zet voorlopig altijd alles in de agenda. Ik moet vervolgens de agenda altijd opslaan. Mijn collega's openen die file regelmatig. Maar als ze hem niet telkens opnieuw importeren zien ze soms zaken over het hoofd (die ik ondertussen heb toegevoegd). Er bestaat geen mogelijkheid dat de agenda in iCal zich vanzelf refresht en telkens afgaat op het bestand op de server?

Ik ben wel degelijk op zoek naar een oplossing van Apple zonder externe programma's etc etc.

Een Google-agenda gebruiken is precies geen optie? Ik kan alleen abonneren, maar eens ik iets aanpas dan stuurt iCal dit niet door naar Google agenda? Bijgevolg zien mijn collega's de veranderingen niet.

Ik zie mij genoodzaakt om gewoon iedereen op Thunderbird te steken met de Lightning-agenda plugin. Daar loopt alles vrij lekker met een centrale Google account (binnen de minuut ververst de agenda online en op alle computers die de agenda gebruiken).

Raar en spijtig...

Tips welkom!

Member Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    83 (99%)
    Google Calendar in iCal werkt hier toch perfect en ik sync die op m'n iPhone, iMac en MBA.
    Misschien omslachtig, maar je kan bv een apart email adres aanmaken, en dit enkel gebruiken voor Calendar. Zo kan iedereen daar dingen aan aanpassen zonder je persoonlijke mail te moeten gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Zorba; 28 april 2011 om 17:03 Reden: typfout

CFK
    CFK is offline
    Member
    iTrader
    1 (100%)
    Thx voor de vlugge reply.

Synct iCal in beide richtingen iCal - Google, Google - iCal?
    En hoe stel je dit in? dmv. 'abonneren' in iCal?

Als ik mij 'abonneer' op een Google agenda in iCal en iets wil aanpassen krijg ik de melding dat hij de agenda niet kan aanpassen wegens 'alleen lezen'. Ik vind nergens hoe ik die instelling kan uitvinken (in iCal).

Nieuwe Google acc aanmaken hoeft niet echt, ik laat het wel via mijn account lopen. Soit, dit doet er niet echt toe.

/edit/
    Misschien zit hier het probleem wel: ik werk met iCal versie 3.0.8, misschien niet de laatste nieuwe?
    Laatst gewijzigd door CFK; 28 april 2011 om 17:32

Member Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    83 (99%)
    Heb 4.0.4 maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Is in beide richtingen, als ik in iCal iets aanpas past het op Google ook aan en andersom.
    Gewoon het account invoegen in iCal, ik heb CAIDAV gekozen maar mijn versie heeft blijkbaar ook de "Google" optie.

Bij servers dan:
    www.google.com
    Serverpad: /calendar/dav/*uwemail*/user/

CFK
    CFK is offline
    Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Heb 4.0.4 maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Is in beide richtingen, als ik in iCal iets aanpas past het op Google ook aan en andersom.
    Gewoon het account invoegen in iCal, ik heb CAIDAV gekozen maar mijn versie heeft blijkbaar ook de "Google" optie.

Bij servers dan:
    Google
    Serverpad: /calendar/dav/*uwemail*/user/
    Ok thx om even te kijken. Het zal wel degelijk aan de versie liggen. Deze optie krijg ik niet. Enkele (waaronder ik) zitten met oudere machines, enkele met nieuwere.
    't Zal Thunderbird worden met plugin!

Lame dat iCal niet update zoals Mail of iTunes...

Muchos gracias, topic mag dicht.

Approved 9-lifer MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Google eens op iCal + google agenda. Dat gaat uw wel een paar goede resultaten opleveren.
    Ik gebruik een google calendar met m'n studie genoten waar we onze deadlines, examens en andere taken op zetten. Een paar van ons gebruiken ook mac en laten die syncen met de google agenda. Werkt zonder problemen hier.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten