Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member
    iTrader
    2 (100%)

problemen met iPhone 3g !

Beste 9livers!

ik heb me gisteren een 2dehands iphone 3g 16 gig aangeschaft.
    De verkoper zei dat hij "vast zat in recovery mode" en hij er niets van af wist.

Ik heb die dan met frisse moed voor een prijsje gekocht in de hoop dat het simpel op te lossen was, maar nu blijkt toch stilaan dat dat niet het geval is.

Heb me eerst en vooral voldoende geinformeerd over dat probleem en talloze youtube filmpjes gecheckt over de werkwijze en hoe en wat.

Nu, een dag later, sta ik nog altijd geen stap verder.

Alvast bedankt aan de moedige mens die het ziet zitten dit alles te lezen en wie weet mij heel gelukkig te maken met een simpele oplossing.

----
    Eerste grote probleem is dat het lijkt alsof hij geen of weinig stroom krijgt van de usb kabel, maar dat hij wel verbinding maakt (soms).
    Hij hangt al sinds gisteren nacht in grote periodes van uren aan de usb, en toch valt hij snel uit als ik hem uit trek en er zo wat mee wil doen (resetten etc)

----
    2de probleem is dat hij maar geen nieuwe / andere firmware wil aanpakken. ik heb in de eerste plaats (toen ik zo ver geraakt was dat itunes hem zag als een recovery mode toestel dat moest gerestored worden) geprobeerd van gewoon de standaard recentste firmware er op te zetten. Dit lukte dan al meteen niet, kreeg een 1015 error. Dan maar andere firmware gaan zoeken en zo bij 4.1 beland, wat ook niet werkte. Hier kreeg ik dan weer andere errors bij... Dan dacht ik aan de oudere versie 3.1.3 maar deze doet ook vrij raar... Ben bij deze fw op een bepaald moment zo ver geraakt dat ik een gat in de lucht sprong omdat ik een slide balk zag staan, maar deze bleek vast te zitten en was dus instant gefreezed. Dan toestel gereset en het was weer naar de kloten...
    ----

op dit moment staat hij weer in recovery mode en lijkt alsof ik er weer weinig mee kan doen. itunes ziet hem niet, resetten gaat telkens moeizaam en na een reset gaat hij gewoon weer naar recovery.
    Een tooltje downloaden (heb er ondertussen al 8 gedownload en geprobeerd in die dag tijd) om alles te fixe en hem uit die recovery te kicken gaat nu dus ook niet aangezien de computer de iphone niet 'ziet'.

Is er nog hoop of zou het logic board of de batterij ofzo gewoon stuk zijn ?

ik dacht genoeg kennis en moed te hebben om dit toestel perfect in orde te krijgen maar heb er na een 10tal uren mee te prutsen toch wel genoeg van, en hoop echt dat het nog simpel te fixen valt. Ik dacht aan bijvoorbeeld een tool om het geheugen van de iphone helemaal te flashen en dan de frisse firmware er op te zetten...? zonder die debiele errors in itunes.

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    273 (100%)
    error 1015:
    ga eens naar gs.apple.com
    Indien je uitkomt op een apple 404 page zit je goed. Indien je op iets van Cydia uitkomt zal je je hosts file moeten aanpassen. Dit KAN error 1015 veroorzaken. Ikzelf heb bij 4.3.1 telkens error 1015 gekregen op mijn iDevices(op macbook), en had dus een andere laptop nodig om mijn iDevices up te daten.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles (24 June - 6 July) | USA 2012:Florida + East Coast (1-24 July)
    USA 2013:
    Hawaii (3-17 March) | 2014:Australia (9-28 March) | 2015: Denver-Las Vegas (22 August -13 September)
    Goedkoper op reis

Member
    iTrader
    2 (100%)
    wacht ik ben niet mee denk ik, je bedoelt waarschijnlijk niet gewoon in mijn browser zeker? want daar kom ik op dit uit:

Index of /
    Name Last modified Size Description

--------------------------------------------------------------------------------

TSS/ 26-Mar-2011 04:01 -
    TSS_/ 11-May-2010 11:57 -
    --------------------------------------------------------------------------------
    Apache/2.2.11 (Debian) DAV/2 SVN/1.5.1 mod_python/3.3.1 Python/2.5.5 mod_ssl/2.2.11 OpenSSL/0.9.8k mod_transform/0.6.0 Server at gs.apple.com Port 80
    excuses voor het relatieve newb-gehalte

--
    en oh ja, die 1015 error had ik opgezocht en dan adhv enkele filmpjes dacht ik de oplossing gevonden te hebben... ik moest dan die error negeren en dan naar TinyUmbrella gaan en daar de iphone uit recov mode kicken, dat werkte deels want hij begon dan op de iphone zelf nog het resterende deel (denk ik toch) te installeren, maar na een tijdje resette de iphone zichzelf en leek er weer weinig veranderd... zucht!

iTrader
    273 (100%)
    Check je hosts file eens en verwijder het lijntje vn gs apple. Probeer dan nog es recovery
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles (24 June - 6 July) | USA 2012:Florida + East Coast (1-24 July)
    USA 2013:
    Hawaii (3-17 March) | 2014:Australia (9-28 March) | 2015: Denver-Las Vegas (22 August -13 September)
    Goedkoper op reis

Member
    iTrader
    0
    Ik had dit probleem ook, echt na veel afzien en zoeken heb ik dit kunnen verhelpen. Ik was toen bang dat mijn iphone kapot was, maar als je wilt dat ik je help stuur me dan een PM

Member
    iTrader
    2 (100%)
    sorry frado2005 das echt chinees voor mij, kan je er een klein woordje uitleg bijgeven? merci!

@ flippsidez, pm is verstuurd want ben ten einde raad, zit er nu voor de 2de dag aan te prutsen en echt niets vooruitgang.

iTrader
    273 (100%)
    C:\Windows\System32\drivers\etc

daarin is er een 'hosts' file. Deze opendoen in notepad en het lijntje waar je gs.apple.com ziet, wegdoen. En dan terug saven
    USA 2013:
    Goedkoper op reis

Member
    iTrader
    2 (100%)
    dat zijn er 2, maakt het uit welke ik weg doe of gewoon allebei deleten?

Member cool_boy_ke's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Zijn er twee lijnen met gs.apple.com ? Beide verwijderen dan.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cool_boy_ke Bekijk bericht
    Zijn er twee lijnen met gs.apple.com ? Beide verwijderen dan.
    heb het allemaal geprobeerd, geen effect.
    zou het kunnen dat er vanbinnen iets niet goed aangesloten is ofzo, en hij daardoor blijft freezen etc?
    garantie heb ik toch niet meer dus kan hem misschien evengoed voorzichtig opendoen om te zien of alles goed zit? (adhv instructiefilmpjes uiteraard)

Member cool_boy_ke's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ben er vrij zeker van dat je hem dan enkel meer gaat beschadigen
    Heb je andere usb kabel al getest?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    jup , ook andere computer... kleine verschillen maar vooral; geen vooruitgang.
    momenteel blijft hij na een aantal keer uit zichzelf te rebooten (en niet verder te gaan dan apple logo) freezen op het activation screen... na 10 mins ofzo start hij dan weer opnieuw op.
    ik begin meer en meer te denken dat er iets serieus kapot is vanbinnen, maar wil het echt nog niet opgeven.

iTrader
    273 (100%)
    heb je gereboot na het verwijderen/ flush dns ?
    USA 2013:
    Goedkoper op reis

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    heb je gereboot na het verwijderen/ flush dns ?
    check.

Member
    iTrader
    24 (96%)
    Ik heb het kort even allemaal gelezen.

Gebruik iReb (zie onderaan) voor uit dat zogenaamde recovery probleem te geraken.
    Dat van het verbinden aan je pc maar niet opladen is een nogal bekend probleem.
    Je moet je iphone aansluiten aan de pc. En dan powerbutton en home button ingedrukt
    houden tot hij het apple logo weergeeft. Dan zal hij weer terug opladen.

Nu van die firmware, de persoon van wie je hem gekocht hebt kan de iPad baseband erop hebben gezet namelijk 06.15.00 die unlockt momenteel de iPhone voor het gebruik van andere sim kaarten. Maar er is momenteel nog geen downgrade voor deze baseband en zal je moeten updaten met custom IPSW's moeten updaten.

Om te zien welke baseband je hebt kan je gewoon bij Algemeen en dan Info.

iReb verhelpt snel je probleem en is ook handig voor hem in DFU of recovery mode te zetten voor het updaten van je firmware door middel van een custom firmware.

Ook staat er Sn0wbreeze op voor moest je nu die iPad baseband hebben. Dan kan je doormiddel van dat programmatje een custom IPSW maken om je iPhone zo te upgraden.

http://ih8sn0w.com/index.php/welcome.snow
    Laatst gewijzigd door Razors; 15 april 2011 om 17:40

Member
    iTrader
    2 (100%)
    wow heb net efkes een GAT in de lucht gesprongen, weet niet hoe ik het gedaan heb maar hij is gefixt. na een zoveelste keer proberen de iphone fw te veranderen, en een 1015 error te krijgen en hem er uit te kicken, stond hij ineens op activatiescreen maar alles macheerde.

simkaartje der in, rustig alles op itunes gefixt en ja hij werkt perfect.

heb hem daarnet met veel schrik eens afgezet en terug opgezet, natuurlijk zo bang als iets dat hij terug zou freezen... maar is niet het geval !

@ Razors,

wat je zegt klopt voor een deel. blijkbaar staat er inderdaad die ipad baseband op. heb hem nu op fw 4.1 staan.
    is er een mogelijkheid om mijn toestel nu nog te jailbreaken, zonder een custom ipsw te maken en te moeten dfu'en en restoren etc?

want daar heb ik nu even genoeg van, en ik krijg al rillingen van het gedacht dat hij dan wéér niet zou werken...
    heb er 2 volle dagen mee geprutst en meerdere keren hem bijna tege de muur wille smijten.. dus wil hem niet terug verneuken nu

merci aan de rest vd mense da behulpzaam waren, alle hulp is zwaar geapprecieerd.

Member
    iTrader
    24 (96%)
    Natuurlijk kan je het toestel nog jailbraken, als je windows draait is Redsn0w je beste optie.
    Maar je moet hem dan wel in DFU mode zetten, als je iReb hiervoor gebruikt is het een fluitje van een cent en riskeer je zo goed als niets.

Excuseer voor de dingen die ik zei dat er niets mee te maken hadden. Was tijdelijk even gehaast en wou zo snel mogelijk reageren om dat ik die problemen in het begin ook had. Nu help ik zelf mensen met dit soort problemen op iphoneclub.nl

EDIT: Als ik mij niet vergis moet je voor elke jailbrake het toestel in DFU mode zetten, dus een ander programma gaat dit niet verhelpen.

Redsn0w kan je gewoon downloaden van het "Dev-Team".
    Dev-Team Blog

Member
    iTrader
    2 (100%)
    allright, alles is in orde nu, hij is jailbroken en heeft stabiele fw.

nog even voor mensen die (heel onwaarschijnlijk , maar soit) hetzelfde probleem hebben met dat freezen etc;

na ongeveer 30 - 40 pogingen om de iphone te restoren , na elke mogelijke manier geprobeerd te hebben om hem te resetten , rebooten, restoren of eender wat...
    na al dat heb ik de iphone opengevezen, en natuurlijk aan de hand van instructiefilmpjes alle connectoren uitgetrokken. elk hoekje goed probere uitblazen, dan alles terug in de juiste volgorde inpluggen en stevig aandrukke zodat alles zeker goed vast zitte...
    de poging om hem te restoren dat daar op volgde , werkte hij perfect en sinds dat moment heeft hij geen 1 x raar meer gedaan ofzo.

het zal dus toch een connector ofzo geweest zijn lijkt me ...

merci aan iedereen dat probeerde te helpen !

Member
    iTrader
    0
    Ik heb een soort zelfde probleem.

Ik heb een iphone 3GS die ik aankocht met jailbreak er op frimewire 3.x.x.
    Maar nu heb ik per ongeluk gisteren met Itunes mijn Iphone geupdate en zie ik alleen een icoontje van Itunes met een usb kabel.
    Ik krijg hem verder niet meer opgestart...
    Heb t al geprobeerd met redsnow, maar dat werkt niet...hij vind geen goed ispw file...
    ook heb ik de links uit het document van windows/system32/etc/hostes blabla gehaald, maar ook geen succes...

deze dame weet zich geen raad meer en vertoont bijna agressieve symptonen tegen haar eerst zo geliefde iphone XD

Wie kan mij alsjeblieft helpen??

Alvast bedankt.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joyzz Bekijk bericht
    Ik heb een soort zelfde probleem.

Ik heb een iphone 3GS die ik aankocht met jailbreak er op frimewire 3.x.x.
    Maar nu heb ik per ongeluk gisteren met Itunes mijn Iphone geupdate en zie ik alleen een icoontje van Itunes met een usb kabel.
    Ik krijg hem verder niet meer opgestart...
    Heb t al geprobeerd met redsnow, maar dat werkt niet...hij vind geen goed ispw file...
    ook heb ik de links uit het document van windows/system32/etc/hostes blabla gehaald, maar ook geen succes...

deze dame weet zich geen raad meer en vertoont bijna agressieve symptonen tegen haar eerst zo geliefde iphone XD

Wie kan mij alsjeblieft helpen??

Alvast bedankt.
    zoek eens op google naar manieren om uit recovery mode te geraken, of om je firmware in recovery mode te veranderen naar een andere die je met zo'n jailbreak programma maakt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten