Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 24
    Member Lloyd's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)

Gelijk welke externe harde schijf goed voor Mac?

Ik heb net een nieuwe macbook aangeschaft en zou graag nog een externe harde schijf kopen. Werkt iedere harde schijf op Mac? En kan iemand me ook een korte uitleg geven hoe dit werkt met Time Machine?

Ik had deze op het oog: CnM Core 3.5" 1tb USB 2.0 External hard drive Computing | TheHut.com
    Zal die vriendjes willen worden met mijn mac?

Merci

Member kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ja.

Approved 9-lifer tinbie's schermafbeelding
    iTrader
    215 (99%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Ja.
    lol! kort en bondig.

Ja elke hd zal werken op mac mits jij ze niet formateerd in ntfs.
    Stnd zijn meeste, denk ik wel ? Geformateerd in fat32. Die kan je zo wel op windows als op mac gebruiken.
    Wil je ze enkel & alleen op mac gebruiken kan ik je aanraden ze naar hfs+ te formateren. Maar zeker niet naar ntfs !!!

Approved 9-lifer Sick-Boy's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Voor Time Machine heb je wel een harde schijf nodig die geformatteerd is in HFS+.
    Gewoon formatteren, schijf instellen voor Time Machine, inpluggen en wachten tot de backup gemaakt is.

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiffy Bekijk bericht
    lol! kort en bondig.

Ja elke hd zal werken op mac mits jij ze niet formateerd in ntfs.
    Stnd zijn meeste, denk ik wel ? Geformateerd in fat32. Die kan je zo wel op windows als op mac gebruiken.
    Wil je ze enkel & alleen op mac gebruiken kan ik je aanraden ze naar hfs+ te formateren. Maar zeker niet naar ntfs !!!
    formateren in fat32 is gewoon idioot, meer kans op fouten en kan geen bestanden >4GB aan. Ofwel NTFS en ge installeert paragon ntfs of ge formateert als hfs en installeert macdrive op windows pc's die de hdd willen gebruiken.

iTrader
    36 (100%)
    De harde schijf zal enkel voor mac gebruikt worden. Dus dan zal ik deze harde schijf kopen. Kzal dan wel eens zoeken hoe ik dat moet formatteren en omzetten naar HFS+, want heb dat nog nooit gedaan en ben een redelijke leek.

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    formateren in fat32 is gewoon idioot, meer kans op fouten en kan geen bestanden >4GB aan. Ofwel NTFS en ge installeert paragon ntfs of ge formateert als hfs en installeert macdrive op windows pc's die de hdd willen gebruiken.
    Ik dacht dat enkel inpluggen, files drag en droppen en dat in orde was blijkbaar niet dus. Wat moet ik dan exact doen eenmaal ik mijn harde schijf ontvang?

iTrader
    57 (100%)
    Als ge die enkel op uw mac gaat gebruiken zet ge ze gewoon in hfs

En kunt u beter deze kopen:

http://www.pixmania.be/be/nl/4115743...ts-deskto.html

Kost minder & 500 GB meer opslag

iTrader
    36 (100%)
    Merci! Eenmaal ik ze heb zal ik ze inderdaad proberen in hfs te zetten. Moest ik niet vinden hoe, kom ik het hier wel nog eens vragen.

iTrader
    9 (100%)
    Ik zou voor Firewire gaan trouwens.

Approved 9-lifer Sick-Boy's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Veel beweringen zonder bewijs hier...

Dus je wil software gebruiken waarvan de makers zelf toegeven dat het fouten bevat, omdat je denkt dat fat32 meer kans op fouten heeft?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Ik zou voor Firewire gaan trouwens.
    Waarom? Niet elke PC heeft een FireWire poort, als hij de schijf wil gebruiken voor datatransfer dan zit hij misschien met problemen. Als het enkel voor Time Machine is, de tijd die nodig is voor een back-up wordt voornamelijk ingenomen door de vergelijking tussen oude en nieuwe data. De overdrachtsnelheid is misschien wat beter voor FireWire, maar het is (in mijn opinie) niet de moeite om enkel voor back-ups te veranderen.
    - Vice-President of Awesome -

iTrader
    57 (100%)
    1. mocht ge wat van m'n andere posts hier lezen zou ge weten dat ik er een afkeer van heb en sowieso altijd aanraad om hfs te gebruiken omdat ge uw hdd voor uzelf moet formateren nie voor een andere

2. ja, fat32 is foutgevoeliger dan ntfs of hfs

Approved 9-lifer Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    221 (99%)
    Pff, 4 maand geleden nog 90 euro voor gegeven

iTrader
    36 (100%)
    Wat is firewire (ken enkel de firewire surfboards )?

Het zou eigenlijk vooral voor datatransfer zijn, zoals voor mijn muziek, foto's en films. Ik was gewoon benieuwd wat timemachine vooral was. Heb er net eens over gelezen op internet en ben tot conclusie gekomen dat ik dit waarschijnlijk toch niet echt zal gebruiken.

Nog een vraag (waarschijnlijk zal ik het hiermee mijn eigen nog ingewikkelder maken): maar als ik de harde schijf gebruik voor mijn mac, kan ik dan als het ooit nodig is, op diezelfde schijf een back up maken van mijn PS3 zonder dat ik mijn muziek, foto's en films eraf moet halen?

Approved 9-lifer tinbie's schermafbeelding
    iTrader
    215 (99%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lloyd Bekijk bericht
    Wat is firewire (ken enkel de firewire surfboards )?

Het zou eigenlijk vooral voor datatransfer zijn, zoals voor mijn muziek, foto's en films. Ik was gewoon benieuwd wat timemachine vooral was. Heb er net eens over gelezen op internet en ben tot conclusie gekomen dat ik dit waarschijnlijk toch niet echt zal gebruiken.

Nog een vraag (waarschijnlijk zal ik het hiermee mijn eigen nog ingewikkelder maken): maar als ik de harde schijf gebruik voor mijn mac, kan ik dan als het ooit nodig is, op diezelfde schijf een back up maken van mijn PS3 zonder dat ik mijn muziek, foto's en films eraf moet halen?
    Neen dat kan je niet doen zoals ik zei wil je ze op meerdere systemen houden is fat32 een oplossing. Dat is ms-dos formaat. Maar zoals hier als gezegd is kan je hier geen bestanden groter dan 4giga opzetten.
    Dus geen .iso, geen dvd, geen save files groter dan 4giga.

Voor ps3 moet ze ook in dos-formaat (fat32) zijn dacht ik.
    En kan je geen usb-stick of andere schijf gebruiken vo een back-up van je ps3 ? Aangekochte games kan je opnieuw downloaden met je account en hoef je helemaal geen back-up van.

Anyhow... Je vindt je weg heus wel

edit : firewire is een hoge snelheids poort. Ik dacht tot 400mb/sec ? (not sure) Om bestanden over te zetten naar je pc. Maar niet elke mac heeft dit. Je bent heus niet echt slechter af omdat je een usb hebt hoor.
    Thank You Steve - 1955-2011

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sick-Boy Bekijk bericht
    Waarom? Niet elke PC heeft een FireWire poort, als hij de schijf wil gebruiken voor datatransfer dan zit hij misschien met problemen. Als het enkel voor Time Machine is, de tijd die nodig is voor een back-up wordt voornamelijk ingenomen door de vergelijking tussen oude en nieuwe data. De overdrachtsnelheid is misschien wat beter voor FireWire, maar het is (in mijn opinie) niet de moeite om enkel voor back-ups te veranderen.
    Harde schijf wordt enkel voor z'n Mac gebruikt.

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiffy Bekijk bericht
    Neen dat kan je niet doen zoals ik zei wil je ze op meerdere systemen houden is fat32 een oplossing. Dat is ms-dos formaat. Maar zoals hier als gezegd is kan je hier geen bestanden groter dan 4giga opzetten.
    Dus geen .iso, geen dvd, geen save files groter dan 4giga.

Voor ps3 moet ze ook in dos-formaat (fat32) zijn dacht ik.
    En kan je geen usb-stick of andere schijf gebruiken vo een back-up van je ps3 ? Aangekochte games kan je opnieuw downloaden met je account en hoef je helemaal geen back-up van.

Anyhow... Je vindt je weg heus wel

edit : firewire is een hoge snelheids poort. Ik dacht tot 400mb/sec ? (not sure) Om bestanden over te zetten naar je pc. Maar niet elke mac heeft dit. Je bent heus niet echt slechter af omdat je een usb hebt hoor.
    Ok dan is PS3 een "no go" en zet ik de harde schijf gewoon in hfs.

Merci mannen voor de goeie antwoorden.

Member Bobbie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk wel dat het mogelijk is om je de harde schijf in twee partities op te delen met twee verschillende bestandssystemen.

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    271 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selderijstok Bekijk bericht
    Pff, 4 maand geleden nog 90 euro voor gegeven
    wtf ze smijten er mee naar uw hoofd:/

Member Luna K's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vraagje hieromtrent:

Ik gebruik nu reeds een jaar een externe harde schijf van 1 Terabyte voor Time Machine... Toen ik die voor de eerste maal installeerde, heb ik gewoon de volledige capaciteit beschikbaar gesteld voor Time Machine... Nu aangezien mijn HD (intern dan) stilaan vol geraakt, zou ik grote bestanden (ik denk dan aan films in de eerste plaats) op die externe HD willen zetten... Is het nog mogelijk om die volledige capaciteit op te delen in 2 partities ? Dus één voor Time Machine en één voor gewoon externe HD... Waarbij alles wat er nu op staat in de partitie van Time Machine komt... Of moet ik m'n Externe HD volledig reformatteren en als het ware volledig opnieuw beginnen en in het begin partitioneren ? Hierbij verlies ik dan wel 1 jaar Time Machine denk ik...

Iemand die dit soms weet ?

Alvast bedankt !

Stop lookin' at what you aint got and start being thankful for what you do got...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten