Gezocht, een plist editor voor OSX, bij voorkeur free, die met gecompresseerde plist files kan werken.
Gezocht, een plist editor voor OSX, bij voorkeur free, die met gecompresseerde plist files kan werken.
Laatst gewijzigd door OneyedK; 22 maart 2011 om 23:55
schopomhoog...
Niemand die al 'ns een plistje besnuffelt op mac???
Sporadisch, en nog geen enkele plist tegengekomen die ik niet standaard openkreeg
Met de ingebouwde property list editor. Hoewel ik nu vaststel dat die precies verdwenen is sinds ik XCode geüpdate heb; nu opent alles in XCode zelf...
Wordt sowieso enkel meegeïnstalleerd met XCode, standaard staat er geen plist editor op OS X voor zover ik weet.
Zal XCode 'ns herinstalleren straks...
Voor niet gecomprimeerde plists volstaat om het even welke texteditor (dus ook TextEdit in plaintext mode).
De gecomprimeerde plist kan je wel omzetten naar xml via plutil, en wel als volgt :
Om na het editen (met om 't even welke plaintext/XML editor) terug naar binary te converteren gebruik je :Code:plutil -convert xml1 <plist>
BTW Je kan best wel ff checken of het bestand wel ok is viaCode:plutil -convert binary1 <plist>alvorens het om te zettenCode:plutil -lint <plist>.
Dank voor de tip, maar een beetje veel geklooi om één false in true te veranderen ofzo hé
en met ongecomprimeerde plists had ik geen probleem
![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)