Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Member
    iTrader
    0

Question iPad internettoegang via je 3G GSM

Hallo,

Ik ben hier al een tijdje op aan hett zoeken maar vind geen eenduidig antwoord. Is het mogelijk om met je iPad (zonder 3G functie) via bluetooth te connecteren naar je GSM (in mijn geval Nokia E52) dat een data abonement heeft en op die manier met je iPad via je mobiele GSM provider op internet te geraken? De technische term hiervoor is "tethering via bluetooth". Hoop dat de vraag duidelijk is.

Als dat mogelijk is dan weet ik dat ik geen iPad met 3G functie moet kopen. Want anders heb ik nog eens een aparte micro SIM card nodig en een apart abonnement.

Ik vind wat info over de combinatie met een iPhone maar mensen zeggen er tegenstrijdige dingen over.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd en kan bevestigen dat dit werkt?

Thanks!

Member
    iTrader
    6 (100%)
    tethering?

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Dit is mogelijk, echter Steve jobs kennende hij laat dat niet toe op de gewone WiFi iPad.
    Je hebt een clean iPhone,ipodTouch nodig die je nog niet hebt voorzien van een firmware update.
    Deze zijn te jailbreaken, dit houdt in dat je software van derden op je iPodTouch,iPhone kunt zetten zonder tussenkomst van Apple.
    Nu, moest je nog niet een update hebben doorgevoerd met je iPhone,iPodtouch heb je grote kans dat je deze nog kunt jailbreaken.

Via Cydia installeer je die tethering app op je iPhone,iPodTouch.
    Je geeft de gevraagde info in op de app en je kan surfen via je iPad met 3G zonder nood aan een iPad met 3G modem.
    Echter zal dit enkel werken op een Iphone of een iPod Touch

YouTube - ‪How To Tether iPhone's 3G Internet to iPad - MyWl

2de optie, koop u een MiFi module, steek daar je microsim kaart in en klaar, je geeft het wachtwoord van de MiFi in de WiFi settings van de iPad en je hebt via de MiFi toegang tot het internet zonder een wifi router of hotspot.

YouTube - Turn your WiFi iPad into an iPad 3G
    Laatst gewijzigd door BraveHeart; 5 augustus 2010 om 18:45

Banned
    iTrader
    0
    @ Braveheart
    tethering app op je ipod touch ???? Wat is het nut daarvan?
    Of heb je de copy/paste toepassing gebruikt met foutieve info van een andere site.

Member marshall tijl's schermafbeelding
    iTrader
    7 (90%)
    Dat moet toch ook lukken met andere toestellen dan iphone?
    een Blackberry bvb?

iTrader
    7 (90%)
    Heeft iemand zijn iPad al gebruikt in combinatie met tethering via zijn Blackberry data plan?
    Ik vind momenteel enkel op het internet info over de optie bij Verizon, maar weet niet goed hoe ik m'n Blackberry kan instellen om te tetheren zodat ik met m'n iPad kan surfen.

Member djennick's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    via iPhone kan je (mits jailbraik) een programmatje installeren. Mywi, dit programma zorgt ervoor dat je iphone functioneerd als router via tethering. Dus elk ander apparaat (ik denk aan iPad wifi of psp en gelijk welke notebook) kan connecteren via wifi met het data abonnement van de iphone.

works like a charm. Bij mij op de ios4.0 met cydia en rock.

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Heeft er eigenlijk iemand gezien dat die gast een Nokia E52 heeft? Want iedereen zit hier maar over iPhones te praten, maar daar heeft hij niet echt veel aan.

De Bluetooth stack van iDevices is nogal beperkt, ge kunt eens proberen om het klaar te spelen met een demo model in een Apple Store. Met een beetje geluk hebt ge een hulpvaardige verkoper die het u uitlegt.

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djennick Bekijk bericht
    via iPhone kan je (mits jailbraik) een programmatje installeren. Mywi, dit programma zorgt ervoor dat je iphone functioneerd als router via tethering. Dus elk ander apparaat (ik denk aan iPad wifi of psp en gelijk welke notebook) kan connecteren via wifi met het data abonnement van de iphone.

works like a charm. Bij mij op de ios4.0 met cydia en rock.
    Maar wrm antwoor dge naast de vraag, de originele poster heeft een nokia en ik vroeg of het ook ging met 'n Blackberry

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten