Pagina 2 van 251 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 5001
    Member joriske18's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Ik ben met een klein iMovie project bezig en zit met een vraag waar ik niet direct een oplossing voor vind.

Is het mogelijk om de credits met zwarte achtergrond te laten rollen naast nog een stuk video?

Crew Member pina's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    iemand die hier iets van applescript begrijpt? Mijn systeem stond default op ENG, en dit script werkte zonder problemen:

tell application "TextEdit"
    open "users/pina/Documents/EPG/xmltv.xml"
    end tell

Daarna mijn taal gewijzigd naar NL, en plots werkt het niet, ondanks dat ik de folders mee heb vertaald. Dan maar terug naar ENG overgeschakeld en plots werkt het script niet meer is dat een bug of zo? Want nu krijg ik dat niet meer werkend met de originele code die wl werkte voor ik de taal wijzigde... TextEdit zegt altijd dat die file niet bestaat op het opgegeven pad.

Member m1che's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pina Bekijk bericht
    iemand die hier iets van applescript begrijpt? Mijn systeem stond default op ENG, en dit script werkte zonder problemen:

tell application "TextEdit"
    open "users/pina/Documents/EPG/xmltv.xml"
    end tell

Daarna mijn taal gewijzigd naar NL, en plots werkt het niet, ondanks dat ik de folders mee heb vertaald. Dan maar terug naar ENG overgeschakeld en plots werkt het script niet meer is dat een bug of zo? Want nu krijg ik dat niet meer werkend met de originele code die wl werkte voor ik de taal wijzigde... TextEdit zegt altijd dat die file niet bestaat op het opgegeven pad.
    Je moet denk ik nog een / voor users zetten:
    open "/users/pina/Documents/EPG/xmltv.xml"
    Als je dat niet doet:
    "POSIX paths without a leading slash, such as "folder/file", are resolved relative to the POSIX working directory. This is supported, but only is useful for scripts run from the shell—the working directory is the current directory in the shell. The location of the POSIX working directory for applications is unspecified."
    van:
    AppleScript Language Guide: AppleScript Fundamentals

Ik heb ook een vraag: als ik in terminal typ: echo $PATH, krijg ik een lijst met oa usr/local/bin.
    Vervolgens typ ik: which blabla ,met als resultaat: usr/local/bin/blabla
    Maar toch als ik probeer blabla uit te voeren in terminal krijg ik:
    -bash: blabla: command not found

Crew Member pina's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m1che Bekijk bericht
    Je moet denk ik nog een / voor users zetten:
    open "/users/pina/Documents/EPG/xmltv.xml"
    Als je dat niet doet:
    "POSIX paths without a leading slash, such as "folder/file", are resolved relative to the POSIX working directory. This is supported, but only is useful for scripts run from the shell—the working directory is the current directory in the shell. The location of the POSIX working directory for applications is unspecified."
    van:
    AppleScript Language Guide: AppleScript Fundamentals

Ik heb ook een vraag: als ik in terminal typ: echo $PATH, krijg ik een lijst met oa usr/local/bin.
    Vervolgens typ ik: which blabla ,met als resultaat: usr/local/bin/blabla
    Maar toch als ik probeer blabla uit te voeren in terminal krijg ik:
    -bash: blabla: command not found
    Wil maar niet werken zeg :/
    Zelfs op de mac van mijn werk lukt het simpel script niet. Gewoon textedit een bestand laten openen. Zegt constant dat het bestand niet bestaat. Heb alles al geprobeerd: met en zonder / ervoor, : ipv / gebruiken, ENG en NL foldernamen gebruiken... :/

edit: nu heb ik het ineens wel werkend gekregen. Ik zit nu op een NL-mac en de verwijzing naar uw paden moeten in het ENG gebeuren, ook al zie je in de finder de folders in het NL En als ik nu bovenstaande code probeer, werkt die ook ineens wel En als ik vanavond thuis ben, zal het wss wel weer niet werken
    Laatst gewijzigd door pina; 16 april 2010 om 11:39

Member SanderH_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn Wireless Keyboard steelt blijkbaar batterij van mijn Magic Mouse.

Na n week gebruik, nieuw uit de doos:

- Wireless Keyboard: 100 %
    - Magic Mouse: 73 %

Een tijd geleden was dit probleem al eens vastgesteld bij Apple, maar in de omgekeerde volgorde (Magic Mouse snoepte batterij van het keyboard af). Dit hebben ze opgelost met een update.

Ik heb de meest recente versie van OS X, 10.6.3 + alle updates.

What to do?

Approved 9-lifer NeoCracer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Draadloos elektriciteit stelen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NeoCracer Bekijk bericht
    Draadloos elektriciteit stelen?
    Bluetooth..

Member d-zilla's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d-zilla Bekijk bericht
    Ben van plan een mac te kopen. Heb vrij veel films en die staan dus op NTFS-schijven. Mac kan daar niet op schrijven, dus zou ik aparte software nodig moeten hebben. Gaat dat schrijven dan nog een beetje snel of gaat het echt traag?
    Kan niemand zeggen welke snelheden ze daarmee halen?

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Ik wil u maar al te graag op de zoekfunctie wijzen, maja, die is naar de zak. So you're in luck.

Het is trager dan gewoon schrijven, maar het is wel acceptabel. Het probleem is echter meer de stabiliteit. Er zijn hier en op andere fora al verschillende mensen geweest van wie de externe HDD opeens niet meer gevonden kon worden tot em geformatteerd werd. Daarom raad ik altijd aan om het omgedraaid te doen en uw schijven naar HFS+ te formatteren en dan met MacDrive te werken. Een stabielere windows-oplossing dan Paragon of NTFS3G.

Sander1234, er hoeft toch niet noodzakelijk iets mis te zijn? Een muis verbruikt een pak meer energie dan een toetsenbord, dus na een week kan het zijn dat uw toetsenbord nog maar weinig verbruikt heeft en uw muis al een pak meer. Bij mij varieert dat batterijgehalte van mijn toetsenbord trouwens wel regelmatig.

Approved 9-lifer NeoCracer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    De laatste tijd heb ik vaak het probleem dat als ik typ plots bij elke toetsaanslag dat ik maak de error sound hoor. (dat doffe 'pong' geluid) Weet iemand een oplossing?

Approved 9-lifer Gattuso8's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mijn geluid wilt niet mee werken. Ik heb juist max OS X 10.6.3 geintsalleerd en nu komt er verbodsteken onder mijn volumetekening te staan en ik krijg het niet in orde met systeemvoorkeur.

Imageshack - fenufheudzkzofhu.png
    Iemand een oplossing?

Member Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik had wat problemen met mijn muis, maar sinds ik steermouse had geinstalleerd werkte mijn muis perfect.

Maar ik had niet gezien dat steermouse betalend was, dus vraag ik mij af: is er een gratis alternatief voor steermouse (dat natuurlijk evengoed zijn werk doet)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gattuso8 Bekijk bericht
    Mijn geluid wilt niet mee werken. Ik heb juist max OS X 10.6.3 geintsalleerd en nu komt er verbodsteken onder mijn volumetekening te staan en ik krijg het niet in orde met systeemvoorkeur.

Imageshack - fenufheudzkzofhu.png
    Iemand een oplossing?
    Heb u probleem eens tegenkomen in een podcast van OMT. De oplossing was iets veranderen in Systeemvoorkeuren > Geluid. Daar moet ge iets es af en aanvinken of iets veranderen.

Probeer er eens wat mee te foefelen zou ik zeggen.

Member
    iTrader
    22 (100%)
    BetterTouchTool!

Approved 9-lifer ludicrous's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d-zilla Bekijk bericht
    Kan niemand zeggen welke snelheden ze daarmee halen?
    Met paragon NTFS haal ik tot 35MB/s met NTFS schijven en deze crashed bijna nooit. Dit is wel betalende software maar zeker zijn geld waard en een stuk beter als het gratis alternatief.

iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander1234 Bekijk bericht
    Heb u probleem eens tegenkomen in een podcast van OMT. De oplossing was iets veranderen in Systeemvoorkeuren > Geluid. Daar moet ge iets es af en aanvinken of iets veranderen.

Probeer er eens wat mee te foefelen zou ik zeggen.
    Niks werkt en google geeft ook niet veel raad aangezien de topics die ik daar op vind van een aantal jaar terug en dus oudere osx zijn.

Member gryffoer's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mss PRAM en NVRAM eens resetten. Daar zitten dingen van het geluid ook in opgeslagen.

Opnieuw opstarten en dan cmd+option(alt)+p+r ingedrukt houden tot opstartgeluidje voor de 2de keer te horen is.

Resetting your Mac's PRAM and NVRAM

iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gryffoer Bekijk bericht
    Mss PRAM en NVRAM eens resetten. Daar zitten dingen van het geluid ook in opgeslagen.

Opnieuw opstarten en dan cmd+option(alt)+p+r ingedrukt houden tot opstartgeluidje voor de 2de keer te horen is.

Resetting your Mac's PRAM and NVRAM
    Gedaan.
    Zeer vreemd, tijdens het heropstarten laat hij wel het startgeluidje horen maar een keer volledig opgestart kom ik terug bij hetzelfde problee uit.
    Search keeps on

Approved 9-lifer freekydude's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Ik kijk naar de nieuwe macbook pro's en ik zie hier twee verschillende hard schijven...
    Wat is het verschil tussen "# 500GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm" en "# 512GB solid-state drive [+ 1.170,00 €]"?
    1170€ is geen klein beetje dus moet er wel degelijk een verschil zijn, maar wat dan. Is het zijn geld waard.

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Staat er toch duidelijk geschreven, Solid State Drive (SSD, vergelijkbaar met een grote SD-kaart dus) tegenover Serial ATA Drive (standaard harde schijf met bewegende onderdelen).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten