Ik heb vandaag een mac mini gekocht met daarbij een goedkoop toetsenbordje. enkele toetsencombo's werken blijkbaar niet, zoals ctrl c, ctrl v, of het apenstaartje.. weet iemand een oplossing hiervoor?
vriendelijk bedankt
Ik heb vandaag een mac mini gekocht met daarbij een goedkoop toetsenbordje. enkele toetsencombo's werken blijkbaar niet, zoals ctrl c, ctrl v, of het apenstaartje.. weet iemand een oplossing hiervoor?
vriendelijk bedankt
http://home.scarlet.be/~mb267016/bel...pple.keylayout
Gebruik dit als keyboard layout. Dat van Apple = brol, toch als je nu plots de overstap maakt naar een mac. Dan zal alles +- hetzelfde blijven buiten copy/paste, wat dus met CMD is en niet met CTRL. CMD is een op een normaal toetsenbord vaak het Windows-logo.
Apple azerty layout is echt hatelijk als je bvb programmeert...
Ja, er bestaat zo'n programma genaamd Ukelele, waarmee je zelf uw keyboard layouts kunt maken. En deze is bijna perfect gelijkend op die van een normale azerty-layout op een Windows-computer. Je moet dus geen ongelofelijke combinaties van knoppen indrukken om bvb []{}/\| te typen. Werkt ook op je Macbook-toetsenbord, maar dan zullen de meeste tekens op uw toetsenbord wel niet meer overeenkomen met hetgeen op het scherm komt of course. Maar als je gewoon bent van op een gewoon azerty-layout te typen weet je ondertussen wel alles al min of meer staan zeker?
en waar en hoe moet ik die layout invoeren?
mvg
Ohja, Library\Keyboard Layouts, gewoon naar daar verplaatsen of kopiëren. En dan ga je naar International bij Systemvoorkeuren/System Preferences en dan de vierde tab (in het Engels Input Sources) en daar dan Belgian(Non-Apple) uit die lijst aanvinken zodat je dit als layout kunt kiezen.
dus die code in een textedit bestandje kopieeren en in die map zetten?
Doe rechtermuisknop op de link die ik plaatste en dan Opslaan als....
hmm.. ik denk dak het toch nie ga doen xD .. ben het nu al blindelings gewend waar de apple keys staan op mijn windows toetsenbord .. ma toch fijn om te weten dat het bestaat ;-)
Onder Windows kan je trouwens iets gelijknamig doen, gewoon Dutch(Belgium) selecteren ipv Apple Belgium keyboardsetting.
ik heb dat bestand gesaved maar moet ik dan nog iets doen want er gebeurt niets? heropstarten ofzo?
Normaal moet dat nu in die lijst erbij komen.
sorry ze, maar ik snap het niet, welke lijst? ik heb dat bestandje opgeslaan maar ik kan er nergens iets mee doen
bedankt! tis gelukt!
mvg
Iemand is boven zijn budget gaan shoppen.
Hij bedoelt dat je beter een deftig keyboard zou moeten kopen.![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)