Mijn vorige laptop heeft het deze week begeven en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Daar mijn vriendin een mac heeft en er een enorme voorstander van is, probeert ze me te overhalen om ook over te schakelen. Ik twijfel echter nog enorm en wou dus hier wat advies vragen.
Ik heb de grote mac thread gelezen en zet dus een paar dingen op een rij:
Gebruik
- Meest gebruikte programma's op vorige laptop: Firefox, outlook express, VLC, photoshop, Word/Excell
- Laptop wordt ook gebruikt voor: draaien op feestjes, verbinden met tv/beamer
- Binnenkort ook bewerken van video (sportwedstrijden analyseren)
- Bijna niet voor gamen, sporadisch een game
Opmerkingen:
Firefox en VLC zijn geen probleem op een mac. Ook photoshop levert vanzelfsprekend geen problemen op. (Gebruikt om foto's te bewerken en affiche's te maken voor de lokale fuif)
- Maar hoe zit het met Outlook express, bestaat er een goede variant voor de mac? Of hoe gaat dit daar in zijn werk?
- En hoe zit het met Word/excell voor apple? Tegenwoordig al serieus op punt? Voor school kan dit namelijk enorm handig zijn.
- Vervolgens de verbindingen naar externe apparatuur? Bij mijn vrienden haar macbook (kleinste dacht ik) is er namelijk geen video-uitgang. Ik zag in de grote thread echter dat dit wel mogelijk is. Kost dit veel/vraagt dit veel moeite om hem aan te sluiten op je tv(geel-rood-witte aansluiting aan tv)? Bij mijn vorige laptop was er een s-video uitgang en dit was poepsimpel.
- Hoe zit het met de recenste games? Kan de macbook die aan zonder problemen of tot waar kunnen ze dit aan?
Diverse
- Door hun kleine scherm zouden bepaalde websites niet goed weergegeven worden en zou het bijvoorbeeld redelijk moeilijk zijn om aan internetbankieren te doen. Klopt dit?
- Hoe zit het met het geluid uit de ingebouwde boxen? Hier en daar las ik dat dit namelijk niet zo goed is. Of is dit intussen al vel verbeterd?
- Ook een minpunt was de laadtijd van de batterij. Correct of niet?
- Is hij te beveiligen met een wachtwoord? Dit kan namelijk wel handig zijn aangezien ik veel onderweg ben.
- Is de meerprijs het dus waard in mijn geval of zou je me toch een ander merk aanraden?
Welke
Mocht ik voor de macbook gaan dewelke zou je me dan aanraden op basis van bovenstaande info. Verder is het ook nog nuttig om weten dat hij veel meegenomen wordt (feestjes, kot) en er veel films op bekeken worden. Waar koop je hem het best?
Of raad je me toch aan een andere laptop te nemen en dewelke zou je me dan aanraden?
Alvast bedankt!

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
bestaan waarschijnlijk goede programma's voor.

.