U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Tech Center > Apple

Apple - Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works.

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 25 januari 2010, 17:32   #401  
dr.salt is offline dr.salt Stuur een bericht via MSN naar dr.salt
dr.salt's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 48 (100%)
[0/19] dr.salt just joined
Beachballing Qué?

kan iemand me es uitleggen of ik me zorgen moet beginnen maken over de stabiliteit van mijn nieuw aangekochte unibody macbook?
Met citaat reageren

Oud 25 januari 2010, 17:37   #402 (permalink)  
TiZon is offline TiZon Stuur een bericht via ICQ naar TiZon Stuur een bericht via Instant Messenger naar TiZon Stuur een bericht via MSN naar TiZon Stuur een bericht via Yahoo naar TiZon Stuur een bericht via Skype™ naar TiZon
TiZon's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 20 (100%)
[9/48] TiZon just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dr.salt Bekijk bericht
Beachballing Qué?

kan iemand me es uitleggen of ik me zorgen moet beginnen maken over de stabiliteit van mijn nieuw aangekochte unibody macbook?
Zorg dat hij op een goede tafel staat...

Nee, waarom zou je je zorgen maken?
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 17:40   #403 (permalink)  
Approved 9-lifer
Dakket nie weet, de reden dat ik een overpriced macbook gekocht heb is omdat ik geen risico's meer kan nemen inzake betrouwbaarheid van mijn systeem...
Heb onder XP nooit echt zware problemen gehad, af en toe is een windows akkefietjes maar niks ernstigs, maar als ik hier zo lees dat Windows 7 STABIELER zou zijn dan snow leopard krijg ik schrik...
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 17:57   #404 (permalink)  
TiZon is offline TiZon Stuur een bericht via ICQ naar TiZon Stuur een bericht via Instant Messenger naar TiZon Stuur een bericht via MSN naar TiZon Stuur een bericht via Yahoo naar TiZon Stuur een bericht via Skype™ naar TiZon
TiZon's schermafbeelding
Approved 9-lifer
[9/48] TiZon just joined
Dat zou ik niet direct durven zeggen, en daarbij zou ik nog eens viruskaart durven trekken in combinatie met de unix-onderbouw-kaart
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 18:23   #405 (permalink)  
Zero Grav is offline Zero Grav
Zero Grav's schermafbeelding
Crew Member
iTrader: 11 (100%)
[29/69] Zero Grav is very helpful
De problemen waar het hier meestal over gaat is dat em tijdelijk beachballt. Toevallig had ik het net toen ik deze reply aan het typen was. Stel bijvoorbeeld dat ge in Safari een nieuwe tab opent dan kunt ge een 10 à 30 tal seconden niets doen in die applicatie omdat die vast lijkt te hangen. Maar dan opeens is het weer gedaan en kunt ge weer perfect verwerken.

Applicaties die echt crashen komt een pak minder voor, althans hier toch. Maar het gebeurt wel.

't Is gewoon een heel vervelend probleem, en onbegrijpelijk dat het na 2 grote updates nog steeds niet is opgelost.

Zijn er trouwens mensen hier die dit ervaren met andere software dan Safari?

My Twitter - Inspiring Designs - 9lives.webdesign chat - 9lives.mac chat - Use the rep system to thank people who helped you

Laatst gewijzigd door Zero Grav; 25 januari 2010 om 18:32
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 18:39   #406 (permalink)  
Memphis is offline Memphis
Memphis's schermafbeelding
Member
iTrader: 1 (100%)
Memphis heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zero Grav Bekijk bericht
De problemen waar het hier meestal over gaat is dat em tijdelijk beachballt. Toevallig had ik het net toen ik deze reply aan het typen was. Stel bijvoorbeeld dat ge in Safari een nieuwe tab opent dan kunt ge een 10 à 30 tal seconden niets doen in die applicatie omdat die vast lijkt te hangen. Maar dan opeens is het weer gedaan en kunt ge weer perfect verwerken.

Applicaties die echt crashen komt een pak minder voor, althans hier toch. Maar het gebeurt wel.

't Is gewoon een heel vervelend probleem, en onbegrijpelijk dat het na 2 grote updates nog steeds niet is opgelost.

Ik heb dat zo af en toe... meestal in Safari maar ook bij de meest varierende dingen heb ik de indruk.
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 18:51   #407 (permalink)  
Approved 9-lifer
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik gebruik dan ook wel firefox aangezien ik safari een dikke hoop stront vind in het gebruik
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 20:33   #408 (permalink)  
Crew Member
Overlaatst was mijn laptop dus weer kapot (zoals hier verteld). 'k Heb em dinsdagavond om 5 uur binnengebracht en donderdag om 4 uur kreeg ik een mail dat em hersteld was en dat ik em weer kon gaan afhalen.

Nieuwe Superdrive (nieuw geluidje bij het aanzetten dus wellicht een ander en hopelijk beter model) en nieuw Logic Board (grafische kaart zit vastgesoldeerd). Echt een superservice, heel vriendelijk. Dat is eens wat anders dan voor elke domme herstelling 2 weken te moeten wachten bij S&S Hasselt en ze dan nog eens de helft van de tijd verkeerd uitgevoerd te hebben.
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 20:43   #409 (permalink)  
tomh is offline tomh
tomh's schermafbeelding
Member
[1/16] tomh just joined
Steve Jobs drops the big bomb [COMIC] | Fredo and Pidjin. The Webcomic.

rofl
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 21:49   #410 (permalink)  
anthony8400 is offline anthony8400 Stuur een bericht via MSN naar anthony8400
anthony8400's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 99 (100%)
[0/10] anthony8400 just joined
Citaat:

Ik heb dit ook als Safari niet wordt gebruikt.

O.a. met iTunes, Finder ...

Daarom dat ik nu momenteel wat op Windows 7 zit, loopt tenminste niet om de zoveel tijd vast :-)
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 22:16   #411 (permalink)  
Approved 9-lifer
maar hoe krijgt ge dat beachballing effect dan? Is er een manier om dat te voorkomen? Is dat op te lossen met een simpele re-install? Indien niet is dat op te lossen door hem binnen te doen? (heb switchcare dus in principe kan ik daar de komende 3 jaar mee doen wat ik wil ze zijn mij service verplicht)
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 22:20   #412 (permalink)  
Crew Member
Beachball is gewoon de nickname die we aan de ronddraaiende cursor hebben gegeven. Zoals het zandlopertje in Windows.

Daar kunt ge zelf waarschijnlijk niets aan doen, is gewoon een bug in OS X. Garantie geldt trouwens niet op software, dus ik neem aan dat Switchcare dat ook niet dekt.
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 22:32   #413 (permalink)  
Memphis is offline Memphis
Memphis's schermafbeelding
Member
Memphis heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Overlaatst was mijn laptop dus weer kapot (zoals hier verteld). 'k Heb em dinsdagavond om 5 uur binnengebracht en donderdag om 4 uur kreeg ik een mail dat em hersteld was en dat ik em weer kon gaan afhalen.

Nieuwe Superdrive (nieuw geluidje bij het aanzetten dus wellicht een ander en hopelijk beter model) en nieuw Logic Board (grafische kaart zit vastgesoldeerd). Echt een superservice, heel vriendelijk. Dat is eens wat anders dan voor elke domme herstelling 2 weken te moeten wachten bij S&S Hasselt en ze dan nog eens de helft van de tijd verkeerd uitgevoerd te hebben.
Waar was dat dan?
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 22:37   #414 (permalink)  
Approved 9-lifer
Citaat:
Beachball is gewoon de nickname die we aan de ronddraaiende cursor hebben gegeven. Zoals het zandlopertje in Windows.

Daar kunt ge zelf waarschijnlijk niets aan doen, is gewoon een bug in OS X. Garantie geldt trouwens niet op software, dus ik neem aan dat Switchcare dat ook niet dekt.
ahzo, maar dat ronde dingetje heb ik laatst gehad toen ik een softwareupdate deed, het waren er 3 ofzo en dan moest die heropstarten na die geïnstalleerd te hebben, maar dat duurde volgens mij toch echt abnormaal lang... (ik schat een 15 minuten ofzo), moet ik mij daarover zorgen maken?

En volgens mij moet die switchcare toch ook softwareondersteuning bieden hoor, als er een fout is in de OS dan valt dat onder hun verantwoordelijkheid, als dat niet zo is dan knal ik die macbook gewoon tegen de grond en geven ze me maar een nieuwe...
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 22:37   #415 (permalink)  
Crew Member
Ahja, vergeten te vermelden. Was bij Lab9 Kortrijk.

Het gaat niet over die cirkel bij het uitvoeren van een software update. Het gaat over de cursor die verandert naar een ronddraaiende bal met verschillende kleuren.

Met dat kinderachtige gedoe maakt ge ook geen indruk zenne. Zo'n dingen zijn illegaal en ik erger mij enorm aan de mensen die zo weinig nadenken over wat ze uitbrengen dat ze met zo'n uitspraken geassocieerd willen worden.
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 22:43   #416 (permalink)  
TiZon's schermafbeelding
Approved 9-lifer
[9/48] TiZon just joined
@dr.salt, nee, software valt hier niet onder.
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 22:51   #417 (permalink)  
Draego is nu online Draego Stuur een bericht via MSN naar Draego Stuur een bericht via Skype™ naar Draego
Draego's schermafbeelding
Crew Member
Weblogartikelen: 1
[4/140] Draego is very helpfulDraego is very helpful
Na alles te lezen hier was ik eigenlijk redelijk terughouden om Snow Leopard te installeren maar heb besloten om het dan toch maar te doen. Geupgrade van Tiger naar SL en nog geen enkel voorgenoemd probleem gehad eigenlijk. Opstarttijd is redelijk traag maar dat was het voordien ook al en voor de rest draait alles veel vlotter & sneller. Looks zien er veel strakker uit en ik heb totaal geen last van spinning beachballs van gelijk wel program ik gebruik. Pdfs laden overal vlug, in Voorvertoning evenals in Safari.

Misschien heb ik gewoon hoerechance of komt de miserie nog dnnw?

Zero Grav: die Lab9 in Kortrijk, is dat een officiele Apple retailer? Had je nog garantie toen je jouw laptop binnendeed? Ik heb hier al een tijdje een probleem met mijn driver en zou die ook graag eens laten vervangen maar heb gewoon geen flauw idee waar ik die best binnendoe. Heb die ooit cadeau gekregen van de MediaMarkt (I know) en is intussen al lang uit garantie maar misschien dat ik er toch nog wat moeite/geld insteek terwijl ik wacht om een nieuwe laptop te kopen. Driver is wat verwrongen en gedeukt door de lieftallige vriendin en die is in zijn geheel aan een vervanging toe denk ik.

Laatst gewijzigd door Draego; 25 januari 2010 om 22:56
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 23:02   #418 (permalink)  
Crew Member
Ik heb Apple Care garantie, zonder zult ge wel niet teveel kunnen klaarspelen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 23:07   #419 (permalink)  
Draego is nu online Draego Stuur een bericht via MSN naar Draego Stuur een bericht via Skype™ naar Draego
Draego's schermafbeelding
Crew Member
Weblogartikelen: 1
[4/140] Draego is very helpfulDraego is very helpful
Citaat:
Ik heb Apple Care garantie, zonder zult ge wel niet teveel kunnen klaarspelen denk ik.
Me lichtjes beginnen focussen op een nieuwe Macbook met AppleCare dus. Thx anyway.

Batterij is toch ook naar de vaantjes dusja. 47% na 419 cycles & 39 maanden oud. Laptop valt vaak uit aan 70% als ik stopcontact niet inplug.
Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 23:17   #420 (permalink)  
dacuba is offline dacuba Stuur een bericht via Skype™ naar dacuba
dacuba's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 18 (100%)
Weblogartikelen: 9
[0/92] dacuba is very helpful
Iemand ervaringen met S&S? Ik ga me binnenkort ook ne MBP aanschaffen, maar dan wil ik ook wat service in de plaats. Ikzelf ben van Genk (Hasselt) dus 'm in Lab9 of Switch kopen zie ik niet echt zitten..
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten