Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 40
    Member m-be's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)

INFO: Apple ondersteunt met Mac OS X 10.6 alleen Intel-cpu's

Apple ondersteunt met Mac OS X 10.6 alleen Intel-cpu's
    via tweakers.net

Apple gaat Mac OS X 10.6 volgend jaar januari uitbrengen. Het besturingssysteem zal alleen Intel-cpu's en geen Powerpc-processors ondersteunen, zo melden diverse media.

Een eerste build zou al aan ontwikkelaars vrijgegeven worden tijdens Apples Worldwide Developers Conference, die volgende week maandag begint. In december moet Mac OS X 10.6 vervolgens de gold-status krijgen zodat het besturingssysteem in januari 2009 ten tijde van de Macworld Expo kan verschijnen, zo bericht Tuaw.

Ars Technica bevestigt het bericht van Tuaw en bronnen hebben de site ingefluisterd dat Apple aan het besturingssysteem werkt onder de codenaam Snow Leopard. Naast het verlaten van Powerpc-compatibiliteit zullen er geen grote veranderingen zijn ten opzichte van de huidige versie van Mac OS X. Apple zou zich met de release richten op het verbeteren van de prestaties, de stabiliteit en de beveiliging.

Member joriske18's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Dit is n van de vele geruchten in de aanloop van het WWDC. Nog 4 keer slapen en we zullen meer weten

Approved 9-lifer General Lee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dat de prijs dan maar schappelijk is, maar Apple kennende moeten we daar niet op hopen >_<

Member m-be's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    ach, ge weet, Apple geeft alleen maar flarden vrij. op WWDC zullen we inderdaad meer weten zoals joriske18 reeds zei.

Member xyus89's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Volgend jaar al een nieuwe OS? da is toch snel nee?

Xyus

Member sh011265's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xyus89 Bekijk bericht
    Volgend jaar al een nieuwe OS? da is toch snel nee?

Xyus
    Ze gaan niet echt met "nieuwe" dingen aankomen zetten.. Ze focussen zich voornamelijk op betere performantie, stabiliteit etc etc.

Dus echt een "nieuw" OS wordt dit niet

Member Xavez's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Boah, Leopard was ook niet echt een "nieuw" OS h. Maar het bood toch genoeg functionaliteit en veranderingen om over te schakelen. Er zijn een aantal dingen die ik mis als ik op Tigermacs werk .

iTrader
    17 (100%)
    Ik heb ergens gelezen dat 10.1 ook zo'n update was (enkel stabiliteit etc) en dat die gratis was, misschien krijgen we nu iets gelijkaardigs?

We zullen wel zien, nog een paar dagen

Approved 9-lifer TiZon's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    nieuwe versie na een jaar en 3 maand zou wel hl snel zijn

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joriske18 Bekijk bericht
    Ik heb ergens gelezen dat 10.1 ook zo'n update was (enkel stabiliteit etc) en dat die gratis was, misschien krijgen we nu iets gelijkaardigs?

We zullen wel zien, nog een paar dagen
    Ik meen dat ze dat toen gedaan hadden omdat 10.0 nog niet alle features bevatte en, om het wat cru te stellen, zoog op vlak van performance...

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    10.0 bleek inderdaad een ramp te zijn en de 10.1 update was, om het in microsoft termen te zeggen, meer een service pack dan iets anders.

Then again vind ik dit bericht echt over the top, 'k zei het gisteren al op irc maar 't is TUAW die begon met het gerucht te verspreiden zonder echt een degelijke bron en nu wordt het overal maar direct overgenomen. En dan heb ik het vooral over het gebrek aan PPC support. Zonder feiten, geruchten of whatsoever zou ik het een zeer vreemde zet vinden om nu al de PPC support overboord te gooien. Zo oud zijn de laatste generatie iMacs en Powermac G5's nu ook weer niet. Als ik er logisch over nadenk denk ik dat we nog wel minsten n PPC versie mogen verwachten. Maar dat is dan ook mijn mening.

Indien de naam Snow Leopard wordt kan ik me wel inbeelden dat ze het propageren als een soort van Service Pack voor Leopard. Alhoewel ik denk dat ze zich daar toch iets te goed voor voelen. En persoonlijk heb ik ook totaal geen problemen met Leopard dus in mijn geval is er niet direct nood aan dergelijk pack. Maar 't is altijd welkom.

Member Sandman--'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiZon Bekijk bericht
    nieuwe versie na een jaar en 3 maand zou wel hl snel zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve Jobs
    Im quite pleased with the pace of new operating systems every 12 to 18 months for the foreseeable future. Weve put out major releases on the average of one a year, and its given us the ability to polish and polish and improve and improve
    link

nuja, als ge u zou moeten baseren op microsoft is 15 maanden inderdaad zr snel

Approved 9-lifer anthony8400's schermafbeelding
    iTrader
    118 (99%)
    Ik heb laatst gelezen dat dit een van Jobs' principles waren dat er om het jaar en half ong. een nieuwe OS X uit komt. Maar ik weet niet meer waar, dus kan niet verwijzen naar de bron ;-)

En duur? OS X is toch niet echt duur te noemen? Zeker niet ivg met Windows (ok, vista is nu wel ferm gezak in prijs, maar toch ...)

EDIT: ok Sandman heeft dus de link

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Is dat niet snel?
    Wanneer is het laatste PPC model uit de verkoop gehaald?

Approved 9-lifer NeoCracer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door General Lee Bekijk bericht
    Dat de prijs dan maar schappelijk is, maar Apple kennende moeten we daar niet op hopen >_<
    ??
    OS van Apple is zo'n 4 tot 5 keer goedkoper als dat van windows...
    En tegen deze tijd zal ver iedereen toch al een Intel processor in zijn Mac hebben zeker?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2e^NeoCracer Bekijk bericht
    ??
    OS van Apple is zo'n 4 tot 5 keer goedkoper als dat van windows...
    En tegen deze tijd zal ver iedereen toch al een Intel processor in zijn Mac hebben zeker?
    Dus omdat het goedkoper is kan het niet meer te duur zijn? 130 euro neerleggen voor een service pack, mij niet gezien...

iTrader
    17 (100%)
    Dus omdat het goedkoper is kan het niet meer te duur zijn? 130 euro neerleggen voor een service pack, mij niet gezien...
    Inderdaad, ik ben tevreden van de stabiliteit en performantie van leopard. Dus als er geen nieuwe features in de 10.6 zitten zie ik geen reden om er geld aan uit te geven.

WWDC countdown widget

Member DieselPower's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    I'm with Zero_Grav on this one

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Nuja, niet te vroeg klagen natuurlijk. Ik vind niet dat Leopard als een Service Pack voor Tiger kan worden beschouwd? Het is ook niet echt duidelijk of ge dat bedoelt, kan ook zijn dat ge het gewoon over de wijzigingen in Snow Leopard hebt. But still..

Windowsgebruikers op engadget en tweakers zitten altijd te bashen dat wat Apple .x uitbrengt zogezegd een 130 euro kostend Service Pack is. Maar er verandert toch weldegelijk meer aan het OS dan bij Windows bij een SP verandert? Vooral rekening houdende met het feit dat een SP voor het grootste deel een verzameling van eerder uitgebrachte patches en hotfixes zijn.

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mja en als je rekening moet houden met engadget, meeste volk dat daar komt basht op niets anders dan apple,....

Leopard was te groot geweest om een patch te zijn, tbh Vista had nu ook niet zo'n super veel extra dan xp hoor, of toch geen extras waar je iets aan hebt...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten