Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Singularity

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)

Singularity

Wat veel mensen microsoft nog steeds kwalijk nemen is dat ze nog steeds werken met de basis die ze zoveel jaren geleden ook nog gebruikten. Microsoft heeft deze boodschap blijkbaar begrepen en is duidelijk aan het werk geslagen.

Artikel net doorgelezen op: http://tweakers.net/nieuws/39721

Lijkt me vergelijkbaar met de werking van Linux als ik het zo hoor, 'k ben zelf nooit echt veel met linux bezig geweest maar heb al vaak gehoord dat microsoft alles veel te vast in de kern haakt, dat zou dan bij deze opgelost moeten zijn.
    Nuja, ik spreek hier wel over de theorie die ik uit dat artikel af kan leiden natuurlijk.
    Google voor je een vraag stelt, je leert er meer van en veel vragen zijn al honderden keren eerder gesteld.
    Twitter - 9lives.webdesign chat - 9lives.mac chat

The guide to asking smart questions

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik hoop dat ze hun bevindingen publiek maken, zo kan iedereen er beter van worden

Member PsyKi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ze zijn aan het werk als 'testing', gaat normaal gezien ni commercieel gebruikt worden

en njah, veel problemen van windows zitten redelijk diep,
    en mssn zou het idd problemen oplossen om es compleet van 0 opnieuw te beginnen, veel stukken van OS'en (ni enkel windows) zijn verouderd, maar kunnen ni vernieuwd worden omwille van compatibiliteit.

apple heeft dit wel gedaan, en kan dit ook vanwege de kleinere userbase
    imo is win xp in veel gevallen nu al een ramp als je nieuwe computers installeert.
    veel oudere computers draaien nog steeds onder win 95,98, en kunnen probleemloos vervangen worden door win xp.

in de tijd dat ik gewerkt heb in een computerwinkeltje, en ok nu nog pc's samenstel voor mensen, merk ik dat da ni altijd even gemakkelijk is...
    vooral veel facturatieprogramma's werken nog volledig onder DOS, en zijn ni altijd volledig operationeel onder win xp, ok compatibiliteitsmodus werkt ni altijd.
    en dat zijn nog maar kleine voorbeelden

er zijn zovele dingen die compleet verouderd zijn in de pc wereld.
    processor architecturen (altijd uitbreidingen op ISA, geen volledig vernieuwde, modernere alternatieven), os-kernels, html, het internet, ...

html, ... is nooit gemaakt voor een wereldwijd netwerk van miljarden computers, men kan dit nu licht aanpassen, aanvullen, maar compleet veranderen kan men niet omwille van compatibiliteit

stel je eens voor dat er hierna een nieuwe windows verse uitkomt die compleet anders gebouwd is.... waardoor ook nix van je oude applicaties waarmee je zo vertrouwd bent nog werken ....

wat is de reden waarom velen snel terugschakelen van windows naar linux? programma's, applicaties die ze gewoon zijn bestaan niet onder linux, of zijn alternatieven de niet exact hetzelfde werken.
    wel, als windows dit nu ook doet, en nieuwere, betere weg inslaat, moet alles van programma's herschreven worden.
    uiteindelijk, binnen enkele jaren zou dit een grote verbetering als gevolg hebben.
    maar de eerste 2-3 jaar is dit een ramp ...
    een risico dat een groot bedrijf zoals microsoft niet zal nemen.

een risico dat linux en apple wel kunnen nemen, door de kleinere userbase, en omdat ze toch al 'alternatief' zijn.

Member Howitzer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Voor Linux bestaat er WINE, het emuleert programma's zodanig dat ze toch onder Linux draaien.
    Nu, als Microsoft dit gaat maken voor zijn nieuwe OS, dan is er toch geen probleem?, ik bedoel zij hebben het zelf geschreven, dus hoe moeilijk kan het dan zijn als ze het zelfs op Linux kunnen laten werken

Member Sick`'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Howitzer
    Voor Linux bestaat er WINE, het emuleert programma's zodanig dat ze toch onder Linux draaien.
    Nu, als Microsoft dit gaat maken voor zijn nieuwe OS, dan is er toch geen probleem?, ik bedoel zij hebben het zelf geschreven, dus hoe moeilijk kan het dan zijn als ze het zelfs op Linux kunnen laten werken
    Ik zit in een project waar een 25 tal mensen aan hetzelfde project werken en niet eens weten hoe iets werkt dat iemand anders van de groep geschreven heeft .

Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sick`
    Ik zit in een project waar een 25 tal mensen aan hetzelfde project werken en niet eens weten hoe iets werkt dat iemand anders van de groep geschreven heeft .
    Euhm, ik hoop toch wel dat er wel op z'n minst steeds 1 iemand van de groep op de hoogte is van iemand anders zijn wijzigingen of wat het precies doet (of zou moeten doen), anders ga je ooit nog voor leuke problemen komen te staan als er iemand wegvalt (om eender welke reden).

Indien niet : werk aan de winkel, contingency planning inbouwen, want het gebeurt sneller dan je denkt (en ik spreek uit ervaring).

Member Sick`'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dJeez
    Euhm, ik hoop toch wel dat er wel op z'n minst steeds 1 iemand van de groep op de hoogte is van iemand anders zijn wijzigingen of wat het precies doet (of zou moeten doen), anders ga je ooit nog voor leuke problemen komen te staan als er iemand wegvalt (om eender welke reden).

Indien niet : werk aan de winkel, contingency planning inbouwen, want het gebeurt sneller dan je denkt (en ik spreek uit ervaring).
    1 persoon ja ... er is hopen werk aan de winkel, maar je kent managers (en sommige developers die je wel met hun kop ... )

Maar meestal is het zo, een persoon maakt feature X, doet daar X aantal weken over en de kous is af tot er problemen zijn, en dan moet maar iemand die tijd heeft dat gaan debuggen als die persoon geen tijd heeft of er niet is.

Of zoals nu, X aantal personen mergen hun features en de raarste dingen gebeuren en niemand weet van iets natuurlijk of het typische "jamaar, bij mij werkt het ze" (op een gebricoleerd systeem waar misschien 50% niet van ingechecked is en/of gelabeled is)

Soit, ik kan uren over dit soort ergernissen doorgaan, maar liever niet hier
    Laatst gewijzigd door Sick`; 21 november 2005 om 21:40

Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sick`
    Of zoals nu, X aantal personen mergen hun features en de raarste dingen gebeuren en niemand weet van iets natuurlijk of het typische "jamaar, bij mij werkt het ze" (op een gebricoleerd systeem waar misschien 50% niet van ingechecked is en/of gelabeled is)
    Dat ken ik ja, ik check enkel in als ik kan compileren, en 'k check dan ook alles in dat nodig is. Mijn collega heeft dat momenteel nog niet zo goed door...

Ik moet wel zeggen dat onze overstap van CVS naar SVN niet de slechtste keuze is die we ooit gemaakt hebben. Maar idd, we zullen onze ergernissen maar op 't werk laten zeker .

Member Cakeman's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dJeez
    Dat ken ik ja, ik check enkel in als ik kan compileren, en 'k check dan ook alles in dat nodig is. Mijn collega heeft dat momenteel nog niet zo goed door...
    Op mijn vorige job heb ik in een klein team (4 personen) geprogrammeerd. Eén van die mannen, een Indiër met een uitbestedingscontract, had dat ook helemaal niet door.

Die zat soms één van de hoofdklasses of modules te wijzigen om die daarna eerst weer in te checken en dán pas te compileren. Als hij al compileerde. Hoe dikwijls ik daar niet op gevloekt heb

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten