Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 45

Discussie: Hacking [Boek]

Member <_Skullbasher_>'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Hacking [Boek]

Ik heb mij een paar dagen geleden mij het boek "Hacking Exposed" aangeschaft .. maar omdat dit eigelijk veel te dik was en ik het ook bena ni kon verstaan ben ik het gaan wissele voor het boek "Hacking - De kunst van het uitbuiten" van Easy Computing. Maar kben der juist in bezig en ik zie staan "in dit boek gaan we er van uit dat alle handelingen worden verricht op een X86-processor onder LINUX (?)" nu vraag ik me af of het eigelijk wel zin heeft voor mij om dit boek te lezen. In de eerste plaats wil ik mij beveiligen tegen hacks , en ook wel wat hacks kunnen uitvoeren. Maar ik heb Windows XP , ben ik dan nog iets met dit boek of kannek et weer gaan wissele ?

Thx alvast,
    Len
    P4 3 Ghz @ 3.375 Ghz (+Artic Silver 5) ||Zalman 7000A-Cu CPU cooler || Asus P4C800-E Deluxe || 2 X Maxtor 80 Gig 7200 Rpm 8Mb SATA || Twinmos 2*512 PC3200 || Hercules Prophet 9800 Pro /398-730\ || Antec LanBoy || Antec Trilight Fan || Akasa Nebula 80mm Blue || SB Live! 5.1 Digital || 17' CRT Lifetec || Creative Inspire 5.1 5100 || Hercules SmartTV ||

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Hier zullen ze er alvast meer van weten.

Verwarmingselement Radiance's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Ten eerste als je verwacht de supah l33t h4x0r te worden met zo'n boekske, think again.
    Maar verder, mjah hoe serieus wil je iets bijleren? Een basiskennis Linux is onmiskenbaar belangrijk als je iets wil verder doen in systeembeheer & networking enzo.
    Heb je der dus iets voor over, installeer gewoon Linux & zoek het uit.

Maar als die boek zegt dat het bedoeld is om mee te werken onder Linux, dan zal je het grootste deel niet kunnen doen onder Windows (of begrijpen), dus als je geen moeite wil doen, haal een ander boeK.

Member
    iTrader
    11 (100%)
    nu vraag ik me af of het eigelijk wel zin heeft voor mij om dit boek te lezen.
    Veel ga je met dat boek dan niet kunnen doen. Windows wordt door de meeste hackers niet gebruikt btw.

In de eerste plaats wil ik mij beveiligen tegen hacks , en ook wel wat hacks kunnen uitvoeren.
    Indien het voor een gewone thuiscomputer is dan is een goede firewall en virusscanner al meer dan voldoende.

Member P|tt@'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Installeer linux gewoon op een VPC(Virtual PC) en dan werkt het meeste wel + je hebt een windows bak direct bij de hand voor moest je eventueel verdere vragen hebben, even wat onderzoeken in de linuxrichting kan enkel bijdragen aan je kennis... Lukt het niet, verwijder die vpc en begin gewoon in een standaard boek over linux, basiscommando's, etc, etc...

Eens je dan denkt goed overweg te kunnen kun je altijd weergrijpen naar het desbetreffende boek om wat te leren.

Dit is natuurlijk indien je interesse ver genoeg reikt.

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    wel, de meeste newbies die binnenkomen op de hackingsection van infowar worden meestal aangeraden om gewoon bij te leren over pc's, dan zie je vanzelf de gaten.

als je wat doorzettingsvermogen hebt is het eigenlijk ten zeerste aan te raden gewoon te beginnen met te leren werken op linux, sinds ik met linux werk begrijp ik veel beter hoe mijn systeem werkt.

ik ken het boekje nu niet (heb het ook al eens zien staan wel ), maar als het niet telkens uitlegt waarom je een bepaalde hack kunt gebruiken (dus hoe het komt dat er een zwakke plek is daar), dan lijkt het imo geen zo een interessant boekje.

het is trouwens niet omdat ze linux eisen dat het niet kan helpen voor je windows bak te leren beschermen he, want de meeste bakken die gehackt worden zijn windows bakken.
    maar je zal het wel moeten leren blijkbaar vanuit linux (dan ben je alweer een ervaring rijker)

(ge kunt overigens linux instellen met dual boot: dan kan je zowel windows als linux op je pc hebben tegelijk, maar niet tegelijk runnen natuurlijk)
    - "A lemon, is that all you've got?"
    ° "It's all i need."
    *death by lemons*

Approved 9-lifer breez's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    heb ooit zo'n boek gekocht 'hacken voor dummies' en da boek trekt dus op niets hé

gewoon wat uitleg over hacken en wat progjes maar nergens verdere details hoe het hacken precies in zijn werk gaat

iTrader
    1 (100%)
    tjah mijn bedoeling was dus niet om "uber l33t" te worden. Die zaken boeien mij gewoon. Ik ben niet stom en denk ook niet van mijneigen dat ik ineens iedereen zijn pc kan hacken door zo een boekske znne...
    Mr als ge het wilt leren moet ge tog ergens beginnen ? kzit nog int middelbaar ASO dus alles wat ik ken van pc's heb ik van mn eigen geleerd. mss is dit idd een kans om linux is te leren gebruiken. Ik ben wrschnlk tog van plan om later verder te studeren in de richting van informatica dus alle kennis is nu al welkom

@LSDsmurf: door een gewone firewall en AV te installen ga ik niet echt veel bijleren eh ? wat tog wel mijn bedoeling is...

@BrEeZiE : boek heb ik ook lang geleden is gekregen is wel grappig mr echt wel serieus voor dummies !

Member
    iTrader
    11 (100%)
    @LSDsmurf: door een gewone firewall en AV te installen ga ik niet echt veel bijleren eh ? wat tog wel mijn bedoeling is...
    Ik doelde meer op dit deel van je zin "In de eerste plaats wil ik mij beveiligen tegen hacks". Indien het vooral om het beveiligen zou gaan dan is voor een gewoon thuiscomputertje een firewall en een AV scanner al redelijk voldoende vind ik.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf
    Ik doelde meer op dit deel van je zin "In de eerste plaats wil ik mij beveiligen tegen hacks". Indien het vooral om het beveiligen zou gaan dan is voor een gewoon thuiscomputertje een firewall en een AV scanner al redelijk voldoende vind ik.
    ja idd daar heb je gelijk in. Maar tog omdat ik gereld nog bij mezelf serieuze beveiligingslekken ontdek wil ik me nog meer beveiligen. Mn firewall staat meestal ook wel af omdat het téveel blokkeert op mn internet.

Approved 9-lifer GuntherDW's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    besides, als da echt liet zien hoe ge tot een 1337 h4x0r niveau kunt komen, mogen ze da boekske zelf ni verkopen denk ik.
    edit : zo'n boekske KUNNE en WILLE ze zelfs ni maken , want anders kunde evengoe jan met de pet zoiets leren en is het gans om zeep, dan hackt iedereen iedereen en die boekskes zijn meestal hopeloos outdated en voor software waar die gaten 9/10 zelfs al gefixt zijn

en ja, sniffers/exploits/... gade veel makkelijker vinde voor linux dan voor windows (hell er bestaan zelfs distributies gemaakt voor hacken, en NEE kga er geen opnoemen )
    Laatst gewijzigd door GuntherDW; 3 augustus 2005 om 18:25

Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Waarom zouden ze dat boekje dan niet mogen verkopen? Freedom of speech .

Ik heb hier nog The Little Black Book of Computer Viruses liggen (ergens). Daar staat een hele uitleg in over hoe een virus werkt, met werkende code. 1 van de andere boekjes in die serie (dat ik nooit heb te pakken gekregen) zou zelfs gaan over militaire toepassingen. Het is wel al pokkeoud (stamt nog uit het DOS tijdperk).

Als je je Linux systeem wil beveiligen is Maximum Linux Security wel een aanrader (alhoewel die werken toch steeds achterlopen, maar je kan er wel veel mee bijleren). De Hacking Exposed serie valt wel mee, maar er staan dikwijls nogal kemels van fouten in. 'k Heb mij die indertijd ook aangeschaft voor de beveiligingstips trouwens, het is zeer leerrijk om er oude (en dus doorgaans ook niet langer werkende) hacks in vermeld te zien en daarnaast ook wat je er aan kan doen.

Easy Computing vind 'k sowieso al een slechte uitgeverij (de meeste van hun boeken zijn slecht vertaald uit 't engels), dus zal 't wel gene vette zijn zeker.
    Laatst gewijzigd door dJeez; 3 augustus 2005 om 20:27
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

iTrader
    1 (100%)
    tjah kdenk er aan om het tog weer te gaan wissele. Mss eerst beginnen met een simpel boekske om wa over linux bij te leren. En eventueel ook over netwerken. Maar soms is dit echt verschrikkelijk geschreven... daarom dacht ik eventueel of sommige mensen hier wel al goede ervaringen hebben gehad met van die boekken. Er zijn er zoveel mr meer als de helft = shit.
    Iemand aanraders ?

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    www.google.com/linux

en

google algemeen.

als't is om te beveiligen: in't engels is dat "hardening"... enjoy

Member cope's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    hacken met windows zal gewoon NIET gaan...

Member
    iTrader
    0
    haha, best wel grappige replies hier. Ik zal zeggen. Ik heb ze allebei gelezen en jawel ze zijn nuttig voor noobs. Inderdaad, Hacking exposesed is fucking dik en zwaar. maar ja, welke dump ass koopt het ook? ga ff op kazaa of bearshare en ge vind het zo in pdf en dan drukt ge gewoon altijd de pagina's af da ge gaat lezen en tis nogis goedkoper ook .
    Maar daarbuiten: al wie hier beweert dat ge daar geen l33t van word heeft dik gelijk, want in die boeken staan enkel hax in die al 1000 keer de wereld zijn rondgegaan en elke iet of wat verantwoordelijke system admin kent die dus. Maar je leert er wel de knepen van het vak mee. Als je echt voledig, maar dan ook echt volledig noob bent, probeer dan ook eens "steel dit computerboek" dat is een boek waarin je gewoon de basics van hacking leert, niet echt hoe je moet hacken, maar eerder hoe de dingen worden genoemd bij naam, waar je wat kunt vinden en van die dingen. En omdat je blijkbaar toch bezig bent met een boek van Kevin Mitnick, probeer dan ook zen ander boek "De kunst van het misleiden" int engels "the art of decieving". Da gaat over Social engineering. En ge zou begot verschieten hoeveel volk da daar in trapt. Ni normaal. Gewoon belle naar de buren in de naam van BCC en zeggen dat er fouten waren met de database en dat ge ff hun kaartnummer en vervaldatum nodig hebt om te controleren .
    hahahaa

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cope
    hacken met windows zal gewoon NIET gaan...
    Nie helemaal correct, noobs kunnen de eerste stapkes wel leren met windows. Met putty, netstat, superscan, tracert, ping en ethereal kunt ge toch al wel wa uitsteke zenne.

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als het in een boek staat, zal er al lang een fix voor zijn ook Hacking door 'Easy Computing' LOL

Ik wist ni dat er mensen zijn die da kochten ...
    Laatst gewijzigd door sneax; 27 augustus 2005 om 19:31

Member
    iTrader
    1 (100%)
    rootsecure.net en eens de howto sectie lezen

alles staat lekker uitgelegd met het hoe en waarom

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Eerst en vooral, ga je niet leren hacken van een boek. Het maakt niet uit of die boek echt stap voor stap uitlegd hoe je een computer netwerk moet binnendringen, zoiets leer je niet van een boek. Je leert wel HOE het gebeurt. MAar zulke dingen veranderen om de zoveel weken ofzo dat je daar echt mee bezig moet zijn.
    Het maakt niet uit wat voor een besturingssysteem je gebruikt om te hacken (trouwens, hacker is niet echt een goede woord in deze context, voor mij is een hacker iemand die graag met dingen prutst, zelf code schrijft, bestaande code "hackt" opknapt enz...) maar ach ja .
    Dus om "hacken" heb je niet perse linux nodig, je kan alles perfect doen met Windows, er zijn genoeg voorgemaakte kits enz om dit fatsoenlijk uit te voeren. Natuurlijk de betere dingen worden weliswaar onder linux/BSD geschreven.
    Die boeken van hacking exposed zijn wel niet zo slecht, ik vond het alleen maar ampetant omdat het in het Nederlands geschreven was (ik haat zo'n vertaalde boeken) , ze leggen je uit hoe een bepaalde exploit wordt gebruikt enz enz.. en het meeste van da code werkt idd enkel onder linux (of als je goed kunt programmeren kan je ze onder Windows aan de praat krijgen). De reden dat die boek zegt dat je linux nodig heeft is dat die exploits meestal in verschillende talen geschreven zijn (en de compilers zitte standaard in linux enz). Dus je hebt exploits die in C geschrven zijn of in perl, python, bash script.. noem maar op. Maar je gaat niet veel exploits tegen komen die in Visual basic of zo geschreven zijn (je kan altijd probere om eentje te porten ). Das al een hoofdzakelijke reden waarom de meeste hackers linux gebruiken, want ze hebben gratis compilers al voor geinstalleerd, met windows moet je ze eerst gaan downloaden/kopen of weet ik veel.

Als je wilt gaan "hacken" is het ook aan te raden te leren programmeren. Welke taal? sja, dat moet je zelf zien. Veel exploits worden in oftewel C of perl geschreven. Je kan een van beiden leren, of ze allebei.
    Je gaat niet leren hacken of programmeren op een dag, dus je moet er wel de tijd voor nemen.
    Lees ook veel over de verschillende nieuwe exploits, dus bijvoorbeeld op securityfocus.com kan je veel lezen, meestal is er ook proof of concept code gegeven en wat uitleg hoe het in zn werk gaat. Veel onderzoek en lezen dus.
    Let op, de meeste jongeren die hieraan beginnen kunnen niet wachten en zoeken dan zo klaar gemaakte scriptjes of echte programmas en doen zo hun werk. Allemaal goed en wel, maar je zal wel snel benoemd worden als script kiddie.

Ik zou zeggen, doe niet te veel illegaals, of doe het gewoon niet. Want een fout en je kan het vergeten (trust me ).

My advice? lezen, lezen lezen, leren programmeren, wat spelen met je eigen netwerkje (dus installeren een bepaalde OS op een van je oude pckes en experimenteer, voer er wa exploits op uit, kijkt wa rond op die security sites of ge een bepaalde exploit kan vinden voor een bepaalde service die draait op die bepaald computer en wa spelen he.
    Ach ja, allemaal moeilijk uit te leggen. En ik wil ook nie doen alsof ik alles weet, want dat is ook niet zo.
    Gewoon oppassen en gebruik je gezonde verstand, je kan perfect legaal iets doen en er van leren.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten