Pagina 1 van 23 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 443
    Member
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1

GUNKMagazine wordt 9lives

9lives - Gamepublishers - 9lives

GUNKMagazine wordt 9lives

Geschreven door JohnnyricoMC

Morgen ligt de 100ste en tevens laatste editie van het gamingblad ‘GUNKMagazine’ in de winkelrekken. Naar aanleiding van deze mijlpaal ondergaat het magazine een volledige rebranding. Vanaf 1 augustus zullen alle GUNK-activiteiten (magazine, facebook en website) geïntegreerd worden in het 9lives-platform. Zo wil Telenet verder bouwen op het gaming merk dat het al 8 jaar in huis heeft en met 9lives als één sterk herkenbaar merk naar buiten komen.

Na 100 edities van GUNKMagazine is het tijd voor vernieuwing. Op 29 juni verschijnt het laatste magazine zoals de lezers het nu kennen. Vanaf 1 augustus worden alle GUNK-activiteiten omgevormd naar 9lives. Telenet wil hiermee een sterk gaming merk positioneren met een grote herkenbaarheid. De GUNK-website en Facebook-pagina verwijzen vanaf augustus door naar die van 9lives. En ook GUNKMagazine transformeert in 9livesMagazine. 9lives is met 37.000 unieke bezoekers per dag en 90.000 forumleden de grootste Belgische gaming community.

Christophe Philips, hoofdredacteur 9lives: “Na 100 edities van GUNKMagazine is het tijd voor iets nieuws. We willen dit moment aangrijpen om onze gaming activiteiten onder één sterk merk samen te brengen. Met de integratie van de printactiviteiten van GUNK en de online bezigheden van 9lives willen we onze leidinggevende plaats in de gamingsector versterken. We willen één duidelijke positie innemen, met één bekend merk waar alle gamers hun gading in vinden.”

What’s new?

Voor 9lives betekent deze stap een uitbreiding van de huidige platformen. Op basis van een uitvoerige lezersenquête werden de nieuwe topics en lay-out van 9livesMagazine bepaald. Het onderwerp van het nieuwe maandblad breidt uit van “Games & Entertainment” naar “Games & Digital Lifestyle”. De kern van het verhaal blijft het bespreken van de meest recente games. Dit zal aangevuld worden met een focus op de nieuwste apps, tablets, hardware, digitale televisie enz. De doelgroep omvat 15- tot 34-jarigen. Het nieuwe magazine werkt met dezelfde auteurs, heeft dezelfde verkoopprijs en dezelfde distributiekanalen als zijn voorganger.

Vanaf 1 augustus zal bovendien via de TV-theek van Telenet de videocontent van de 9lives-website gratis beschikbaar zijn. Wekelijks worden hier nieuwe korte updates geplaatst met reviews van games, de hoogtepunten uit de gamingwereld, perstrips …

Tot slot krijgt de 9lives-website een nieuwe structuur, met de nodige aanpassingen om ook op tablet en smartphone vlot leesbaar te zijn.

Wat vooraf ging...

In 1998 start Telenet met games.telenet.be, een speciale website die alle nodige praktische gaming-informatie en diverse online games bevat. In 2004 wordt games.telenet.be in een nieuw jasje gestoken, namelijk 9lives. In 2008 koopt Telenet een meerderheidsparticipatie in het bedrijf V-Gas, dat herdoopt wordt tot T-Vgas. De 9lives-activiteiten worden onder deze NV gebracht. T-Vgas brengt maandelijks GUNKMagazine uit, een blad dat dieper ingaat op de meest recente games. Van mei 2009 tot maart 2011 loopt bovendien het kanaal GUNKTV op digitale televisie van Telenet. In maart 2011 houdt T-Vgas op te bestaan. De 9lives-activiteiten worden, net zoals het GUNKMagazine, terug ondergebracht bij Telenet NV.

Conclusie

Zo beste 9livers, nu weten jullie het ook: er staan grote doch zeer welkome veranderingen op til.
    De enige verandering die ik zou verwelkomen is het terugbrengen van de repkes maar soit.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de marketingboys en girls van Telenet enkele lessen hebben getrokken uit het Gunk = 9Lives en 9Lives = Gunk debacle, want we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen.

Gezien die gebeurtenissen ben ik ook bezorgd dat deze site slechts een marketingproduct zal worden en gerund zal worden door personen die nauwelijks of zelfs geen enkele kennis hebben van gaming en die deze site slechts zien als een melkkoe en een marketingvehikel.
    Ik hoop dat deze site en vooral het forum niet ten onder zal gaan aan marketingplannen en doelgroepstrategieën.

Tot slot hoop ik dat Gunk en alles waarvoor het staat niet te hard wordt doorgedrukt op 9lives. In het verleden is hier al meermaals gesteld geweest dat Gunk eerder voor een laagdrempelig, jeugdiger publiek is en 9lives meer voor de -op gamingvlak dan toch- meerwaardezoeker. Ik -en naar mijn mening velen- zitten niet bepaald te wachten op een verGunkisering van 9lives. Gunk heeft hier niet een al te beste reputatie. Denk daaraan.

Denk er tevens aan dat wij hier niet echt op zitten te wachten en betrek ons in het proces. Anders gaat ge op uw bek gaan vrees ik.

Approved 9-lifer rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    84 (98%)
    Kan een goede zaak zijn voor 9lives, misschien zal er dan eindelijk eens geïnvesteerd worden in het forum en in mindere mate de site zelf. Al hoop ik dat ze het niet zullen aanpakken zoals "Theboss" en de dingen niet teveel 'vernieuwen'.

En nu maar hopen dat er niet teveel randdebielen bijkomen op het forum.

Member Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    123 (98%)
    Had eigenlijk gehoopt op wat meer vernieuwing maar misschien komt dat nog wel. Nu lijkt het gewoon op een Gunk Magazine met 9lives op... Maar ga het zeker eens checken. Keep up the good work!

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Het is te hopen dat de kwaliteit goed is anders straalt het negatief af op 9l.be

Crew Member pina's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    terwijl er vroeger op 2 paarden werd ingezet, is dat nu exclusief op 1.

Redacteur JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Nu ik eindelijk terug ben van de aankondiging in Mechelen, na een gezellige namiddag met aanwezige collega-redacteurs en forumcrew waaronder Epyon, Cyberkef en Tarske:

9lives Magazine verschilt van Gunk Magazine op tal van vlakken:
    • de titel (duh )
    • andere lay-out en ander ontwerp, een preview hiervan is achterin de 100e en tevens laatste GUNKMagazine die vanaf morgen in de rekken ligt
    • toegenomen focus op kwaliteit (diegenen die commentaar hadden over de kwaliteit van gunk hadden her en der gelijk)
    • meer interactie met forumcommunity (jullie vraagden er genoeg naar in de enquête)
    • niet alleen gaming-only, maar ook meer digital lifestyle; het 9lives-forum gaat immers niet alleen over gaming
    • meer aandacht voor hardware op zowel de frontpage als in het magazine, wat vroeger ietwat verwaarloosd werd ondanks moedige pogingen van o.a. Ge0force, deuces22, mieltje, Herr Doktor, Dawg, MiniJeffrey, Spectre, Havoc, bRahms en nog tal van anderen die ik vergeet maar desondanks zeer dankbaar ben voor hun inzet op dat onderwerp.
    • meer tekst in de artikels; meer informatie dus.
    • meer inspelen op het digitale, met QR-codes bij de artikels in het magazine
    • 9livesTV-content verschijnt ook GRATIS in de tv-theek bij Telenet digital TV
    • ik vergeet nog tal van dingen, misschien kan ik binnenkort de presentatie hier online zwieren met permissie van 't HQ in Mechelen

Verder zal de frontpage nog dit jaar een forse update krijgen aan de hand van feedback uit de enquête. Hopelijk krijgt het forum gelijktijdig of zelfs eerder de update die het al jaren verdiende.

Gunk verdwijnt dus volledig, roekie.be blijft echter bestaan. Het doelpubliek van die site bestaat wel degelijk, het hoofdproduct wordt echter 9lives, op verschillende media. Er zal in juli op tv ook een reclamespotje te zien zijn om de verandering extra in de verf te zetten. De prijs van een 9lives magazine blijft dezelfde prijs als die voor gunk magazine: €4,95

Als er nog serieuze vragen zijn die op een beschaafde manier gesteld worden, dan beantwoord ik die met plezier ALS ik effectief er een antwoord op kan geven.
    Laatst gewijzigd door JohnnyricoMC; 28 juni 2012 om 22:09
    This post was brought to you by: Mother nature, evolution, science, technology, hands & eyes and too much free time

Approved 9-lifer picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Ik ben benieuwd. 'K denk wel dat het een positieve verandering is

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Vind het 'onnozel' dat je aanhaalt dat er 90 000 forumleden zijn, terwijl de helft ervan inactief is...
    Doelpubliek is er mss wel voor Rookie.be, maar die vinden dan toch hun weg niet. Afgaande van het forum toch...
    Hopelijk wordt de verandering een voordeel voor 9lives, maar dat zien we dan wel.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Vind het 'onnozel' dat je aanhaalt dat er 90 000 forumleden zijn, terwijl de helft ervan inactief is...
    Doelpubliek is er mss wel voor Rookie.be, maar die vinden dan toch hun weg niet. Afgaande van het forum toch...
    Hopelijk wordt de verandering een voordeel voor 9lives, maar dat zien we dan wel.
    Ik heb dat persbericht niet geschreven hé, gewoon op de frontpagina geplaatst op aanvraag van Praga omdat ik de enige was die z'n notebook mee had

iTrader
    76 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    Ik heb dat persbericht niet geschreven hé, gewoon op de frontpagina geplaatst op aanvraag van Praga omdat ik de enige was die z'n notebook mee had
    Staat nochtans bij 'geschreven door...'

iTrader
    22 (100%)
    Staat nochtans bij 'geschreven door...'
    Details Die frontpage en het ganse systeem erachter is verouderd en had al van het begin mankementen. Persoonlijk vond ik de vorige versie zelfs overzichtelijker. De conclusie is wel van mij, na!

iTrader
    76 (100%)
    Details Die frontpage en het ganse systeem erachter is verouderd en had al van het begin mankementen. Persoonlijk vond ik de vorige versie zelfs overzichtelijker. De conclusie is wel van mij, na!
    Ge zijt niet de enige die er zo over denkt.
    Nu zal er mss meer geld in 9lives gestoken worden, zodat alle mankementjes weggewerkt kunnen worden, waaronder dit forum.
    We'll see

Btw, als er commentaar is op het artikel, hebt gij het nu wel gescheten eh

iTrader
    84 (98%)
    Is er eigenlijk al info rond de upgrade van het forum? concreet dan.

iTrader
    76 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscaboy Bekijk bericht
    Is er eigenlijk al info rond de upgrade van het forum/site?
    Dat gaat langer duren dan de regeringsvorming ;-)

iTrader
    22 (100%)
    Btw, als er commentaar is op het artikel, hebt gij het nu wel gescheten eh
    C'est la vie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscaboy Bekijk bericht
    Is er eigenlijk al info rond de upgrade van het forum? concreet dan.
    Moet ik eens navragen, d'r wordt mij ook alleen maar verteld wat ik moet weten.

Prentje van hoe covers er zullen uit zien, dit is dus de achterkant van Gunk 100:

D'r zit dus ook en artikeltje van Tomb Raider volledig in het nieuwe ontwerp achterin die Gunk.

iTrader
    32 (100%)
    Wanneer mag ik op de frontpage????

iTrader
    84 (98%)
    Als de repkes terug zijn.

iTrader
    32 (100%)
    Wacht maar, de komende dagen ga ik nadenken over een krachtige mail naar het bestuur van Telenet.
    Ik geef dat maximum 2 edities of mijn smoel staat op de voorpagina!!

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik wil een 9lives badhanddoek

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Ik wil een 9lives badhanddoek
    't zijn schonekes

Pagina 1 van 23 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten