Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 78
    Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3

Question 3 threads voor dezelfde game

De laatste tijd lijkt het wel of alle aandacht naar de algemene fora gaat. Niets mis mee, maar ook de gamefora mogen imo een upgrade krijgen. Deze lijkt me nog ontworpen voor de last-gen van games. Toen PC / Xbox / PS2 / Gamecube nog sterk verschilden van elkaar.

Ik snap aan de ene kant het nut er wel van. Zeker toen Telenet.Games werd opgericht.
    Toen had je nog grote verschillen tussen pc games en consoles onderling. Om niet te zwijgen van flamewars tussen fanboys.
    Dat heb je nu niet echt meer, of toch veel minder. Op het voetbalforum maken de fans van verschillende meer amok dan de fans van Xbox & PS3. Consolewars zijn a thing of the past. 90% dezelfde games en de ene moet niet onderdoen voor de andere.

Tenslotte is tegenwoordig bijna alles multiplatform en vind ik het in veel gevallen een beetje gek en vooral irritant dat voor, ik zeg maar, een Mass Effect 3 er drie verschillende threads bestaan die in essentie over hetzelfde gaan.
    Vaak worden ook veel dingen herhaald, en het is gewoon niet fijn om 3 threads te checken voor dezelfde game.
    Bovendien is er meestal ook altijd een thread die amper posts krijgt omdat velen toch vooral zich beperken tot één thread. Wat het idee van 3 threads nog meer overbodig maakt.

Ik zou liever één Mass Effect thread zien voor heel het forum. Eventueel kan met prefix gewerkt worden in de post. Op het "art & design" (ofzo) forum is dit reeds zeer gebruikelijk.

Ja, de pc gamer zal hier en daar wat klagen over Origin, de PS3 speler (ik zeg maar) over DLC dat een week later uitkomt (of omgekeerd).
    Er zijn altijd wel kleine verschillen, maar niet genoeg om drie threads te nodig te hebben.

Andere nadeel zijn dat er nog steeds exclusives zijn, en sommige games pas een half jaar tot een jaar later op een ander systeem komen.
    In de regels zou dan ook een verplichting tot spoiler tags kunnen komen. Zoals nu al gebruikt wordt in TV & Film fora.

Toch lijkt het mij efficiënter één thread per game te hebben en bv alle Mass Effect (om nu maar een voorbeeld te nemen) te bundelen in één forumthread.

Flamewars worden vermeden doordat de huidige mods natuurlijk niet om werkloos gesteld moeten worden, maar ook over die fora modpowers krijgen. Dan krijg je vast genoeg mods die de boel in orde houden. De mods van de console sectie worden dan ingezet in de gamefora. Het is niet de bedoeling deze non-actief te maken.

Zowieso zijn flamewars slechts een marginaal verschijnsel geworden door de kleine verschillen. Maar zoals gezegd. Er zijn mods genoeg en desnoods neem je enkele mods bij. De community is groot genoeg om enkele mods extra in dienst te nemen om flamewars in de kiem te smoren.
    Ik denk dat sommige gamefora dan sowieso wel wat extra mods kunnen gebruiken. Die mensen kunnen natuurlijk ook niet 24/24 online zijn.

Enkele simpele regeltjes opstellen zal ook helpen. Kijk maar naar het voetbalforum. Er was een probleem in de transferthread dat velen de meeste onnozele geruchten posten, maar dat is snel opgelost geraakt.

Een ander voordeel is minder versnippering van de community. Te veel "eilandjes" merk ik.
    Op Algemeen is dat eerder positief, maar op gamegebied?

Een andere probleem is dat gebruikers van de verschillende systeem niet online tegen elkaar kunnnen. Oplossing hiervoor bestaat al. In het Xbox forum is een apart Xbox Live subforum. Dat zou kunnen behouden worden voor de verschillende systemen.

tl:dr
    Een thread per game als het toch dezelfde game is op verschillende platformen (zie Mass Effect)

Gebruiken van prefix (zoals op sommige nu al gebruikt wordt) als een game slechts op een paar platformen uitkomt bv.

Als er veel tijd tussen bepaalde releases zit verplichten van spoilers of alsnog twee threads maken. Een met spoiler en een zonder (zoals op TV forum)

Voor multiplayer een sub-subforum gebruiken, zoals nu al het geval is.

Bovenstaande is slechts wat luidop denken. Al ben ik zeker van dat indien de plooien gladgestreken worden en de details mooi uitgedacht worden dit zeker voor een strakker en efficiënter 9lives zou zorgen.
    "If man is to survive, he will have learned to take a delight in the essential differences between men and between cultures. He will learn that differences in ideas and attitudes are a delight, part of life's exciting variety, not something to fear."

Approved 9-lifer Dillyracer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Kan ik alleen maar mee akkoord gaan, het is blijkbaar zo geëvolueerd dat in de consolefora consolegames besproken worden en dat de rest van de onderverdelingen voor de PC games zijn.

Bespreken van consoles zelf naar een Algemeen subforum, alle games (console+pc) onderverdelen in de huidige genres en een subforum voor online leagues.

Member celeron clocker's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Ik denk dat dit net minder efficient is , bij elke post een prefix plaatsen is niet echt handig en maakt alles onnodig ingewikkeld.

En zoals je zelf al zei in je post , het probleem met online multiplayer is dat je alsnog een thread appart moet aanmaken en dan zit je opnieuw met evenveel threads (zelfs nog één meer).

Maar ik begrijp zeker ook je punt , het zal alleen lastig zijn om dit goed uit te werken maar niet onmogelijk als er hier en daar water bij de wijn wordt gedaan.

De vraag is echter of de community dit even goed zal ontvangen want hoe je het ook draait of keert gewoontes zijn moeilijk af te leren en niet iedereen staat te springen om samen te posten in één gezamelijk topic omdat dit minder overzichtelijker is dan een specifiek topic voor enkel en alleen hun console (De verhaallijn is over het algemeen hetzelfde , maar controls en online gameplay , zoals je zelf aanhaalde verschillen).

Het is geen slecht idee maar het zal goed moeten uitgewerkt worden.

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Op NeoGAF is er zelfs geen verdeling tussen genres en dat is een veel groter gameforum dan 9lives.

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door celeron clocker Bekijk bericht
    Ik denk dat dit net minder efficient is , bij elke post een prefix plaatsen is niet echt handig en maakt alles onnodig ingewikkeld.

En zoals je zelf al zei in je post , het probleem met online multiplayer is dat je alsnog een thread appart moet aanmaken en dan zit je opnieuw met evenveel threads (zelfs nog één meer).

Maar ik begrijp zeker ook je punt , het zal alleen lastig zijn om dit goed uit te werken maar niet onmogelijk als er hier en daar water bij de wijn wordt gedaan.

De vraag is echter of de community dit even goed zal ontvangen want hoe je het ook draait of keert gewoontes zijn moeilijk af te leren en niet iedereen staat te springen om samen te posten in één gezamelijk topic omdat dit minder overzichtelijker is dan een specifiek topic voor enkel en alleen hun console (De verhaallijn is over het algemeen hetzelfde , maar controls en online gameplay , zoals je zelf aanhaalde verschillen).

Het is geen slecht idee maar het zal goed moeten uitgewerkt worden.
    Ik post meer in de pc thread van een game dan in de console thread eigenlijk. Weinig posts nog in de console threads in vergelijking met de pc thread van dezelfde game.

Over controls gaat het maar zelden sowieso.

Aparte fora voor online zijn er nu ook al, dus dat blijft hetzelfde.

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    72 (100%)
    Ik vind het goed zoals het is.
    Ik heb enkel een PS3, en ik kijk dus nooit bij Xbox360, ook niet als ik een game heb die zowel op de PS3 als op de 360 verkrijgbaar zijn.

Member celeron clocker's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Ik post meer in de pc thread van een game dan in de console thread eigenlijk. Weinig posts nog in de console threads in vergelijking met de pc thread van dezelfde game.

Over controls gaat het maar zelden sowieso.

Aparte fora voor online zijn er nu ook al, dus dat blijft hetzelfde.
    Ik ben niet tegen het idee , enkel twijfel ik aan de uitvoering ervan.

Maar dat zal ik overlaten aan mensen die er meer van weten dan ikzelf.

Het zal in ieder geval de community dichter bij elkaar brengen dus dat is zeker positief.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Laat het maar zoals het nu is... Uiteindelijk draaien de topics dan weer uit op een pc vs <insert console name hier>.... Speelt ge de game op pc? check de pc topic, zelfde voor consoles.

Platinum Member GaMe®'s schermafbeelding
    iTrader
    86 (99%)
    Laten zoals het is aub. Op het ps3 forum kunt ge het dan nog hebben over de Playstation Store. Bij xbox over hun store en instellingen. Vind het maar een raar voorstel eigenlijk.

Approved 9-lifer Implar's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik vind het een goed voorstel, het is onnozel om 3 verschillende en toch dezelfde threads te hebben.
    Er zitten nu ook geregeld Xbox-games in het PS3 gedeelte en omgekeerd, ik heb daar nog nooit problemen bij gemerkt.

Member
    iTrader
    19 (100%)
    Console samensteken vind ik geen slecht idee, maar om de pc-gamers er ook nog bij te steken vind ik wat raar. Bij de pc-gamers wordt er immers ook veel gepraat over lage fps en andere problemen?

Member kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Ik vind het goed zoals het is.
    Ik heb enkel een PS3, en ik kijk dus nooit bij Xbox360, ook niet als ik een game heb die zowel op de PS3 als op de 360 verkrijgbaar zijn.
    Dat is net het punt hé.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dillyracer Bekijk bericht
    Op NeoGAF is er zelfs geen verdeling tussen genres en dat is een veel groter gameforum dan 9lives.
    Op NeoGAF zitten geen 14-jarigen

Approved 9-lifer Shadowfox's schermafbeelding
    iTrader
    45 (100%)
    Ik wil helemaal niet gaan veralgemenen maar ik hou het liever zoals het is.
    De community die we hebben op het PS3 forum is tof, smijt je daar plots XBOX en PC spelers tussen dan krijg je gegarandeerd WO3 op het forum. Het feit dat jij denkt dat de 'console war' voorbij is, getuigd van je weinige activiteit op de homepage en de verschillende subfora. En zelfs met al die mods samen zal er altijd wel een gespannen sfeer zijn en kunnen flamewars zeer plots uitbreken.

Ik neem even het voorbeeld van Battlefield 3, omdat ik gisteren toevallig ben overgeschakeld van PS3 naar PC voor dat spel, op PS3 zijn de bugs niet te tellen, dat terwijl de PC versie veel minder problemen kent, bovendien heb je ingame nog serieuze verschillen zoals het max. aantal spelers op een server (64 voor PC, 24 voor PS3), verschillende voertuigen en zelfs verschillende objectives (bv op PS3 is Conquest altijd met 3 vlaggen, op PC heb je soms 5 vlaggen op diezelfde map).

Het zou bovendien ook allemaal minder gemakkelijk te volgen zijn en zal de activiteit zienderogen verminderen. De PC spelers zijn in de minderheid en als ik 10 paginas moet afgaan om iets te kunnen lezen over de PC versie van het spel dan ga ik rap afhaken.

tl;dr
    Neen! Slecht idee.
    Ṧɧᾂɗȫᾥʄȫϗ
    ------------------------------------------------------------------
    [OG] Community Member
    Currently playing: War Thunder & Path of Exile

Platinum Member rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    135 (100%)
    Laat het zo.

Anders krijg je sowieso commentaar van "ja, op de pc heb ik dit niet... console zeker?".

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Battlefield is dan ook wel echt een uitzondering op de regel, buiten wat grafische opties zijn multiplatform games toch echt wel niet zo verschillend.

Voor belachelijke commentaar zijn er nog altijd moderators.

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3

Unhappy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shadowfox Bekijk bericht
    Ik wil helemaal niet gaan veralgemenen maar ik hou het liever zoals het is.
    De community die we hebben op het PS3 forum is tof, smijt je daar plots XBOX en PC spelers tussen dan krijg je gegarandeerd WO3 op het forum. Het feit dat jij denkt dat de 'console war' voorbij is, getuigd van je weinige activiteit op de homepage en de verschillende subfora. En zelfs met al die mods samen zal er altijd wel een gespannen sfeer zijn en kunnen flamewars zeer plots uitbreken.

Ik neem even het voorbeeld van Battlefield 3, omdat ik gisteren toevallig ben overgeschakeld van PS3 naar PC voor dat spel, op PS3 zijn de bugs niet te tellen, dat terwijl de PC versie veel minder problemen kent, bovendien heb je ingame nog serieuze verschillen zoals het max. aantal spelers op een server (64 voor PC, 24 voor PS3), verschillende voertuigen en zelfs verschillende objectives (bv op PS3 is Conquest altijd met 3 vlaggen, op PC heb je soms 5 vlaggen op diezelfde map).

Het zou bovendien ook allemaal minder gemakkelijk te volgen zijn en zal de activiteit zienderogen verminderen. De PC spelers zijn in de minderheid en als ik 10 paginas moet afgaan om iets te kunnen lezen over de PC versie van het spel dan ga ik rap afhaken.

tl;dr
    Neen! Slecht idee.
    Mijn voorstel heeft zeker nog erg ruwe kanten, maar ben er zeker van dat indien met er wat tijd insteekt het zeker mogelijk de zaak te optimaliseren.

Battlefield 3 is idd wel even anders. Omdat dat nu een van de weinige games is die niét hetzelfde is op pc en console.

Zelfde naam, ander spel. (ok, geen compleet ander spel)
    In die gevallen kan je eventueel wel een aparte thread maken, maar dat is de minderheid. Spelen zoals Bioshock, GTA, LA Noire, Mass Effect, Fallout, etc hebben geen verschillende thread per systeem nodig.

Voor multiplayer spelen kan dat wel. Plaats genoeg voor een "[PC] Battlefield 3 Multiplayer"

Hoewel, in het Battlefield forum is er wel degelijk een aparte console thread geweest. Deze is snel weggezonken omdat de gebruikers geen behoefte hadden aan aparte threads.

Ik post zelf ook veel in de pc threads terwijl ik de games op console heb. Post over technische issues lees ik dan gewoon over.

Voor grote spellen is het trouwens gebruikelijk dat er een aparte "troubleshooting" thread komt.

Nogmaals: Wat voor zin heeft het om 3 aparte threads te hebben, waarvan er één of zelfs twee amper volk hebben en bovendien veel overlap hebben?

Dat is gewoon niet efficiënt.

Flamewars zijn echt wel te mijden hoor. Andere fora waar het vroeger niet te doen was (zie Voetbal) zijn mooi opgekuist.
    Tuurlijk zijn er nog stroebelingen, maar dat heb je altijd en de mods kuisen die maar al te snel op.

Enkel jaren geleden was het sportforum dé broeihaard van flamewars. Nu niet meer. Pol & Actua is ook al verbeterd. Muziekforum is ook zoiets. Vroeger waren er tal van flamewars tussen liefhebbers van diverse genres. Dat is nu ook niet meer geval, door kordaat optreden van de mods.

De homepage is idd iets anders, maar dat staat (gelukkig!) los van het forum. Maar zover ik weet, zal binnen onbepaalde tijd de frontpage ook vernieuwd worden.

Ben er van overtuigd dat een meer gestroomlijnde forumindeling 9lives ten goede zal komen.

tl:dr

1 thread voor dezelfde game is beter dan 3 (of zelfs 4)

Bovendien zal het een nieuwe impuls geven aan het enigszins op de achterbank gaan zittende gaming-aspect van 9lives. Even wennen zal het wel zijn in het begin, maar na een paar weken komt dat wel los.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Implar Bekijk bericht
    Ik vind het een goed voorstel, het is onnozel om 3 verschillende en toch dezelfde threads te hebben.
    Er zitten nu ook geregeld Xbox-games in het PS3 gedeelte en omgekeerd, ik heb daar nog nooit problemen bij gemerkt.
    idd, ik post meestal in de pc thread van een game ipv in de x360 thread. Ben zeker ook niet de enige. Het moeten al exclusieve titels zijn.

Meestal staat daar meer info, maar het is wel verwarrend om in meerdere threads over hetzelfde bezig te moeten zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rafbanaan Bekijk bericht
    Laat het zo.

Anders krijg je sowieso commentaar van "ja, op de pc heb ik dit niet... console zeker?".
    Is dat zo erg?

Dat valt nu ook voor. "Ach, die mod voor Skyrim heb ik niet, 'k speel het op Xbox". 'k Heb dat al gepost, de thread is daardoor niet verziekt geraakt.

Er is even een korte discussie geweest over de voor en nadelen tussen de pc versie en de console versie in die thread.

Moet kunnen, 't is tenslotte een discussieforum. Een gezonde discussie was dat, verre van een flamewar.

Ander voorbeeld was de RAGE topic. Id Software heeft de PC versie niet zo best geport (blijkbaar) en dan is het handig om de ervaringen van de gebruikers van andere systemen te horen. Wou hem eerst op PC kopen (want 't is Id Software, toch wel een van dé PC devs, je zou denken dat de PC versie de beste is). Maar blijkbaar heel wat probs dankzij sketchy AMD drivers.
    Dus ga ik voor de console versie. Handig dus.

Omgekeerd ook, door die discussie in de Skyrim thread werden de voor- en nadelen tussen de verschillende versies besproken want de gebruiker in staat stelt de voor hem beste keuze te maken.
    Dat is erg relatief natuurlijk. Sommigen vonden dat je die game zeker op PC moest kopen voor de vele vette mods en dat klopt ook. Anderen spelen die mods niets en spelen een spel een vrij relax spel als Skyrim het liefst achterafgezakt in hun zetel. En voor die mensen is de console versie interessanter.

Ik vind nogal pessimisme (geld op alle tegenstanders) om te denken dat dit tot flamewars en gedoe zal lijden.
    Dat geloof ik niet. Jaren geleden wel nog ja. Nu niet meer.

Ik baseer mij hier op observaties in andere 9lives subfora en niet gewoon door mijn natte vinger in de lucht te steken.

Zoals ik al zei, mensen die al jaren in het muziek forum (en voetbal/sport) posten kunnen dit beamen. Vroeger was het daar ook regelmatig koekenbak, maar enkele duidelijke regels en een deftige mod die het forum wat aanvoelt en deftig communiceert als iets niet kan zorgen er voor dat het muziekforum aan de leukere fora is.

Ook in het voetbalforum is dat zo, posts bestaande uit valse geruchten, uitlokkingen, anti-supporteren, posters die op de man ipv de bal spelen worden verwijderd (en in een soort van hall of shame thread geplaatst)
    Laatst gewijzigd door Bart Religion; 27 februari 2012 om 14:30

Crew Member Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Het grootste probleem hier is "Games - Alle specifieke gamefora", wat dringend eens moet worden opgekuist. Het gros van de fora daarbinnen kan afgeschaft worden wegens overbodig en/of inactiviteit.

Sommige hebben amper 3 actieve threads, sommige zelfs enkel nog wat stickies waar in wordt gepost. Da's toch absurd ?!

Dit is de enorme lijst fora die we nu hebben:

Games

Games General
    Card & Board Games | Lanparty Home!

Shooters
    Counter-Strike | Call of Duty Series | Battlefield Series

RPG - MMORPG
    World of Warcraft | Star Wars: The Old Republic

Race & Free Roaming

Strategy & Simulation Games
    Flight Sim Games | StarCraft2 | Moba Games

Sport Games
    Hattrick | Football Manager

Poker
    9lives Pokertoernooien | Tips & Tricks

Retro Gaming

Console Center

Sony PlayStation
    PlayStation community | PlayStation handhelds

Microsoft Xbox 360
    Xbox Live

Nintendo Wii, DS(i) & 3DS

Hoe het zou kunnen zijn:

Console Center

Sony PlayStation
    PlayStation community | PlayStation handhelds

Microsoft Xbox 360
    Xbox Live

Nintendo Wii, DS(i) & 3DS

Retro Gaming

PC Gaming

PC Gaming
    PC algemeen
    Racing | Flight Sims

Shooters
    Call of Duty | Battlefield

RPG & Strategy
    Diablo III | Warcraft | Star Wars: The Old Republic | StarCraft II

- een pak overzichtelijker
    - een veel logischer geheel, met nog altijd voldoende subfora
    - duidelijke groep voor PC-gaming, die bovendien aansluit op Tech Center
    - het zou de PC-community bovendien een veel hechtere groep maken
    - Poker wordt "Gambling & Board Games" ofzoiets en zet je voortaan bij Ontspanning

Hing het van mij af, was het al jaren zo.
    Laatst gewijzigd door Goldrusher; 29 februari 2012 om 15:01
    now playing: Batman: Arkham Origins | Sam & Max: The Devil's Playhouse

Approved 9-lifer Shadowfox's schermafbeelding
    iTrader
    45 (100%)
    Ok, allemaal goed en wel, volgens jou kan het dus geen 'kwaad' om al die thread samen te voegen. Maar wat 'win' je dan eigenlijk bij die merge? Behalve een verhoogd risico op flamewars, verwarring, ...

Ik vind het een nogal drastische aanpassing voor het weinige profijt ...

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Ok, allemaal goed en wel, volgens jou kan het dus geen 'kwaad' om al die thread samen te voegen. Maar wat 'win' je dan eigenlijk bij die merge? Behalve een verhoogd risico op flamewars, verwarring, ...

Centrale plaats voor gamediscussies en de community terug wat groter maken ipv verschillende kleine communities die er nu zijn?

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3

Flamewars geloof ik niet echt in. Goede moderatie voorkomt dat. Dat "denk" ik niet trouwens. Andere subfora hebben dat bewezen. (zie muziek en andere)

Ander voordeel is dat ik geen meerdere threads moet volgen die grotendeels over hetzelfde gaan. 'k Heb het dan over threads die gaan over nieuwe trailers, nieuwtjes voor de release.

Threads over ervaringen na de release.

Voor technische ondersteuning worden nu ook al aparte threads aangemaakt voor de duidelijkheid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dillyracer Bekijk bericht
    Centrale plaats voor gamediscussies en de community terug wat groter maken ipv verschillende kleine communities die er nu zijn?
    idd, minder versnippering. En voor de online component van een game kan gerust een extra thread worden gemaakt. Is nu ook al zo.

Sowieso zijn offline en online bij een game genoeg verschillend. Ik zit in de Mass Effect 3 thread niet te wachten op posts over de multiplayer of om mensen die volk zoeken. Dat hoort in een andere thread. Eventueel in een multiplayer subforum (zoals dat nu al is)

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten