Bekijk resultaten enquête: Bent u voor het 'reputationsysteem'?

Aantal stemmers
631. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

401 63,55%
  • Nee

230 36,45%
Pagina 8 van 26 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 106 t/m 120 van 389
    Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    What the hell?

Ik heb hier nog niemand weten uitgescholden worden of verafgood worden vanwege de reps.
    We zitten hier dan ook niet op een door 12-jarigen gedommineerd x-box live
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Approved 9-lifer Michster's schermafbeelding
    iTrader
    244 (100%)
    Weblogs
    18
    Snap al de heisa niet. OK, ontworpen om behulpzaamheid te indiceren bij members, maar je kan niet voorkomen dat gebruikers het zullen gebruiken zoals zij willen. Het is inderdaad geen noodzaak op het forum, maar het blijft toch steeds leuk als je een repke krijgt. Mensen hebben nu eenmaal graag complimentjes(ook al is het slechts in de vorm van een online puntensysteem), zij het nu voor een woordje uitleg of een goede grap.

Overigens: ik heb in het verleden regelmatig een repke gegeven aan moderators/crewmembers. Niet omdat ze advies gaven, maar omdat ze iemand hun plaats hadden gezet of ook simpelweg omdat ze een goede grap maakten. Heb ik toen infractions gehad omdat ik het systeem niet gebruikte volgens de intentionele richtlijnen? Nee, natuurlijk niet.
    Shintoïsme 101
    Fire, walk with me
    Last.fm

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michster Bekijk bericht
    Overigens: ik heb in het verleden regelmatig een repke gegeven aan moderators/crewmembers. Niet omdat ze advies gaven, maar omdat ze iemand hun plaats hadden gezet of ook simpelweg omdat ze een goede grap maakten. Heb ik toen infractions gehad omdat ik het systeem niet gebruikte volgens de intentionele richtlijnen? Nee, natuurlijk niet.
    Voor andere leden dit zouden interpreteren als inconsequent... Er zijn nog nooit berispingen uitgedeeld voor het "verkeerd" (grapjes, ironie, beledigende berichten, ...) gebruik maken van reps, enkel voor het vragen achter reps.

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kandul Bekijk bericht
    Voor andere leden dit zouden interpreteren als inconsequent... Er zijn nog nooit berispingen uitgedeeld voor het "verkeerd" (grapjes, ironie, beledigende berichten, ...) gebruik maken van reps, enkel voor het vragen achter reps.
    Zelfs dat is niet waterdicht hoor. Heb ooit es in de Glimlach-topic gevraagd voor reppunten, zeer letterlijk, dus niet subtiel verdoken in een tekstje of woordspeling

Was er toen van verschoten hoeveel reps ik kreeg + dat ik geen reactie kreeg van bovenaf

Member Utred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Als de mods zich elke keer met die zever moeten bezighouden komt er geen eind aan. Uiteindelijk is er niemand die daar last van heeft dus zoveel boeit dat nu ook weer niet.
    Weer een non-antwoord, of beter gezegd een utred-antwoord.

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Het is al lang duidelijk dat de moderators tegen het repsysteem zijn. Jammer, want het is nogal jammer om blijven vol te houden aan een oorspronkelijk idee (tonen hoe betrouwbaar een user is), ipv te aanvaarden dat de community het anders wil en daarop te anticiperen.

Member nite's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Op andere fora zie ik soms de knop "suggest this as an answer" staan. Imo is dat een goede manier om hulpvaardigheid duidelijk te maken. Wanneer iemand dan een antwoord geeft op een vraag, dan kunnen anderen de juistheid van het antwoord bevestigen. Het wordt dan voor de vraagsteller meteen duidelijk welk antwoord als juist aanzien wordt door de community en welke reply's over andere dingen gaan. Je ziet dan bij die post staan: "answer suggested by user_A, user_B, user_C".

Het verschil met reps is dat het doel veel nauwer is omschreven. Wanneer ge iemand reputatie geeft kunt ge da op veel manieren interpreteren: hulpvaardigheid, grappigheid, coolheid, gemeenheid,.... Maar wanneer ge op een knop klikt: "suggest this as an answer" lijkt dat mij minder ruim interpreteerbaar. Iets is pas een antwoord als het een antwoord is op een gestelde vraag. Lijkt mij dat mensen dan veel minder snel coole filmpjes ofzo gaan liken.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nite Bekijk bericht
    Op andere fora zie ik soms de knop "suggest this as an answer" staan. Imo is dat een goede manier om hulpvaardigheid duidelijk te maken. Wanneer iemand dan een antwoord geeft op een vraag, dan kunnen anderen de juistheid van het antwoord bevestigen. Het wordt dan voor de vraagsteller meteen duidelijk welk antwoord als juist aanzien wordt door de community en welke reply's over andere dingen gaan. Je ziet dan bij die post staan: "answer suggested by user_A, user_B, user_C".

Het verschil met reps is dat het doel veel nauwer is omschreven. Wanneer ge iemand reputatie geeft kunt ge da op veel manieren interpreteren: hulpvaardigheid, grappigheid, coolheid, gemeenheid,.... Maar wanneer ge op een knop klikt: "suggest this as an answer" lijkt dat mij minder ruim interpreteerbaar. Iets is pas een antwoord als het een antwoord is op een gestelde vraag. Lijkt mij dat mensen dan veel minder snel coole filmpjes ofzo gaan liken.
    Lol, denk dat zoiets nog veel makkelijker te misbruiken is.
    Als iemand dan een serieuze vraag stelt en een trolantwoord krijgt gaan er minstens 5 dat antwoord 'liken'.

Ik blijf erbij, behoud het systeem zoals het was en neem de reps weg als de post verwijderd wordt.

Member sparks's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Als iemand dan een serieuze vraag stelt en een trolantwoord krijgt gaan er minstens 5 dat antwoord 'liken'.
    Jep, dat zou het nogal in de hand werken..

Member McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    62 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Ik blijf erbij, behoud het systeem zoals het was en neem de reps weg als de post verwijderd wordt.
    Daar zijn mods er dan om dit te voorkomen. Ik vind het wel een goed idee van nite. Maar dan enkel op bepaalde gedeelten. (Hardware, eco en recht, prijsschatting,...). Daar zijn er toch al niet veel troll antwoorden te bespeuren.
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

Member Anopheles's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Laat het rep-systeem gerust weg, een forum draait om wat babbelen en discutieren, moppen tappen en ervaringen uitwisselen tussen mensen die dezelfde interesses hebben (daarvoor niet dezelfde mening). Het frontpage systeem is eigenlijk al een "I like" systeem dat naar mijn gevoel werkt, maar je ziet zelf daar al dat mensen elkaar liggen upvoten en downvoten naargelang hun onderlinge forumrelatie. (zie SOTD vandaag)

EDIT : Itrader vind ik trouwens wel echt een goed systeem !
    Death to all but(t) Metal
    Anopheles : www.myspace.com/progressionintime
    PSN : Dragonland
    Xbox : Pioneermark

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Over dat 'Thank you'-systeem. In welke mate is het mogelijk om dat in te voeren eigenlijk?

Een vraag gericht naar de hogeren hier op 9lives

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Rep systeem is leuke gimmick, maar ook niet meer dan dat.
    De topklasse weet het.
    De onderklasse weet het niet.
    De middenklasse wil het niet weten.

Approved 9-lifer thelordofpee's schermafbeelding
    iTrader
    10 (82%)
    Moedigt (nuttige) of helpzame posts aan, dus vind ik het wel goed. Enkel niet in het sport-gedeelte.
    Leer en zoek naar het geluk in je leven en trek je geen kloten van de rest aan. Want er bestaat geen erger gevoel dan te beseffen dat je het allemaal vergooid hebt en er veel meer had kunnen uithalen. Had ik maar een tweede kans, ik zou het weten. Dus go and live it~ Spade VI + 23/01'/12

Approved 9-lifer Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kil911ler Bekijk bericht
    Zelfs dat is niet waterdicht hoor. Heb ooit es in de Glimlach-topic gevraagd voor reppunten, zeer letterlijk, dus niet subtiel verdoken in een tekstje of woordspeling

Was er toen van verschoten hoeveel reps ik kreeg + dat ik geen reactie kreeg van bovenaf
    Bij mij staat het al twee jaar in m'n signature.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Pagina 8 van 26 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten