Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19
    Member Bt.Solid's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

iOS als gameplatform

Hey iedereen,
    Ik stel voor om een aparte sectie te maken binnen het handheld console forum voor iPod/iPhone/iPad, omdat hier toch meer en meer volwaardige games op uitkomen die besproken kunnen worden. Op het Apple gedeelte van het forum zitten precies niet veel gamers of worden er toch geen games besproken, dus leek het mij wel intererssant.
    indien nodig stel ik mij wel kandidaat als moderator.
    Groetjes !
    PsN : TwoRelaxed
    Now Playing :
    Crysis 2 & Battlefield Bad Company 2 (Ps3) & Dragon Age 2 (PS3) & Zombie cafe (iPad)

Redacteur
    iTrader
    22 (100%)
    Daar zijn we aan bezig, binnenkort komt er op de front een mobiele sectie en het zou me straf lijken dat die sectie niet vergezeld wordt door een subforum voor mobiel gaming. Just give it some time

iTrader
    4 (100%)
    Ok super, ik zie het wel verschijnen dan
    Now Playing :
    Crysis 2 & Battlefield Bad Company 2 (Ps3) & Dragon Age 2 (PS3) & Zombie cafe (iPad)

Shinigami Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    ... het zou me straf lijken dat die sectie niet vergezeld wordt door een subforum voor mobiel gaming...
    Heb er net even met een moderator van het desbetreffende forum over gehad en op dit moment is er véél te weinig animo daarvoor om een apart forum te maken.

We zien op tijd en stond wel hoe de activity evolueert, nieuwe fora zullen wel komen indien de activity groot genoeg wordt
    Shinigami Sieberkev
    Gelieve mij niet te PM'en met vragen over het forum, ik ben geen crew member (meer).

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    En om daar op verder te gaan zijt ge altijd welkom om zélf voor die animo te zorgen op het Apple subforum. Net als anderen die niet zouden weten waar ze met zo'n threads naartoe zouden moeten.

Zoals ge zelf zegt is er blijkbaar op het Apple forum weinig activiteit rond, en ook in deze thread zie ik nog geen andere geïnteresseerden. Dus om dan direct een subforum aan te maken is nogal drastisch.

'k Vind persoonlijk ook wel niet dat er zo enorm veel over die games gezegd kan worden, de meeste hebben een vrij korte lifespan en over de andere kan hoogstens over highscores gepraat worden.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Uhm?

Epic Games heeft een hele RPG ontwikkeld gebaseerd op de Unreal Engine, Square Enix brengt de ene na de andere remake uit van Final Fantasy en heeft zelfs een exclusieve game (Chaos Rings) uitgebracht. World of Goo verbrak records op de iPad, ge hebt shooters zoals NOVA 2, racers zoals Real Racing 2, Dead Space (een volledig nieuw deel), Mass Effect, Need for Speed ... de iPhone en iPad zijn wel degelijk volwaardige gamingplatforms geworden hoor, niet meer die minigame crap van vroeger.

Ik zet me volledig achter deze oproep. Op de frontpage zijn we ook bezig met een uitbreiding omdat er veel vraag naar is.

En iets vinden is al persoonlijk (taalnazi). ^,^
    Matthew

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeMatthew Bekijk bericht
    Uhm?

Epic Games heeft een hele RPG ontwikkeld gebaseerd op de Unreal Engine, Square Enix brengt de ene na de andere remake uit van Final Fantasy en heeft zelfs een exclusieve game (Chaos Rings) uitgebracht. World of Goo verbrak records op de iPad, ge hebt shooters zoals NOVA 2, racers zoals Real Racing 2, Dead Space (een volledig nieuw deel), Mass Effect, Need for Speed ... de iPhone en iPad zijn wel degelijk volwaardige gamingplatforms geworden hoor, niet meer die minigame crap van vroeger.

Hallo, hebt ge al ooit van gameplay gehoord? Moderne iOS-games zien er misschien wel goed uit, maar ze spelen nog steeds als een veredelde flash game. De manier waarop de monsters in Dead Space als een slaapdronken bomma in rechte lijn op u afkomen is ronduit lachwekkend, waardoor de game nog niet aan de enkels komt van de consoleversie. Die RPG van Epic is vijf keer hetzelfde korte stuk herhalen. Om dan nog maar te zwijgen van de verzameling copy-paste werk die Gameloft aan hoog tempo op de app store gooit.

Gamen op iPhone en iPad is goed als bezigheidstherapie voor casual gamers, maar komt nog niet in de buurt van de ervaring die je als core gamer op pc, handhelds of consoles kan hebben.

Redacteur
    iTrader
    22 (100%)
    Da's waar, maar de combinatie van touch en motion-controls biedt mogelijkheden. Real racing bijvoorbeeld, X-invasion 2, Backbreaker, drie games die geweldig zijn op de mobiele apparaten.

iOS is uiteraard niet zo groot als de echte consoles, maar mobiel gaming is een niet te onderschatten fenomeen.

Approved 9-lifer
    iTrader
    10 (82%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scavenger Bekijk bericht
    Hallo, hebt ge al ooit van gameplay gehoord? Moderne iOS-games zien er misschien wel goed uit, maar ze spelen nog steeds als een veredelde flash game. De manier waarop de monsters in Dead Space als een slaapdronken bomma in rechte lijn op u afkomen is ronduit lachwekkend, waardoor de game nog niet aan de enkels komt van de consoleversie. Die RPG van Epic is vijf keer hetzelfde korte stuk herhalen. Om dan nog maar te zwijgen van de verzameling copy-paste werk die Gameloft aan hoog tempo op de app store gooit.

Gamen op iPhone en iPad is goed als bezigheidstherapie voor casual gamers, maar komt nog niet in de buurt van de ervaring die je als core gamer op pc, handhelds of consoles kan hebben.
    Een RPG is meestal altijd hetzelfde herhalen. En trouwens, ge zegt nooit iets over de beste games.
    Leer en zoek naar het geluk in je leven en trek je geen kloten van de rest aan. Want er bestaat geen erger gevoel dan te beseffen dat je het allemaal vergooid hebt en er veel meer had kunnen uithalen. Had ik maar een tweede kans, ik zou het weten. Dus go and live it~ Spade VI + 23/01'/12

iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeMatthew Bekijk bericht
    En iets vinden is al persoonlijk (taalnazi). ^,^
    Heb ik dan iets anders beweerd?

Er is altijd mogelijkheid tot dialoog en uitbreiding, maar dan moet er ook reden toe zijn. Zoals ik al zei merk ik absoluut niet dat er een overvloed aan reacties omtrent iOS gaming is waardoor de nood aan een apart subforum nogal klein lijkt te zijn.

Again, er is al een subforum waar alles in verband met de iPhone en iPad besproken kan worden. Zolang daar geen stortvloed aan reacties in verband met iOS gaming tevoorschijn komt...

Redacteur
    iTrader
    22 (100%)
    Het ding is, niet alleen iOS wordt er bij genomen, er wordt meteen ook Android bij genomen want dat platform is ook aan een forse opmars bezig (en anders is er toch meteen ongeduldig geklaag door fanboys )

Andere platformveranderingen zijn bijvoorbeeld Mac-gaming, dat aan een (zij het vrij langzame) terugkeer bezig is (tijdens de jaren 90 waren er veel goeie Mac-games).

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    Het ding is, niet alleen iOS wordt er bij genomen, er wordt meteen ook Android bij genomen want dat platform is ook aan een forse opmars bezig (en anders is er toch meteen ongeduldig geklaag door fanboys )
    Android heeft al enige tijd dubbel zoveel market share als iOS hoor. Volgens de laatste cijfers maakt Android 33% van de markt uit, Nokia (Symbian) 31% en iOS 16%.

Dat gezegd zijnde zullen platformen zoals Android of iOS nooit 'volwaardige' gameplatformen worden. De form factor en bedieningswijze van de toestellen leent zich enkel tot casual gaming, waaronder ports van bestaande games aangepast aan deze manier van spelen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat deze platformen zeer populair voor dit soort games zullen worden.

In feite zou je dus van 'mobile gaming' moeten spreken, maar dan kom je te dicht bij echte mobiele gameplatformen van de handhelds. 'Casual gaming' is dan weer te breed. Laten we dus gewoon nog even wachten tot alles uitkristalliseert .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Redacteur
    iTrader
    22 (100%)
    Maar mobile gaming ís de correcte term! Het gaat om mobiele apparaten die niet ontworpen zijn met gaming als primaire doel (draagbare mediaspeler of mobiele telefoon). Handhelds daarentegen, zijn wel ontworpen met gaming als primaire doel, al de rest is voor die dingen bijkomende functionaliteit.

De markt van mobiele games kent momenteel natuurlijk enkele ziekten, het zit stampvol goedkope klonen en er zijn weinig devs die met iets origineels afkomen, wat zonde is want de beschikbare hardware biedt unieke mogelijkheden.

iTrader
    4 (100%)
    Zoals Matthew al aangaf zijn er genoeg "games" van volwaardige developers uitgekomen op de iOS. En de iPod wordt meer en meer ook gebruikt voor te gamen. Er zijn nogaltijd meer crappy apps en games voor even op de trein. Maar ik zie toch meer en meer serieuze projecten verschijnen, Gameloft brengt bv ook al games naar PSn. En ook al zijn ze vaak veel korter of minder goed dan op console, maar ze kosten ook 10 keer minder.
    En sinds de release van Apple's 'gamecenter" kun je wel degelijk over highscores en achievements praten en vrienden toevoegen.
    Now Playing :

iTrader
    18 (100%)
    Nja, doe dat dan?

Ik begrijp echt niet waarom ge blijft aandringen een subforum over iets te maken waar ge nu al niet over praat. Start dan een thread op het Apple subforum en begin eraan, steek er wat werk in. Dan is er tenminste een reden om ooit eens te kijken voor een subforum.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    We hebben laatst een special geplaatst met 8 must-haves voor iPhone en Android en er komen zo nog 3 specials aan. Ook reviewen we al mobile games. Onlangs Ramps en PvNvZvP, en Swap This en Toxic Trasher worden nu uitgetest :-) we zijn daar volop mee bezig.

http://www.9lives.be/gamepublishers/...ne-als-android
    http://www.9lives.be/gamepublishers/...-vs-pandas-ios
    http://www.9lives.be/gamepublishers/...view-ramps-ios
    http://www.9lives.be/gamepublishers/...iew-hamlet-ios

Meer de frontpage checken, dan moeten we je daar niet meer op wijzen
    Laatst gewijzigd door Matthew; 12 februari 2011 om 16:26
    Matthew

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten