Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 27
    Member UltimateWeapon's schermafbeelding
    iTrader
    0

Politieke en Religieuze discussies, voor ieder van ons, of toch niet?

A

Heeft iedereen op dit forum eigenlijk het recht om een politieke discussie te starten ( op een andere plaats dan Politiek & Actualiteit ) ?
    Ik vraag het mij af, omdat je voor het politieke gedeelte toelating moet hebben, dus als je daar geen toelating hebt, kan je er niet posten.

Als je dan een politieke discussie start, dan krijg je:
    1) infraction points omdat je in het verkeerde onderdeel post
    2) je discussie zal verplaatst worden naar het politieke gedeelte waardoor je niet meer kan deelnemen aan de discussie die je zelf hebt gestart

Dus hoe zit dat nu eigenlijk voor die mensen die A) geen aanvraag hebben ingediend en / of B) geen toelating krijgen tot het politieke gedeelte?

Hebben deze geen recht om een politiek-getinte discussie te starten / hebben deze geen recht om deel te nemen aan politieke discussies?

B

En ook nog:
    Wat betreffende de Religieuze discussies? Waar horen deze thuis? En ook weer dezelfde vraag: Als deze thuishoren bij Politiek & Actualiteit, heb je dan het recht niet om dit soort discussies te starten?

Zo is er bijvoorbeeld het volgende onderwerp voor een discussie:
    World Muslim population doubling, report projects – CNN Belief Blog - CNN.com Blogs
    Waar hoort deze thuis, wie heeft het recht om hier uitspraken over te doen, en wie niet?
    Laatst gewijzigd door UltimateWeapon; 27 januari 2011 om 13:12

Banned boeffel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Inderdaad, vind ik best ook wel ambetant

Kan er niet zo'n systeem gemaakt worden waar we wel mogen posten in pol&actua, maar dat het eerst nog goedgekeurd moet worden? (wrs gaat dat wel tijd in beslag nemen, dus zal het niet kunnen)

Approved 9-lifer Dillyracer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Religie hoort toch gewoon thuis bij politiek en actualiteit? Ik heb in september nog een algemeen religie topic gestart.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dillyracer Bekijk bericht
    Religie hoort toch gewoon thuis bij politiek en actualiteit? Ik heb in september nog een algemeen religie topic gestart.
    Natuur, wetenschap & technologie ?
    Cultuur (& Reizen ) ?
    Vrije tijd & Lifestyle ?

- Religie is een natuurlijk fenomeen gezien vanuit het brein ( hier kunnen heel wat wetenschappelijke discussies over gestart worden) + er zijn ook feiten bekend van hoe de natuur invloed heeft (gehad) op de ontwikkeling van religie,
    - het is een cultureel fenomeen (uiteraard, hoeft geen uitleg bij),
    - en het is in sommige religies zelfs een Lifestyle ( Islam - voor een Moslim is Islam "alles" ).

Dus ik ben momenteel niet helemaal overtuigd dat het bij "Politiek" zou horen.
    Bij Actualiteit misschien wel, maar Religie is altijd al actueel geweest, al 50 000 jaar... is dat wat men moet verstaan onder "Actualiteit" ?

Maar als je een religieuze discussie zou starten in 1 van deze categoriën dan riskeer je al meteen Infraction points + een verplaatsing / sluiting van het topic, terwijl de plaats ervan toch wel heel bediscussieerbaar is.

Ik vind het momenteel onduidelijk.
    En ik zou het ook niet logisch vinden als men speciale toegang / toelating nodig heeft om over religie te praten, aangezien ieder van ons wel zijn of haar mening heeft over religie, de plaats van religie in zijn of haar omgeving / leefwereld.
    Het is iets "van het volk" en niet enkel voor "die intelligente elite" die toegang hebben / krijgen tot Politiek & Actualiteit.
    Laatst gewijzigd door UltimateWeapon; 27 januari 2011 om 13:40

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    't Zou ook wel aangenaam zijn mocht je reactie krijgen als je toelating vraagt tot Politiek & Actua. Ik heb het maanden geleden al gevraagd, nooit meer iets van gehoord.

Approved 9-lifer Dillyracer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltimateWeapon Bekijk bericht
    Natuur, wetenschap & technologie ?
    Cultuur (& Reizen ) ?
    Vrije tijd & Lifestyle ?

- Religie is een natuurlijk fenomeen gezien vanuit het brein ( hier kunnen heel wat wetenschappelijke discussies over gestart worden) + er zijn ook feiten bekend van hoe de natuur invloed heeft (gehad) op de ontwikkeling van religie,
    - het is een cultureel fenomeen (uiteraard, hoeft geen uitleg bij),
    - en het is in sommige religies zelfs een Lifestyle ( Islam - voor een Moslim is Islam "alles" ).

Dus ik ben momenteel niet helemaal overtuigd dat het bij "Politiek" zou horen.
    Bij Actualiteit misschien wel, maar Religie is altijd al actueel geweest, al 50 000 jaar... is dat wat men moet verstaan onder "Actualiteit" ?

Maar als je een religieuze discussie zou starten in 1 van deze categoriën dan riskeer je al meteen Infraction points + een verplaatsing / sluiting van het topic, terwijl de plaats ervan toch wel heel bediscussieerbaar is.

Ik vind het momenteel onduidelijk.
    En ik zou het ook niet logisch vinden als men speciale toegang / toelating nodig heeft om over religie te praten, aangezien ieder van ons wel zijn of haar mening heeft over religie, de plaats van religie in zijn of haar omgeving / leefwereld.
    Het is iets "van het volk" en niet enkel voor "die intelligente elite" die toegang hebben / krijgen tot Politiek & Actualiteit.
    Hangt er vanaf in welke context de discussie is vermoed ik?

Mijn thread ging vooral over maatschappelijke invloed van religie, dat hoort thuis in pol&actua. Je hebt de rest van de opdelingen zelf gemaakt, religie heeft verschillende subdomeinen, die toch allemaal al gemaakt zijn in dit forum?

Dat pol&actua alleen toegankelijk is voor een bepaalde usergroup is goed genoeg, de bedoeling is nog altijd om volwassen discussies te houden, iets dat niet lukt met veel members op dit forum. Ik dacht nochtans vroeger dat toen elke persoon wel apart afgehandeld werd, net zoals bij zwam.

Crew Member TeOtWaWkI's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Laat mij raden...Je mag niet meer posten op het politiekforum?

Approved 9-lifer smitske's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    hij is er x jaar geleden afgegooid en krijgtgeen nieuwe kans nu hij wat matuurder is.

iTrader
    8 (100%)
    Ah na deze thread zal hij zéker toegang krijgen!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TeOtWaWkI Bekijk bericht
    Ik mag het ook niet.

Op zich vind ik het niet erg, maar af en toe is er gewoon iets dat ik daar wil posten, jammer genoeg kan ik dat niet...

daarom dat ik da van het goedkeuren van een post voorstelde

Member puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    UW zijn verwijdering van het politiek & actua forum indertijd was meer dan terecht. Of hij nu meer matuur is of niet doet er in feite zelfs niet toe, ge moet de gevolgen van uw acties maar dragen.

EDIT: En houd types als Boeffel daar ook maar buiten, aub. Dan kan het nog iet of wat serieus blijven.

En om zelfs nog wat te argumenteren:

Dus hoe zit dat nu eigenlijk voor die mensen die A) geen aanvraag hebben ingediend en / of B) geen toelating krijgen tot het politieke gedeelte?

Hebben deze geen recht om een politiek-getinte discussie te starten / hebben deze geen recht om deel te nemen aan politieke discussies?
    Die hebben dat recht wel in geval A, als ze een aanvraag indienen. In geval B hebben ze dat recht gehad, en zijn ze dat kwijtgespeeld, waarbij ik u vriendelijk doorverwijs naar mijn eerste alinea.

Approved 9-lifer smitske's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffel Bekijk bericht
    Ik mag het ook niet.

Op zich vind ik het niet erg, maar af en toe is er gewoon iets dat ik daar wil posten, jammer genoeg kan ik dat niet...

daarom dat ik da van het goedkeuren van een post voorstelde
    dat is met reden, dat je er noiet mag komen trollel.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    In welk forumonderdeel religie thuishoort is afhankelijk van welk aspect van religie besproken wordt. Gaat het over de politieke dimensie of over religie in de actualiteit hoort het in Pol&Actua thuis, gaat het over cultuur in bvb Islamitische landen dan hoort het in Cultuur thuis etc. Discussies waarin de lijn niet zo heel duidelijk is horen volgens mij het beste thuis in Pol&Actua - al was het maar om de discussie op een bepaald niveau te kunnen houden.

Er is bij mijn weten geen regel die zegt dat een verwijdering uit de Pol&Actua usergroup definitief is, tenzij dit bij verwijdering expliciet door de moderator zo gesteld werd. Ik zal even bespreken met de mods of hertoelating na een bepaalde tijd reeds wordt toegepast. Hierbij zal natuurlijk wel met de actieve infractions rekening gehouden worden. Iemand die pakweg nog drie infractions wegens flame of racisme heeft openstaan zal uiteraard niet opnieuw worden toegelaten.

Indien je toelating tot de Pol&Actua usergroup wegens een niet gespecificeerde reden werd geweigerd of niet is uitgevoerd stel ik voor de moderators van het forum te contacteren. Misschien werd er simpelweg overheen gekeken.

Ik laat deze thread nog even open voor verdere vragen. Maak er wel geen 'ik-ben-niet-toegelaten-ween-ween' klaagzang van aub, daarvoor bestaan andere kanalen.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Iemand die pakweg nog drie infractions wegens flame of racisme heeft openstaan zal uiteraard niet opnieuw worden toegelaten.
    even vraagje: als je voor andere dingen wel infractions hebt, kan je dus aanvraag doen?

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffel Bekijk bericht
    even vraagje: als je voor andere dingen wel infractions hebt, kan je dus aanvraag doen?
    Het zal er vooral van afhangen of de infractions wegens ongepaste inhoud van posts of wegens meer generieke overtredingen (verkeerde fora, huiswerkthreads etc) zijn.

Approved 9-lifer Dinsdagland's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Mag ik mijn rechten om te posten in het politiek -& actualiteitforum doorverkopen op buy&sell?

iTrader
    0
    Ah na deze thread zal hij zéker toegang krijgen!
    Negeer anders het topic _compleet_ ? Dit vind ik echt erg.
    Ik heb na mijn weigering 2 weken terug geen nieuwe toelating ingediend, en ik ben dit ook niet meteen van plan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Ik laat deze thread nog even open voor verdere vragen. Maak er wel geen 'ik-ben-niet-toegelaten-ween-ween' klaagzang van aub, daarvoor bestaan andere kanalen.

Ik vind het echt straf dat er 2 Crew members hier, Epyon, en TeOtWaWkI, het topic volledig ontwrichten naar een totaal andere discussie die echt totaal nix te maken hebben met mijn al dan niet verwijdering uit Politiek & Actualiteit.
    En er dan bovendien nog een schep bovenop doen door te doen alsof ik hier aan het wenen zou zijn over mijn verwijdering.

Ik heb in dit topic hier in geen enkele post ook maar iets vermeld over mijn persoonlijke verwijdering.

(Her)lees mijn openingspost misschien eens ( ik heb de "her" alvast ook tussen haakjes gezet ), dat zou al een goede start zijn, danku.
    Laatst gewijzigd door UltimateWeapon; 27 januari 2011 om 19:51

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltimateWeapon Bekijk bericht
    Negeer anders het topic _compleet_ ?

Dit vind ik echt erg.

Je verkleed een persoonlijke ergernis (ik mag niet meer posten) in een algemene vraag om jouw verbanning van politiek aan te kaarten... Je kan mss de desbetreffdende mods contacteren en nog eens vragen!

Member Fliblit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    2
    Het antwoord is toch gegeven?

In welk forumonderdeel religie thuishoort is afhankelijk van welk aspect van religie besproken wordt. Gaat het over de politieke dimensie of over religie in de actualiteit hoort het in Pol&Actua thuis, gaat het over cultuur in bvb Islamitische landen dan hoort het in Cultuur thuis etc. Discussies waarin de lijn niet zo heel duidelijk is horen volgens mij het beste thuis in Pol&Actua - al was het maar om de discussie op een bepaald niveau te kunnen houden.

Shinigami Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7
    Idd, ik snap toch ook niet wat je dan bedoelt als 'antwoord' hoor?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten