Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47
    Member UltimateWeapon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VishnuSixDix Bekijk bericht
    Maar laat het duidelijk zijn dat er geen enkele lonesome cowboy bijzit die met een overdosis aan adrenaline op een grote, rode banknop zit te duwen. Dat laat het infraction-systeem ook gewoon niet toe. Het is zo goed als altijd een culminatie van een zekere hoeveelheid berispingen. De lonesome cowboy en zijn grote rode banknop, dat is namelijk een beeld dat men zich maar al te graag voor houdt, het demoniseren van enkelingen is veel gemakkelijker om een reactie van een grotere massa uit te lokken.
    Hier een persoonlijke gebeurtenis om aan te tonen dat er wel degelijk "lonely cowboys" aan het werk zijn:
    lees anders eerst het "waarom" hier vlak onder, voor je het lijstje zelf leest

2 januari 2008: Een kick uit het actua-forum wegens mijn extreem-rechtse, anti-Islamitische gedachtengoed
    4 januari 2008: Ik krijg een infraction voor het posten van een religieus topic (betr. Islam ) in een niet-politieke gedeelte van het forum, omdat het in politiek zou thuishoren: 6 infraction points
    4 januari 2008: Ik repost de thread wegens niet akkoord van de delete: extra 6 infraction points - Gevolg is ban
    4 januari 2008: Ik ben boos dat mijn mond gesnoerd is en maak een dubbel-account: 3 infraction points
    4 januari 2008: Ik maak er nog een: 3 infraction points

Ban voor 6 maanden ( als ik het me goed herinner )

Nu, waarom post ik dit lijstje?
    Zeker niet om een discussie te starten over wat er toen gebeurd is, maar wel om je achtergrond-informatie mee te geven. Laat me daar duidelijk over zijn.

Ik had namelijk besloten om mij koest te houden vanaf dan, en ik heb geen problemen meer veroorzaakt in de volledige 3 jaar die daarop volgden.

Het gene wat mij wel verveeld is het volgende:

Ondertussen ben ik 3 jaar ouder, en ook "volwassener" geworden, en ik beslis om op 9 januari 2011 een nieuwe aanvraag in te dienen voor het politieke gedeelte.
    1) Deze aanvraag wordt geweigerd zonder enige motivatie
    2) Een PM naar een andere moderator heeft geen effect ( hij zei dat hij geen uitspraken doet over de acties van andere moderators... )
    3) De eerste en boze PM naar de betreffende mod die mij geweigerd had resulteert meteen in 6 infraction points
    4) Aanklagen modactie in nieuwe thread resulteert in 7 infraction points

Hier kan ik enkel volgende besluiten uit nemen:
    - die weigering is naar mijns inziens wel degelijk het werk van een cowboy die er ook niet voor terugdeinst om de eerste de beste boze PM te gebruiken om infraction points uit te delen
    - een dialoog is niet mogelijk

Vergeet ook het volgende niet:
    Telenet is het grootste Telecom-bedrijf van België.
    games.telenet.be werd uitgebreid gepubliceerd en gepromoot door Telenet waardoor ze een grote userbase hebben kunnen opbouwen.
    Daarna is de naamsverandering naar 9lives er gekomen zonder dat de gebruikers hun account hebben verloren.
    Dit is momenteel 1 van de grootste forums van België.

Hoe jullie je gedragen als moderator, zal het forum niet in 1 2 3 kapot maken. Daarvoor is het te groot en heeft het een te sterke geschiedenis als basis.

Het enige dat ik als member kan vragen is om hier niet té nonchalant mee om te springen en de dialoog met uw members terug te vergroten.
    Iemand bannen is heel makkelijk en het forum gaat daar niets van voelen, maar die persoon die je banned is nog altijd een persoon. En van sommige moderators heb ik (totaal) niet het gevoel dat zij zich daar ook maar iets van aantrekken.

Mijn weigering op het politiek forum was snel gebeurd en de moderator in kwestie heeft daar maar 2 minuten van zijn tijd aan gespendeerd ( terwijl ik op mijn beurt wel 3 jaar gewacht heb om een aanvraag in te dienen ). Ik voel mij als member dan wel tekortgedaan, en zeker omdat ik geen kans krijg tot een dialoog.

Daarom dat ik ook de nood van een nieuw forumgedeelte heb aangehaald in mijn openingspost.
    Laatst gewijzigd door UltimateWeapon; 22 januari 2011 om 13:48 Reden: typos

Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Ik heb je bericht gelezen. Ik probeer effe te reageren op de onderdelen hieruit.

En ik ben de berichten terug gaan opzoeken. In 2008 was ik nog geen crew, maar ik zou hetzelfde gedaan hebben. Je begaat in je lijstje immer meerdere malen een zware overtreding (te lezen in de FAQ - Algemene rules). Een ban van 6 maanden is bij ons onbestaande, het kan zijn dat je permban gecleared is geworden in de tussentijd. (de 2de kans die volgens critici nooit gegeven wordt)
    Boze pm's sturen haalt natuurlijk in de overgrote meerderheid van de gevallen niets uit, en het is te begrijpen dat je hierdoor de toegang tot dat forum ontzegt wordt. Dat je nu op een deftige manier jezelf hier verdedigt, dat is lovenswaardig.
    Je signature echter vind ik persoonlijk nog steeds niet echt getuigen van gezond verstand en/of van je klaar zijn voor het deel van het forum waar je nu toegang aan vraagt. Maar dat is mijn mening, ik keur zelden mensen goed of af voor het algemene deel, daar zijn reeds genoeg moderators aan het werk.

Ik weet niet wat er toen gezegd is geweest en ik begrijp je frustraties maar ben het hoegenaamd niet eens met de manier waarop je die toen uitte. Maar op dit moment zou ik je ook als twijfelgeval aanzien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiediiee Bekijk bericht
    Die post van vishnu was toch wel duidelijk hoe het eraan toegaat bij het uitdelen van infra's. En nee ik ben geen crew of kennis, diehard 9lives/vishnu fan,...
    Ik heb geen fans, dat is goed voor Schlagerzangers.

iTrader
    0
    Je signature echter vind ik persoonlijk nog steeds niet echt getuigen van gezond verstand en/of van je klaar zijn voor het deel van het forum waar je nu toegang aan vraagt.
    Mijn signature is niet méér dan een eerlijke uiting over hoe ik mij voel op dit forum op dit moment.
    Ik had er ook iets anders minder relevant kunnen zetten, maar dan had jij nu niet geweten wat ik denk.
    Heb je dat liever dan?

iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Wat ik liever heb, doet er niet toe. Wat er toe doet is dat je je aan de regels moet houden. Als je bij inbreuk hiervan een berisping krijgt, en bij je beklag nog eens x aantal regels gaat breken dan moet je niet beginnen met een véél te veel gebruikt onderwerp als "freedom of speech". Dan moet je eens nadenken hoe je berispingen WEL kunt vermijden.

iTrader
    0
    Dan moet je eens nadenken hoe je berispingen WEL kunt vermijden.
    Ja, hoe je berispingen kan vermijden staat dus in mijn sig

In de community waar ik momenteel admin ben maken wij er onze prioriteit van dat eender wie kan zeggen wat hij wil wanneer hij wil. We vinden dit veel belangrijker dan onze members te bestoken met "berispingen" en regels betreffende berispingen.

En ik heb het hier niet over een kleine community. We bestaan nu net meer dan een jaar en we zijn ondertussen met méér dan 7000 members en er komen er per dag 20 bij. En dat is perfect doenbaar.

Ik haal dit aan om te zeggen dat het ook anders kan, ten voordele van de members.
    Laatst gewijzigd door UltimateWeapon; 22 januari 2011 om 14:22

iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Ten voordele van de members, daar hoef jij je in ieder geval niet druk om te maken. Ik ga dit topic nu sluiten met Sieberkev zijn woorden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberkef Bekijk bericht
    Anyway, waarom blijf ik ook maar proberen. Zeg je wit, dan is het niet goed, zeg je zwart, dan is het niet goed, en zeg je niets, dan is het ook niet goed.
    Deze discussies blijven in het vervolg intern, via pm. Waar ik dit nu ook verder zet.

Shinigami Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7
    En voordat er weer een nieuwe post komt over censuur en dat we niet willen luisteren: zij zijn in PM bezig (zoals het volgens de huidige regels hoort).

Over de oorspronkelijke beginpost zelf (want hierover werd plots wat afgeweken):

Persoonlijk (en in al mijn goedheid) vind ik het concept zelf geen slecht idee. Helaas zal dit door zoveel redenen niet werken op deze community, net zoals sommige andere forumspecifieke zaken niet werken hier die op andere communities wel perfect werken.

Ik wil vooral het volgende benadrukken bij een probleem met een modactie. Ik weet het, voor sommigen is dit verhaal al grijsgedraaid

1. Contacteer eerst de moderatoren direct, dit zijn ook maar mensen die hun uiterste best doen om dit in hun vrije tijd te doen, maar doe dit op een volwassen manier. De pm's die ik soms zie passeren tarten het ongeloof, en hiermee overdrijf ik echt niet . Probeer ook eerste te kalmeren voordat je de moderator zijn pm-box volschijt met alle slechtheid van de wereld, dat helpt je zeker niet, integendeel...

2. Indien je echt niet verder kan met de moderatoren zelf, contacteer dan iemand van de supermoderatoren of zelfs de administratoren (die eventueel niet betrokken zijn in die fora). We hebben: V6D en dakantochnie, Cranox en Tarske, Epyon en ikzelf. Iemand uit die groep zal wel objectief genoeg zijn om dit met de moderatoren te helpen bespreken, en zo zijn er al veel zaken opgelost ook. Helaas komen die positief geholpen mensen dit niet alle dagen in onze neus wrijven

3. Ombudsman, die effectief wel bestaat. Maar dat zou echt al in extremis moeten gebeuren, want stap 2 zou wel degelijk moeten helpen.

Wat je dus aub liefst NIET doet: dubbelaccounts, flamen, dreigen, threads/post maken om je zaak publiekelijk te verdedigen (en bij voorkeur nog es de mods aan te vallen)... Dat helpt je zaak zeker niet en zal je beeld zelfs na jaren ver niet positiever maken.

Mag ik dan ook vragen aan alle klokkenluiders hier aanwezig om zich eventjes te bezinnen, alles rustig te laten bezinken, en dan op een volwassen manier de bovenstaande puntjes te volgen? En indien problemen met stap 1, zie stap 2 (of 3 voor de gelovigen!)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten