U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene info, Mededelingen en Feedback > Algemene info - Mededelingen - Feedback

Algemene info - Mededelingen - Feedback - Algemene info, gebruikersfeedback en mededelingen over de site en het forum.

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 3 september 2009, 17:13   #1  
McGregor is offline McGregor Stuur een bericht via Yahoo naar McGregor
McGregor's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 55 (100%)
Meedere PM versturen binnen de minuut

Hi,

Soms als ik 's avonds thuis kom heb ik verschillende PM ontvangen en heb ik niet zoveel tijd en wil ze dezelfde dag nog beantwoorden. Ik kan slechts 1 PM per minuut verzenden.

Ik weet dat dit gebruikt wordt om spam te voor komen, een effectieve maatregel maar wel ambetant voor forumusers zoals ik.

Wat ik voorstel is dat je bv een 5-tal PM in 1 minuut kan verzenden, maar dat wel maar 1 minuut per dag. Als je er meerdere wil verzenden moeten je dan wel een minuut wachten.

Vinden jullie dit een goed idee?

Mvg
Met citaat reageren
Oud 3 september 2009, 17:27   #2 (permalink)  
TiZon is offline TiZon Stuur een bericht via ICQ naar TiZon Stuur een bericht via Instant Messenger naar TiZon Stuur een bericht via MSN naar TiZon Stuur een bericht via Yahoo naar TiZon Stuur een bericht via Skype™ naar TiZon
TiZon's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 20 (100%)
Ook al veel tegen de grens aangelopen, is idd best wel irritant
Met citaat reageren
Oud 3 september 2009, 17:29   #3 (permalink)  
Conqie is offline Conqie Stuur een bericht via MSN naar Conqie
Conqie's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 1 (100%)
gewoon grens verlagen naar 20 sec zal al veel doen
Met citaat reageren
Oud 3 september 2009, 19:59   #4 (permalink)  
Jessed is offline Jessed Stuur een bericht via Instant Messenger naar Jessed
Jessed's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 153 (100%)
pff daarnet ook weer voorgehad.

blablabla... probeer het over 1 seconden eens opnieuw

Maar zo hard stoort het me nu ook niet!
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 09:08   #5 (permalink)  
MiniJeffrey is offline MiniJeffrey
MiniJeffrey's schermafbeelding
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coolermaster Bekijk bericht
Hi,

Soms als ik 's avonds thuis kom heb ik verschillende PM ontvangen en heb ik niet zoveel tijd en wil ze dezelfde dag nog beantwoorden. Ik kan slechts 1 PM per minuut verzenden.

Ik weet dat dit gebruikt wordt om spam te voor komen, een effectieve maatregel maar wel ambetant voor forumusers zoals ik.

Wat ik voorstel is dat je bv een 5-tal PM in 1 minuut kan verzenden, maar dat wel maar 1 minuut per dag. Als je er meerdere wil verzenden moeten je dan wel een minuut wachten.

Vinden jullie dit een goed idee?

Mvg
Sieberkef zal u graag zien komen, 1 minuut per dag mag je tot 5 PM's versturen in die minuut? en al de andere minuten slechts één, met een wachttijd van een minuut.

Lijkt me vrij onnodig om dat te gaan programmeren. Misschien moet de grens inderdaad verlaagd worden tot 30 seconden ofzo, lijkt me al een betere grens. Als er dan misbruik van gemaakt wordt, dan is die grens snel weer verdubbeld.
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 11:21   #6 (permalink)  
enZiiime is offline enZiiime Stuur een bericht via MSN naar enZiiime
enZiiime's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 62 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
Sieberkef zal u graag zien komen, 1 minuut per dag mag je tot 5 PM's versturen in die minuut? en al de andere minuten slechts één, met een wachttijd van een minuut.

Lijkt me vrij onnodig om dat te gaan programmeren. Misschien moet de grens inderdaad verlaagd worden tot 30 seconden ofzo, lijkt me al een betere grens. Als er dan misbruik van gemaakt wordt, dan is die grens snel weer verdubbeld.
Of gewoon een speciale regel voor Buy&Sellers, soms zit ik met 5 verkopers tegelijk bezig, heb ik maar 5 minuten voor eventjes iets mee te delen, en lukt het niet, geweldig...
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 16:44   #7 (permalink)  
TiZon is offline TiZon Stuur een bericht via ICQ naar TiZon Stuur een bericht via Instant Messenger naar TiZon Stuur een bericht via MSN naar TiZon Stuur een bericht via Yahoo naar TiZon Stuur een bericht via Skype™ naar TiZon
TiZon's schermafbeelding
Approved 9-lifer
uitzondering voor B&S lijkt mij no go...
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 20:20   #8 (permalink)  
Jayvie is offline Jayvie Stuur een bericht via ICQ naar Jayvie
Jayvie's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 557 (100%)
Hoe kan dat nu voor B&S speciaal geregeld worden? Het systeem kan ook niet rieken over wat die PM's gaan he
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 21:02   #9 (permalink)  
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TiZon Bekijk bericht
uitzondering voor B&S lijkt mij no go...
Wij zen teminste de enige die veel contact moeten kunne houden met buyers/sellers.

Voor welke reden zou eender andere persoon zoveel pm's moeten sturen op zo'n korte periode.
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 21:24   #10 (permalink)  
McGregor is offline McGregor Stuur een bericht via Yahoo naar McGregor
McGregor's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 55 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Anderson Bekijk bericht
Wij zen teminste de enige die veel contact moeten kunne houden met buyers/sellers.

Voor welke reden zou eender andere persoon zoveel pm's moeten sturen op zo'n korte periode.
Idd. ik stoot alleen op het limiet als ik dingen aan het kopen/ verkopen ben.

Mss het limiet verlagen van 60 naar 20 sec zou al veel helpen
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 21:45   #11 (permalink)  
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coolermaster Bekijk bericht
Idd. ik stoot alleen op het limiet als ik dingen aan het kopen/ verkopen ben.

Mss het limiet verlagen van 60 naar 20 sec zou al veel helpen
Ik denk dat de enige die geïrriteerd zijn door deze regel de buyers/sellers wel zijn, zeker degene die meerdere objecten tegelijk kopen/verkopen (zoals ik).

Ik kom thuis van m'n werk, heb nog amper tijd, wil nog snel laten wete of het object al verstuurd is, of op m'n 5pm's reageren van eventuele kopers, en tarara moet door & helft van kopers kwaad dat ik niet heb laten weten dat het al verzonden is.

sweet rule (en zwaar over nagedacht over bepaalde secties in het forum...)
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 23:44   #12 (permalink)  
TiZon's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Citaat:

zelf krijg ik heel wat PM's van mensen die verdere uitleg vragen over oplossingen die ik geef op Tech center, daarbij nog een paar mensen met vragen over mijn richting deze tijd van het jaar...

B&S zijn niet de enige mensen die PM-functie gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 5 september 2009, 08:40   #13 (permalink)  
Racemaniac is offline Racemaniac Stuur een bericht via ICQ naar Racemaniac Stuur een bericht via MSN naar Racemaniac Stuur een bericht via Skype™ naar Racemaniac
Racemaniac's schermafbeelding
Approved 9-lifer
als ik dit zie, zie'k snel 2 mogelijke oplossingen:
1- afhankelijk van reputatie van uw account. accounts die hier al een jaar actief zijn met een goede reputatie zult ge weinig schrik voor spam van moeten hebben, in tegenstelling tot een account die gisteren is aangemaakt

2- deze limiet niet laten gelden als ge antwoordt op een pm. 'k vrees er wel voor of het forum kan zien of ge antwoordt of niet, maar als da mogelijk is, dan is da wss een perfecte oplossing. dan kunt ge eigl maar 1 keer per minuut een pm conversatie met iemand opstarten, maar eens die er is kunt ge zelfs gewoon chatten over pm moest ge willen, geen wachten ^^
programmeer technisch wss dan eerder in de richting per pm da iemand u stuurt, da ge er 1 terug kunt sturen die ni onderhevig is aan die limiet ^^
Met citaat reageren
Oud 5 september 2009, 10:53   #14 (permalink)  
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Racemaniac Bekijk bericht
als ik dit zie, zie'k snel 2 mogelijke oplossingen:
1- afhankelijk van reputatie van uw account. accounts die hier al een jaar actief zijn met een goede reputatie zult ge weinig schrik voor spam van moeten hebben, in tegenstelling tot een account die gisteren is aangemaakt
Lijkt me nog de beste manier, ookal mag je imo je niet baseren op reputatie (hoeveel mensen doen niets verkeerd en hebben nog nooit rep puntje gekregen).
Ik zou eerder beslissen aan leeftijd van account, als je al een half jaar/jaar op 9lives zit, waarom zou je dan ineens beginnen spammen imo ^^ Direct bannen, maakt hij nieuwe account aan, en kan hij het eerste half jaar tog niet meer pm's spammen.
Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 18:29   #15 (permalink)  
Lennert is offline Lennert Stuur een bericht via MSN naar Lennert
Lennert's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 17 (100%)
30 seconden wachttijd lijkt mij meer als goed genoeg. Van die reputatie is ook wel een goed idee. Mijn gedacht: Deze regel moet sowieso veranderd worden!
Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 12:19   #16 (permalink)  
Belgianbonzai is offline Belgianbonzai Stuur een bericht via Instant Messenger naar Belgianbonzai
Belgianbonzai's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 41 (100%)
1 minuut - je iTrader score

Dus vanaf 60 iTrader = no more waiting...
Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 13:08   #17 (permalink)  
Bahemath is offline Bahemath Stuur een bericht via ICQ naar Bahemath Stuur een bericht via Instant Messenger naar Bahemath Stuur een bericht via MSN naar Bahemath Stuur een bericht via Yahoo naar Bahemath Stuur een bericht via Skype™ naar Bahemath
Banned
iTrader: 10 (92%)
Citaat:

Gameshares voor het psn network hehe
Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 16:41   #18 (permalink)  
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bahemath Bekijk bericht
Gameshares voor het psn network hehe
Touché, maar zoveel shares zijn er meestal niet tegelijk

(Spijtig genoeg)
Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 18:23   #19 (permalink)  
Cyberkef is offline Cyberkef
Cyberkef's schermafbeelding
Administrator
iTrader: 2 (100%)
Weblogartikelen: 7
Het is (helaas helaas) een globale instelling, en moest ik kunnen zou ik er wel iets aan proberen te veranderen maar het is een maatregel dat we hebben moeten inbouwen tegen bots.

Een paar jaar terug hebben we een paar geautomatiseerde bezoekers (200, ik heb ze handmatig één per één moeten verwijderen, zal het nooit vergeten) gehad die ipv mailspam de pm-boxen van de bezoekers zaten vol te spammen met een referallink.

Met een drempel van 1 pm per minuut verdoen ze er geen (relatief "kostbare") energie en energie verspillen (meestal van kleinere botnetjes) in ons, maar in een ander forum. Ik zal hout vasthouden, maar we zijn er atm wel goed van gespaard (HET voordeel van een puur nederlandstalig publiek te hebben).

En dan neem ik liever deze drempel dan jullie te laten sukkelen en vloeken op (re)captchas of andere quiz-vragen die gemakkelijker te omzeilen zijn

Ik wil wel es nazien of het mogelijk is om voor bepaalde usergroepen/user-voorwaarden die globale setting te overschrijven met een lagere waarde.
Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 20:12   #20 (permalink)  
Cyberkef is offline Cyberkef
Cyberkef's schermafbeelding
Administrator
iTrader: 2 (100%)
Weblogartikelen: 7
Omdat ik vind dat TiZon 100% gelijk heeft dat niet enkel b&s van dit privelege mag genieten, heb ik momenteel het volgende ingehackt:

Mensen met +100 posts en die langer dan 3 maand (= 90 dagen om precies te zijn) geregistreerd zijn moeten nu maar 20 sec meer wachten ipv 60.

Denk dat geen enkele spammer zo zot gaat zijn om zoiets te moeten/kunnen opbouwen zonder dat dit een moderator zal opvallen.

Ik hoop dat dit genoeg tijd is ook om een pm te typen zonder dat het op een chatbox gaat uitdraaien
Met citaat reageren
Reageren

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/algemene-info-mededelingen-feedback/669596-meedere-pm-versturen-binnen-de-minuut.html
Geplaatst door For Type Datum
Likeware - News This thread Refback 25 september 2009 01:06

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten