Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
    Member bRahms's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

SPECIAL: Ageia PhysX PPU bespreking (Epyon)

bRahms

Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    68 (97%)
    mja... ik wil er eerst serieus beeldmateriaal en fps van zien. want die screens op die site lijke mij wel raar.

http://games.telenet.be/images/uploa...omparison2.jpg
    => met die kaart zouden er plots meer rookeffecten zijn etc? ik geef toe dat die dan theoretisch gezien die rook makkelijker zou kunnen renderen etc. ma met een gewone kaart zou die rook er toch ook zijn?

en ik zou nu zeker en vast nog geen kaartje kopen vermits geen enkele game het ondersteunt, en volgens die bespreking zijn er toch nog veel tekortkomingen

Approved 9-lifer pollux_15's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het idee is leuk, maar zoals al aangehaald het droppen van framerates en de te zwakke brandbreedte van de PCI-bus, doet de Ageia toch afstand van mij nemen. Maar als het bedrijfje nog een beetje doorwerkt en als ze mss het op een PCI-E bus kunnen krijgen, gaat mijn visie over het product toch veranderen. Mss komt er zelfs nog een optie dat de Ageia chip is ingewerkt in de grafische kaart en dit heeft mss ook zijn voordelen ==> zoals, de data moet niet meer worden verzonden via een andere bus, de date vloeit dat gewoon naar de GPU. Maar wat het nadeel dan wordt mss, dat de PCI-E bus waarop de grafische kaart zit, zijn bandbreedte niet genoeg zal zijn.

Toch blijft mijn eindconclusie over dit kaartje ==> we zien wel wat de toekomst brengt, maar verlopig NO AGEIA FOR ME
    ...Fuck pride. Pride only hurts, it never helps...

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    We hebben de footage van Ageia zelf, reviewkaartjes zijn hier nog niet gearriveerd (blijkbaar zijn er problemen met import). Op het E3 gaan we pogen wat meer footage te bemachtigen en mss later een volledige review .

Wat integratie in GPU's betreft vrees ik dat we dat niet zullen zien. Zowel ATI als nVidia optimaliseren hun GPU's nu voor physicsengines zoals Havok FX of DirectPhysics van Microsoft en vormen zo rechtstreeks concurrentie voor Ageia. Deze engines hebben het voordeel dat ze geen extra hardware nodig hebben maar kunnen enkel hun ding doen als de GPU wat vrije tijd heeft.
    Een PhysX chip op PCIe zou alvast de problemen kunnen oplossen. Mss is ook een integratie op het moederbord niet uitgesloten.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ik vind dat de Physics chip (nog?) niet genoeg voordelen levert.

Tis gelijk de Voodoo van 3Dfx in den tijd - als ge met ne Voodoo speelt zagen de graphics er ietwat beter uit maar de fps werd zo wat teruggetrokken naar de helft. Bij de Voodoo2 was dit al veel beter en waren de graphics véél schoner én ze waren véél sneller ook dan Software (CPU). De geschiedenis herhaalt zich ... ik zou gewoon wachten op de volgende versie.
    safir Thom4s

Approved 9-lifer Sprits's schermafbeelding
    iTrader
    65 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FEW
    mja... ik wil er eerst serieus beeldmateriaal en fps van zien. want die screens op die site lijke mij wel raar.

http://games.telenet.be/images/uploa...omparison2.jpg
    => met die kaart zouden er plots meer rookeffecten zijn etc? ik geef toe dat die dan theoretisch gezien die rook makkelijker zou kunnen renderen etc. ma met een gewone kaart zou die rook er toch ook zijn?

en ik zou nu zeker en vast nog geen kaartje kopen vermits geen enkele game het ondersteunt, en volgens die bespreking zijn er toch nog veel tekortkomingen
    hier hebt ge video voorbeelden... gewoonweg zalig

http://www.ageia.com/physx_in_action/footage_physx.html

,,,,
    8(o o)8
    ----ooO-----Ooo--
    PSN: spritske_be

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nibbler.be
    hier hebt ge video voorbeelden... gewoonweg zalig

http://www.ageia.com/physx_in_action/footage_physx.html
    Ik zie daar dus niks impressive aan eh. In het ene beeld hebt ge een lawine die realistisch zijn weg naar beneden vind, das wel nice - maar ik had van de Physics chip meer verwacht. Dat de hele berg, al de sneeuw, onder invloed is van physics. Hier wordt een lawine scripted in gang gestoken waarna ze wel dynamisch naar beneden gaat.

Maar ik wil ze ook dynamisch kunnen veroorzaken. Als ik de andere kant van de berg afski en ik ga in een stijl stuk de toplaag van de sneeuw scheuren, ontstaat dan ook een lawine? Nee ...

Alle andere filmkes is met ragdolls en gewone physics items die de CPU evenzeer kan. Dat vuur is wel intressant maar is opnieuw veel te beperkt. Ik wil van de physics chip dat het gras verschroeid, dat brandbare materialen dynamisch beginnen opbranden etc... nu spuit ge gewoon een blubbermassa in het rond met de kleur van vuur en die gewoon verdwijnt zonder sporen achter te laten ...

Niet wat ze beloofd hebben.
    safir Thom4s

Shinigami Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7
    ²nd, ik vind die filmkes toch ook wel niet zo'n waw-factor hebben waar ik op wachte van zo'n chip
    Shinigami Sieberkev
    Gelieve mij niet te PM'en met vragen over het forum, ik ben geen crew member (meer).

Approved 9-lifer Timmos's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Weblogs
    1
    wat ik mij afvraag...

als de physics 'beter' worden, en ge speelt online tegen ne gast zonder zo'n chip, dan gaan zijn objecten op zijn scherm toch nie anders vallen dan bij u?

wa is er dan 'beter' aan in dit geval? De graphics van de fysische effecten? De beweging ervan alleszins niet, want da zou online nie mogen verschillen.

In die 4 filmkes zijn het vooral de objecten die beter bewegen, en niet de grafische weergave van fysische verschijnselen e...

Member RpR's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timmos
    wat ik mij afvraag...

als de physics 'beter' worden, en ge speelt online tegen ne gast zonder zo'n chip, dan gaan zijn objecten op zijn scherm toch nie anders vallen dan bij u?

wa is er dan 'beter' aan in dit geval? De graphics van de fysische effecten? De beweging ervan alleszins niet, want da zou online nie mogen verschillen.

In die 4 filmkes zijn het vooral de objecten die beter bewegen, en niet de grafische weergave van fysische verschijnselen e...
    simpel degene met zo een kaartje gaat gewoon meer fps halen in zo situaties doordat de processor dat niet gaat moeten berekenen.

Approved 9-lifer devil's schermafbeelding
    iTrader
    129 (98%)
    ge kunt beter dees filmkes bezien daar ziede beter het effect .
    http://www.ageia.com/physx_in_action/footage.html
    intel I7 3960x @ 4.5 , asus P9x79 pro, geforce gtx 980 , Corsair 16 gb 1600mhz, samsung 500 gb ssd, 2 TB SSHD
    PSN: xdevil
    xbox one tag : xdevil11

Member Zonnestraal's schermafbeelding
    iTrader
    65 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberkef
    ²nd, ik vind die filmkes toch ook wel niet zo'n waw-factor hebben waar ik op wachte van zo'n chip
    hier hetzelfde, ik was naar de filmpjes aan het kijken en dacht dat er een "now WITH PhysX ON" ! zou komen..maar blijkbaar waren filmpjes al met PhysX aan

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RpR
    simpel degene met zo een kaartje gaat gewoon meer fps halen in zo situaties doordat de processor dat niet gaat moeten berekenen.
    Ja maar met de extra effects die de physics toevoegd is de fps in totaal eigenlijk LAGER! Zelfde kinderziektjes als de Vooddo dus (eerste 3D kaart), ik zou wachten op de volgende generatie.
    safir Thom4s

Member foenN's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Bij het bekijken van die Side to Side filmpje , is het precies dat het enigste wat die chip kan produceren is meer brokken bij ontploffingen... en wat meer rook erbij ten koste van pakweg 1/3 minder fps

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten