Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 37

Discussie: Coolblue en Bpost.

Approved 9-lifer Thorazer's schermafbeelding
    iTrader
    685 (100%)

Coolblue en Bpost.

Hoi,

Toch even mijn verhaal doen van vorige week.
    Vorige week woensdag koop ik online bij coolblue een hartslagmeter dit voor een bedrag van 309€.

Dus normaal volgens hun site komt de dag erna de levering binnen.
    Nu moest ik donderdag ochtend zelf weg en kon dus het pakje niet in ontvangst nemen.

Kom thuis rond 13u30 en zag geen papier voor een aangeboden pakje wat raar leek.
    Dus kijk via de link die je krijgt van coolblue waar het pakje op dat moment is.

Wat zie ik dat het is afgeleverd om 9u met de handtekening van een persoon die ik totaal niet ken of van gehoord heb.

Dus wat doe ik ik ga de halve straat af en niets of niemand heeft iets gezien.
    Bel naar coolblue en vertel hen dat er iets niet klopt en ze starten meteen een onderzoek en verzekerden mij ook alvast dat ik een nieuw pakje zou krijgen als de post geen deftig antwoord krijgt.

Ondertussen maandag bel nog eens naar coolblue en vroeg hun of ze al iets hadden gehoord van de post.

Nee dus ze zouden dinsdag terug op stock zijn zodat het woensdag hier zonder pardon is wat knap is van hun!!!

Woensdag ik neem een dag verlof om de postbode op te wachten , wil op een bepaald moment naar buiten gaan en zie daar het pakje ( en dan nog een knal blauw wat hard opvalt) van 309€ gewoon voor de deur staan...

Nu vandaag was de postbode (die al heel lang in dienst is + 25jaar) aan mijn deur bellen om te vragen of ik mijn handtekening wilde zetten op het pakje van vorige week dat hij blijkbaar ook gewoon voor mijn deur heeft gezet en zelf heeft afgetekend.

Ik geloof de mens wel maar het pakje zal waarschijnlijk wel gestolen zijn na 5u voor de deur te hebben gestaan?

Begon zich op te dringen om toch maar mijn handtekening te krijgen wat ik uiteraard niet heb gedaan.

De man in kwestie zal wel last krijgen met dit voorval maar snap niet en dan zeker zo'n ervaren man dat die zo'n pakjes gewoon voor de deur plant die van coolblue uit boven de 250€ altijd moeten getekend worden door de ontvanger.

Toch merkwaardig dat dit tegenwoordig meer en meer voorkomt.
    Willen ze nu echt bij bpost dat je alles aangetekend verzend.
    Voor mij nog een geluk dat het via een shop is koop je het gewoon particulier dan kan ik naar mijn pakje fluiten en om dan verhaal te halen bij bpost lijkt al helemaal onmogelijk.

Best kan een mens tegenwoordig nog verlof pakken om zeker te zijn van hun pakje
    Ale genoeg van mijn gezaag wilde het toch even laten weten.

Grts
    PSN : Thorazer
    Royal Sporting Club Anderlecht
    Brandweer Edegem - Voorpost Lint

Approved 9-lifer R3L4X's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Klacht indienen tegen die bepaalde postbode, haalt waarschijnlijk niets uit. Kan goed zijn dat hij het zelf mee naar huis heeft genomen.

Wel knap van Coolblue dat ze gewoon een nieuwe opsturen.

iTrader
    685 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R3L4X Bekijk bericht
    Klacht indienen tegen die bepaalde postbode, haalt waarschijnlijk niets uit. Kan goed zijn dat hij het zelf mee naar huis heeft genomen.

Wel knap van Coolblue dat ze gewoon een nieuwe opsturen.
    Idd toch nog even benadrukken dat Coolblue een perfecte service heeft.

Postbode is kwaad weggegaan omdat hij van zijn baas een handtekening moest hebben.

Mijn vriendin deed open en ik was nog aan het slapen gelukkig hoorde ik het net op tijd zodat mijn vriendin toch haar handtekening niet zou zetten.

Anders zat ik nog met de last.

Member krisse5844's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Ben hier nog thuis gekomen waar voor bijna 2000€ !!! aan pc onderdelen in verschillende dozen voor mijn deur stond en dit van een koeriersbedrijf .

Ook al meegemaakt is aan de voordeur hier staan van die ijzeren tonnen met een deksel dat er zo wat scheef opligt ( jaja , ouders en decoratie youk know ) . Wel ze zijn er nog in geslaagd om daar pakjes in te steken zonder een briefje in de bus te steken en zonder handtekening . en ik maar wachten en uiteindelijk beginnen zoeken !

Wat ik me nu echter wel afvraag ( en heb dit bij een LG optimus van coolblue bestelling ook gehad ) , stel dat ik effectief het pakje ergens vindt waar ze ( post of koerier ) achter gelaten hebben en na x aantal dagen van niks weet zogezegd ( geen handtekening ) en probeer een nieuwe te claimen . Wat zou er dan gebeuren .

iTrader
    685 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krisse5844 Bekijk bericht
    Ben hier nog thuis gekomen waar voor bijna 2000€ !!! aan pc onderdelen in verschillende dozen voor mijn deur stond en dit van een koeriersbedrijf .

Ook al meegemaakt is aan de voordeur hier staan van die ijzeren tonnen met een deksel dat er zo wat scheef opligt ( jaja , ouders en decoratie youk know ) . Wel ze zijn er nog in geslaagd om daar pakjes in te steken zonder een briefje in de bus te steken en zonder handtekening .

Wat ik me nu echter wel afvraag ( en heb dit bij een LG optimus bestelling ook gehad ) , stel dat ik effectief het pakje ergens vindt waar ze ( post of koerier ) achter gelaten hebben en na x aantal dagen van niks weet zogezegd ( geen handtekening ) en probeer een nieuwe te claimen . Wat zou er dan gebeuren .
    Mja dan licht je zelf het bedrijf op :/

Ik weet dat ik van Coolblue een mail heb gehad dat ik terug moest mailen dat indien het pakje later terug gevonden word bij buren of dergelijken dat ik het dan moet binnen leveren.

Member krisse5844's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorazer Bekijk bericht
    Mja dan licht je zelf het bedrijf op :/

Ik weet dat ik van Coolblue een mail heb gehad dat ik terug moest mailen dat indien het pakje later terug gevonden word bij buren of dergelijken dat ik het dan moet binnen leveren.
    Heb zelf zo in die situatie gezeten met dat de gsm ( LG optimus ) in die tonnen lag ! Wie steekt er dat nu daar in ! Steek dan een briefje in de bus , waar je het kan vinden. Maar nee! Ook al aan het mailen geweest dan en ze leken idd er niet teveel moeilijkheden rond te maken . Eerlijk dat we zijn (na de vondst ) , dan toch een mailtje terug gestuurd met de vermelding dat ik het pakje gevonden had .

iTrader
    685 (100%)
    Heb zelf zo in die situatie gezeten met dat de gsm ( LG optimus ) in die tonnen lag ! Wie steekt er dat nu daar in ! Steek dan een briefje in de bus , waar je het kan vinden. Maar nee! Ook al aan het mailen geweest dan en ze leken idd er niet teveel moeilijkheden rond te maken . Eerlijk dat we zijn (na de vondst ) , dan toch een mailtje terug gestuurd met de vermelding dat ik het pakje gevonden had .
    Tja ik vind het ook niet kunnen en heb dan echt geluk gehad dat het via een winkel was want die krijgen ook al wat meer gedaan via bpost (postbode zelf had die klacht al na 2 dagen gekregen wat snel is).

Als particulier ga je snel van het kasje naar de muur gestuurd worden en kan je fluiten naar je geld!

Kan alleen hopen dat die man het in de toekomst veel beter aanpakt omdat ik nogal veel verkoop/inkoop

Member ShRule's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Haha zou ik nooit doen. Tleven is al oneerlijk genoeg

Approved 9-lifer Cheacker's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Bpost vertrouw ik voor geen haar met pakketjes. Had zoiets ook meegemaakt met mijn PS Vita die ik toen via Amazon besteld had. De zending werd perfect getrackt zodat ik op leveringsdatum thuis was om het pakje aan te nemen. Zag 2x het busje van bpost traag passeren; eerste keer rijdt hij voorbij. Kwartiertje later zag ik hem aan de overkant staan met het pakket, zoekend naar mijn huisnummer. Hij stak over en liep naar mijn voordeur. Ik wacht tot hij belt, maar hoor niets. Doe dan toch de deur open, zag niemand staan, maar de postbode liep alweer naar zijn wagen zonder pakje en reed weg. Had hij het pakketje naast de voordeur gezet, in het zicht. Moest ik niet thuis zijn, was het weg geweest.

Doet me trouwens ook denken aan die ene keer dat ze een pakje naar de achterdeur wierpen. Had blijkbaar met één of andere website een stenen gamefigure gewonnen. Kwam thuis van school en mijn moeder zei dat deze een meter van de achterdeur lag. De poort was vast, dus hebben ze het pakje gewoon door de poort gestoken en naar de deur geworpen. Verwacht trouwens vandaag ook een pakje van Coolblue; ben gelukkig thuis dus benieuwd hoe afgifte verloopt.

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ook hier regelmatig pakjes via bpost die gewoon aan de voordeur gedumpt worden. Gelukkig zijn de pakjes meestal op het juiste adres. Wij krijgen namelijk ook regelmatig (nu weer wat minder sinds ik geklaagd heb, maar ervoor minstens 1x per week) post van de overburen, de buren aan beide zijkanten, dezelfde huisnummer op een straat verder, en soms gewoon volledig random zaken.

Of reclame voor de vorige eigenaar of hij z'n abbo op de krant wil verlengen (de man is ondertussen al 4 jaar dood...)

Approved 9-lifer Cheacker's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cheacker Bekijk bericht
    Verwacht trouwens vandaag ook een pakje van Coolblue; ben gelukkig thuis dus benieuwd hoe afgifte verloopt.
    Even een updatetje: Pakje kwam dus in een grote Coolblue-envelop met de postbode (studentje). Legde hij/zij deze gewoon open en bloot op de haag achter de brievenbus en trapte verder. Moest ik niet thuis geweest zijn, zou het alweer weg zijn. Taxipost (bpost) is echt wel de klotigste service om iets door te laten leveren. Die gasten van TNT/DPD bellen ten minste nog aan en vragen om een handtekening bij grote pakketten; en nemen dan weer het pakket mee met een bericht dat ik kan bellen voor een nieuwe levering als ik niet thuis ben.

Member Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ghoh, bij mij heeft vandaag de postbode het pakje gewoon terug meegenomen om deze binnen te brengen bij het postpunt.

Ik denk dat het hier allemaal betreft om uitzonderlijke (luie) situaties.

Moest je zeker zijn dat Bpost een schadevergoeding moet betalen aan Coolblue, dan zou ik gewoon van dom gebaren, en zeggen dat ik het pakket niet heb gekregen (omdat je ook geen handtekening hebt kunnen zetten). Dan heb je je spullen daarna gewoon dubbel.

Approved 9-lifer RaZoR be's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    bij hangt het er gewoon vanaf,
    soms zit er effectief een brioefje in de bus. Andere keren gewoon pakjes aan de voor/achterdeur achtergelaten.
    Ik woon wel een rustige straat, niet langs een grote baan. Er gaan niet veel pakketjes verloren. Maar het is idd toch maar een kleine moeite om effectief aan te bellen ofzo.

Psy
    Psy is offline
    Member Psy's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Zal echt wel afhankelijk zijn van postbode tot postbode, en vooral in rustigere omgevingen waar ze (naar hun eigen mening, wat niet altijd correct is natuurlijk) denken het pakket veilig ergens in de voortuin of iets dergelijks kunnen leggen.

De andere keerzijde, ik woon in't midden van de stad, geen contact met buren of iets dergelijks & kan me dus moeilijk voorstellen dat ze hier zomaar een pakket voor de deur zouden leggen, das op minder dan een minuut gestolen dan.
    Heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met Bpost (al bestel ik nog maar een jaar of twee online), meestal een jonge kerel die met z'n wagen komt leveren, en ben ik niet thuis ligt het de volgende dag in het postpunt van de Delhaize hier om de hoek.

Positieve posts mogen ook, mensen die zich zorgen maken & online iets opzoeken voor informatie komen quasi altijd op negatieve posts terecht (zullen velen wel van kunnen meespreken), dus wou toch even de andere kant van het verhaal neerzetten.

Approved 9-lifer R1TM1X's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hier hebben ze men gsm die ik bij bol.com had besteld gewoon tussen de deurklink gepropt. Had de bel horen gaan verwachte het pakket ging direct naaar de deur en bpost reed al weg tegen de tijd dat ik er was.

Member Michy_VI's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Ik laat vaak op het werk leveren, of hang een briefje met instructies klaar.
    (Met bvb: bij afwezigheid afleveren bij de buren)

Member PreDaToR's schermafbeelding
    iTrader
    26 (93%)
    is hier ook al eens gebeurt, 2 kinderstoelen vr 400 euro, stonden gewoon voor men schuifraam vanachter terwijl we toen nog geen omheining hadden etc ( iedereen kon het ongemerkt pakken )
    maarja die manne doen alles snelsnel om zo weinig mogelijk tijd te verlieze zeker

Approved 9-lifer Baats's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R1TM1X Bekijk bericht
    Hier hebben ze men gsm die ik bij bol.com had besteld gewoon tussen de deurklink gepropt. Had de bel horen gaan verwachte het pakket ging direct naaar de deur en bpost reed al weg tegen de tijd dat ik er was.
    Zelfde hier (ook van bol).

Mijn GSM hadden ze gewoon voor de deur gelegd, aangebeld en weggereden. Van buitenaf kon je niet zien dat er iemand thuis was en toch leggen ze zo'n duur voorwerp vlak in't zicht van iedereen in een drukke straat..

Gelukkig was ik thuis
    Laatst gewijzigd door Baats; 13 augustus 2012 om 11:32

Approved 9-lifer Jayvie's schermafbeelding
    iTrader
    588 (100%)
    Zelf werk ik bij bPost en ik kan best aanraden van dit allemaal te melden via de klantendienst. Als je zoiets voorhebt, gewoon bellen of via internet melden. De postman in kwestie wordt hier zeker en vast over aangesproken en zal hier hopelijk zijn lessen uit trekken. Als iedereen dergelijke zaken altijd doorgeeft aan bPost, kan het opgelost worden.

Wij streven naar kwaliteit en klantenservice en dergelijke zaken zijn inderdaad niet klantvriendelijk. Zeker melden, zodoende kunnen wij ook de nodige maatregelen treffen.

Member zaffah's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als ik niet thuis ben hang ik meestal een briefje aan de deur waarop staat dat ze het mogen leveren aan mijn buurvrouw. Een gepensioneerd menske dat niet eens een GSM heeft. Het ding stelen zal ze dus niet doen .

Dat is alleszins beter dan zomaar voor de deur zetten. Want het is ook al gebeurd dat er iets voor mijn deur stond en dat ik het op tijd had gezien want het begon ineens hard te regenen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten