Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    Member
    iTrader
    1 (100%)

Nog afdingen als men aankoop effectief komt halen?

Ik heb geen probleem met over en weer dingen om tot een prijs te komen, maar eens gezegd 'ok verkocht, dit is het adres kom maar af' dan zou ik denken dat de prijs vast staat? Ik heb nu al twee keer een koper aan de deur gehad die zelfs de overeengekomen som niet mee had. Op verkopen van een paar honderd euro hadden ze dan vijftig of meer euro gewoon 'niet bij'.
    Er was er ene die zei 'jamaar ik wil minder betalen want ik weet niet zeker of ik dit ga houden'.

Mijn probleem is dat ik niet echt weet wat dan te doen? Mensen die al van plan zijn minder te betalen voor ze aanbellen, dan sta je daar. Meestal is het zoekertje dan afgesloten of soms zijn er al niet zoveel aanbiedingen. En het is soms dringend, dan heb ik niet direct tijd om nog eens twee weken te gaan onderhandelen (bijv. jaarafrekening die hoger uitvalt ofzo). Ik wil dan wel assertief zijn maar ik maak mijn eigen nerveus en dat komt ook niet over.

Crew Member Gamer's schermafbeelding
    iTrader
    302 (100%)
    Niet verkopen en negatieve iTrader geven als de deal via het forum is gelopen.

Approved 9-lifer Momenol's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    heb ik ook al voorgehad.
    of mensen die zeggen: ja daar is het goedkoper.
    dan zeg ik van het daar te gaan halen

Member alexaaaander's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Vastberaden bij de overeengekomen prijs blijven.
    Zeggen dat ze te weinig geld bijhebben is meestal een trucje.

Ook misschien voor dat iemand iets komt halen, er duidelijk bijvermelden dat alles in de staat is zoals beschreven en dat er niets meer van de prijs af gaat. Overeengekomen = overeengekomen, anders blijven ze maar thuis.

Ik ging vroeger ook wel eens akkoord, maar heb geleerd om dat niet meer te doen, zelfs al gaat het om €5. Afgesproken = afgesproken, van hoe ver ze ook komen, van mij mogen ze terug naar huis

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    Ook al gehad bij verkoop van mijn psp.
    Ik blijf altijd bij de afgesproken prijs. Deal is deal.

Approved 9-lifer successor's schermafbeelding
    iTrader
    480 (100%)
    Weblogs
    4
    het is heel simpel : een overeengekomen prijs is een overeen gekomen prijs.

Hebben die mensen de centen niet bij, dan krijgen ze het goed niet mee.

Aan zo'n farcen toegeven zet de deur alleen maar open naar andere excessen.

Member CptCusack's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Afspraak is afspraak, en zeker met die foefjes van "ik heb maar zoveel bij" moeten ze niet afkomen.
    Gewoon wandelen sturen.

Member whitestars's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Als ze het afgesproken bedrag niet willen betalen: wegsturen
    Het foefje van te weinig meehebben is snel opgelost als je ze een geld automaat toont.
    Als ze echt bedreigen, politie bellen.

Negatieve feedback geven sowieso.

Er zijn veel mensen die toegeven, maar als je je daar achteraf slecht over voelt (want er was meer uit te halen) EN assertiever wil zijn, volg dan assertiviteitstraining. Assertiviteit is een tweesnijdend zwaard, dat moet je dan weer wel beseffen, de ene keer krijg je het gewenste resultaat, de andere keer niet.

Approved 9-lifer ZeroGeass's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Agree met alles hierboven, nogal een vuile streek van kopers.

Ook al is het maar 5 euro verschil niet aan toegeven, er zal wel een andere eerlijke koper opdagen.

Ik heb het nog niet voorgehad, al 2 keer een koper gehad via het forum en waren beide vriendelijke mensen die geen problemen maakten.

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Wow, het verbaasd mij echt dat dit vaak voorvalt. Sommige mensen kennen blijkbaar echt geen schaamte. Ik zou het niet verkopen, zijn probleem dat hij dan zo ver gereden heeft. Een deal is een deal imo

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Volgens mij komt dit niet zo vaak voor hoor. Heb zeker al aan tien mensen iets verkocht (online) en nog nooit kwam iemand af dat em nie genoeg geld mee had

Eindredacteur EliasAdam's schermafbeelding
    iTrader
    94 (100%)
    Ook 1x voorgehad. Is echt laag van bepaalde mensen....

Member alexaaaander's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    Volgens mij komt dit niet zo vaak voor hoor. Heb zeker al aan tien mensen iets verkocht (online) en nog nooit kwam iemand af dat em nie genoeg geld mee had
    Komt heel vaak voor, maar gelukkig niet via dit forum. Ik heb al heel wat meer verkopen achter de rug via internet en kan er zeker van meespreken. Ik heb het dan wel over sites zoals 2dehands en kapaza, en dikwijls hetzelfde soort personen. Dikwijls mensen die iets kopen om door te verkopen en door op de moment zelf door een beetje druk uit te oefenen er toch in slagen er nog wat af te doen.

Imo kan dit wél als het 'object' niet in de staat is zoals beschreven. Ik kocht onlangs een smartphone die zogezegd in nieuwstaat was, bij de afhandeling zelf bleek dat er toch wat krasjes hier en daar waren. Dan probeer ik ook nog over de prijs te onderhandelen of koop het anders gewoon niet. Werkt in twee richtingen hé..

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten