Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member BramVanroy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Hoe versturen (tips voor een beginner)

Hallo

Ik verschiet ervan dat hier nog geen topic is (of ik heb ze gemist!). Een topic waar uitgelegd hoe een beginnende verkoper terecht kan is misschien geen slecht plan!

In ieder geval: ik heb wat spulletjes (hardware) dat ik graag verkocht zie, maar ik weet niet hoe ik daarmee moet beginnen. Ja, ik gooi dat hier op het forum, mensen bieden. En dan?

• Hoe kan ik mijn spullen verzenden? (prijs/kwaliteit)
    • Moet ik dit zelf verpakken of wordt dit door de zendfirma gedaan?
    • Waar vind ik (grote) dozen, inpakpapier (bubbeltjespapier) etc. om in te pakken?
    • Als ik nu bv. een moederbord (i.e. gevoelig materiaal) heb, maar de doos heb ik niet meer, hoe kan ik dit dan het beste veilig verpakken?
    • Hoe verzend ik naar het buitenland?

Ik heb in de rules gekeken en denk wel dat dit hier mag staan, dus bij deze.

Bedankt voor de moeite!

Member cilgin53's schermafbeelding
    iTrader
    111 (91%)
    1) Verzenden kan via bPost of Kiala (= altijd 4 euro , maar dan moet je zelf voor je verpakking enzo zorgen. Bij een bPost kantoor heb je kleinere dozen tot heel grote dozen, alsook kleine bubbel enveloppen tot grotere bubbel enveloppen. Naarmate wat je nodig hebt is dat allemaal te vinden in een postkantoor. Als ik me niet vergis heb je bij sommige postkantoren ook inpakpapier, maar dat kan ik niet zeker weten. De prijzen kan je hier checken voor enveloppen en dozen:

https://www.bpost.be/site/nl/eshopRes/home.html

Dan is de prijs natuurlijk variabel (pakket en envelop verschilt, dat kan je hier eens proberen uit te zoeken:

bpost - Prijscalculators

Member cilgin53's schermafbeelding
    iTrader
    111 (91%)
    Wat betreft gevoelig materiaal, zou ik dit stevig inpakken in bubbel papier. Je kan niet altijd een gepast doos vinden, dus als je er eentje vind, steek je moederbord gewoon erin, en vul je doos in met krantenpapier zou ik zeggen. Dan moet je het ook heel goed dichtplakken, bij de post gaan ze heel ruw om met pakketjes.

Verzending naar het buitenland is idem hetzelfde als wat je zou doen hier in België, enkel de prijzen gaan wat hoger oplopen natuurlijk

Banned
    iTrader
    0
    Hoe kan ik mijn spullen verzenden? (prijs/kwaliteit)
    Zoals hierboven vermeld. Bpost of Kiala.

Kiala hanteert een vaste prijs van € 4 en is een stuk goedkoper dan Bpost om zaken op te sturen die niet in de brievenbus passen. Niet geschikt voor dringende leveringen. Een verzending via Kiala duurt toch altijd een paar dagen. De koper moet tevens het object zelf afhalen. Kiala levert niet aan de deur.

Voor het versturen van kleinere zaken (bv. game in een bubbel envelop) is Bpost de beste optie. Voor kleine zaken goedkoper dan Kiala, een pak vlugger en wordt gewoon thuis in uw brievenbus gestopt. Grote pakketten die niet in de brievenbus passen moet je zelf in ontvangst nemen. Als je niet thuis bent laat de postbode een briefje achter in uw brievenbus dat je het pakket in het postkantoor moet gaan afhalen. Een gewoon Bpack 24U (vroegere Taxipost) is duurder dan Kiala. Tegenwoordig heb je ook de mini B-packs. Er is er ééntje van € 3,70. Dit kan je gebruiken om 1 game te versturen en je hebt dan tevens een traceernummer en past gewoon in je brievenbus.

Moet ik dit zelf verpakken of wordt dit door de zendfirma gedaan?
    Verpakken moet je altijd zelf doen, ongeacht welke firma je gebruikt.

Waar vind ik (grote) dozen, inpakpapier (bubbeltjespapier) etc. om in te pakken?
    Koop uw verpakkingsmateriaal NOOIT bij de post. De bubbelenveloppes, doosjes,... die je daar vindt zijn verschrikkelijk duur. Geen probleem om éénmalig te gebruiken. Als je die regelmatig nodig hebt, wordt het een dure affaire. Bubbelenveloppen vind je heel goedkoop op Ebay. Meestal moet je ze dan wel met 20-50 tegelijk kopen.

Dozen vind je gratis in het grootwarenhuis. Die zijn vaak content dat ze ervanaf zijn.

Als je zelf iets ontvangt, bewaar alle dozen, bubbels en ander inpakmateriaal dat je kan hergebruiken. Niet alleen goed voor uw portemonnee maar ook voor het milieu.

Als ik nu bv. een moederbord (i.e. gevoelig materiaal) heb, maar de doos heb ik niet meer, hoe kan ik dit dan het beste veilig verpakken?
    Gebruik een doos die iets groter is dan het object dat je wil versturen. Maak wat proppen van krantenpapier en leg dat op de boden van de doos. Hierop leg je uw object en daar doe je dan terug krantenpapier op. Gebruik genoeg krantenpapier zodat wanneer je met de doos schudt, het object niet meer in de doos rammelt.

Hoe verzend ik naar het buitenland?
    Ook al is dat duur (zeker in vergelijking met het buitenland), Bpost is hier bijna altijd de goedkoopste, tenzij het echt over superzware pakketten van 20 kg. gaat. Hier zijn koerierdiensten als GLS of DPD een stuk goedkoper.

En zoals reeds hierboven vermeld. Alles goed dichttapen. Niet alleen de dozen die je verstuurt, maar ook de bubbelenveloppes.

Er wordt inderdaad vaak hardhandig omgegaan met de verschillende soorten zendingen. Als je fragiele zaken verstuurd in een bubbelenvelop bv. PS1 games, cd-doosjes,... doe je het best nog wat extra bescherming rond het doosje (bubbels, krantenpapier, wc-papier,...).

Approved 9-lifer Jeroen_HD's schermafbeelding
    iTrader
    22 (96%)
    Je kan ook altijd versturen via TNT Express. Nog nooit problemen mee gehad.

iTrader
    1 (100%)
    Oh, en wat wordt eigenlijk bedoeld met 'meeneemprijs'?

Member
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVroy Bekijk bericht
    Oh, en wat wordt eigenlijk bedoeld met 'meeneemprijs'?
    Als je meeneemprijs biedt stopt het bieden en is het artikel voor jou.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Curtis_ssk Bekijk bericht
    Als je meeneemprijs biedt stopt het bieden en is het artikel voor jou.
    Bedankt

Nog een vraagje, voor de zekerheid:

Als iemand een bedrag biedt, bv. 50 exclusief. Wilt dat dan zeggen dat hij je 50 euro geeft en je zelf de verzendkosten moet betalen?

En: wat wordt er meestal gedaan? Betaald op voorhand? Of achteraf?

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    84 (100%)
    Als ik 50 euro exclusief bied, dan moeten de verzendkosten er nog bijgerekend worden.
    Bied ik inclusief, dan zitten de verzendkosten in de biedprijs.
    Meestal wordt er op voorhand betaald via overschrijving.

iTrader
    1 (100%)
    En de verzending wordt dan ook door de koper betaald? Dus jij zou dan meer dan € 50 betalen eigenlijk? (50 voor het product, xx voor verzending)

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    84 (100%)
    Jep. Bij excl betaalt de koper de verzending, bij incl betaalt de verkoper de verzending.

iTrader
    1 (100%)
    Bedankt!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)

Regels voor berichten