Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Approved 9-lifer BenneB's schermafbeelding
    iTrader
    0

overname vloerbekleding en badkamermeubel

Ik wist niet goed waar posten, maar de buy&sell thread leek mij nog de beste optie.

Ik ga binnenkort met mijn vriendin samenwonen in ons eerste appartementje.
    Alles verliep vlot. Appartement gezien, contract getekend, etc..
    Tot we gingen kijken voor eventuele spullen voor overname bij de vorige huurders, hierbij vroegen zij volgende prijzen:
    Gordijnen: 1000 €
    Vloerbekleding (vinyl): 500 € (in het app. ligt ongeveer 60 m˛ vinyl)
    Badkamermeubel + douchescherm: 250 €
    Keukenonderdelen (kasten + fornuis + dampkap): 750 €

Moet zeggen wij zijn toch flink geschrokken van deze prijskaartjes.
    Na bezichtiging in verschillende winkels tot de constatatie gekomen dat dit eerder nieuwprijzen zijn dan overname prijzen.
    Wij hadden nu ook wel gedacht dat het appartement mét vloerbekleding zou zijn.
    Hebben enkele offertes kunnen laten maken voor 600 € nieuwe vloer te laten leggen. Probleem is natuurlijk wel de wachttijd.

Wij hebben 300 € geboden voor de vloer en 200 € voor het badkamermeubel met douchescherm. De andere naar onze mening overpriced items hebben we gewoon zo gelaten. Nu komen ze naar ons terug dat ze 600 € willen omdat het zaakje anders "verlieslatend" is voor hun.

Wij krijgen van erg veel mensen erg uiteenlopende meningen. De meesten zeggen dat het veel te veel geld is voor een overname en dat een vinyl vloer makkelijk zelf te leggen is. Een badkamermeubel kunnen we eventueel ook zelf nog ergens vinden.

Zijn wij nu erg moeilijke mensen of proberen deze huurders bij ons een slagje te slaan? Ik begrijp niet goed wat ze met hun vloer en badkamermeubel dat exact op maat is gemaakt voor bijbehorende lavabo nog zouden gaan doen?

Alvast bedankt voor de meningen,

BenneB
    What we do in life, echoes in eternity.

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    de huurders proberen een slag te slaan. Nog nooit geweten dat je voor de vloerbekleding moet betalen.
    Zeg dat ze het boeltje mogen meepakken. Zoals je zelf aangeeft zijn ze er niets mee.

Heb je bij het tekenen van je contract geen plaatsbeschrijving laten opnemen? Als zaken als dampkap ed er in staan, zit het in het huurcontract en mogen ze je er zeker geen geld voor vragen.

Ik zou echt niets overkopen.
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 29 mei 2012 om 01:24

Approved 9-lifer BenneB's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In het huurcontract staan inderdaad de originele artikelen van het huurappartement opgelijst, zoals lavabo's en keukenkastjes en dergelijke, maar een vloerbekleding stond er niet tussen. Wij hebben hier niet echt op gelet daar wij er wel vanuit gingen dat de vloer deel van het appartement was. De immo liet ons weten dat zij vrij zijn om te doen wat ze willen met de vloer daar dit appartement origineel verhuurd is zonder vloerbekleding. (dus gewoon chappe)

Plaatsbeschrijving dient nog te gebeuren. Hierbij worden de artikelen ter overname ook opgelijst, indien we ze overnemen en de overeengekomen prijs.

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Aangezien de keukenkastjes in het huurcontract staan kunnen ze die al niet aanrekenen. Het is niet hun eigendom maar die van de eigenaar van het appartement.

Voor die vloer zou ik het risico nemen en zeggen dat ik het niet moet hebben. Grote kans dat ze het toch laten liggen. Waarchijnlijk kunnen ze het in hun eigen nieuwe woonst toch niet gebruiken en de kans dat ze er tijd in gaan steken om dat uit te breken en het naar het containerpark te brengen, lijkt me ook nihil . Maar dat is gewoon mijn gedachte en het blijft een gok.

Laat ze die gordijnen ook maar meenemen: Gordijnen - Kant en klaar - Gordijnen | Heytens

Btw: dat het verlieslatend is voor hen, dat is erg, maar niet jouw probleem. Dan hadden ze daar maar moeten blijven wonen. En alles wat je tweedehands verkoopt is uiteindelijk verlieslatend. Van dat argument zou ik me dus nog minder aantrekken.
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 29 mei 2012 om 01:54

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    72 (100%)
    Ik zou het toch ook niet overnemen ze, zeker niet aan die prijzen.

Approved 9-lifer tubbiekoekie's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sdc Bekijk bericht
    Aangezien de keukenkastjes in het huurcontract staan kunnen ze die al niet aanrekenen. Het is niet hun eigendom maar die van de eigenaar van het appartement.

Voor die vloer zou ik het risico nemen en zeggen dat ik het niet moet hebben. Grote kans dat ze het toch laten liggen. Waarchijnlijk kunnen ze het in hun eigen nieuwe woonst toch niet gebruiken en de kans dat ze er tijd in gaan steken om dat uit te breken en het naar het containerpark te brengen, lijkt me ook nihil . Maar dat is gewoon mijn gedachte en het blijft een gok.

Laat ze die gordijnen ook maar meenemen: Gordijnen - Kant en klaar - Gordijnen | Heytens

Btw: dat het verlieslatend is voor hen, dat is erg, maar niet jouw probleem. Dan hadden ze daar maar moeten blijven wonen. En alles wat je tweedehands verkoopt is uiteindelijk verlieslatend. Van dat argument zou ik me dus nog minder aantrekken.
    Dit!!

Laat u niet behandelen als een melkkoe!
    Niet uw verantwoordelijkheid dat zij daar blijkbaar erg veel in geinvesteerd hebben. Als ze ni eens bereid zijn tot compromis (want zogezegd verlieslatend) wil ik ze ook wel eens alles zien komen uitbreken.

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

Approved 9-lifer Yones's schermafbeelding
    iTrader
    129 (98%)
    Die proberen gewoon nog wat centjes eruit te halen, zeg gewoon dat ze alles mogen uitbreken/meenemen. Ze zullen wel anders piepen..

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Haha, ik zou ook gewoon met de glimlach zeggen van 'Oh nee, we hebben al een ander vloertje op de kop kunnen tikken. Kom die van jullie maar uitbreken!'. Ge moet dan al een echte krent zijn om dat ook daadwerkelijk te komen doen. Zo'n uitgebroken vloer, daar kunt ge toch geen kloten meer mee aanvangen?!

Crew Member Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    157 (100%)
    Buy&Sell is helaas niet echt een plaats om (immo-) zaken op te bespreken.

Kijk eens of je niet al voldoende info vindt hieronder:
    Economie & Recht - 9lives - Games Forum
    http://www.9lives.be/forum/economie-...en-rijtje.html

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten