Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16
    Banned
    iTrader
    19 (100%)

Pakket verstuurd maar nooit aangekomen

Bon,

Ik heb via marktplaats een game verkocht.
    2 games om precies te zijn.
    Koper wenste dat ik het zou opsturen.
    Dit heb ik gedaan via TNT via Kiala.

Ik heb het 23 april opgestuurd maar het is nog steeds niet aangekomen.
    Ging om 2 toch wel zeldzame games en ging over 90 inclusief verzendingskosten.

Nu willen ze klacht indienen tegen mij wegens oplichting en eisen 90 terug.

Ik echter heb daar geen oren naar daar alles bij mij correct verpakt opgestuurd wordt. Ik heb het kastiketje nog met datum en dienst, maar het tracking code nummertje ben ik helaas kwijt

Ik steek die dingetjes altijd in mijn portefeuille maar dit moet er uitgevallen zijn denk ik. Heel vreemd maar ook heel vervelend. Ik heb al geregeld via Kiala naar NL verstuurd en soms duurt dit inderdaad heel lang maar nu is het toch wel wreed lang. Heb ook eens gebeld naar Kiala punt of het misschien is teruggekomen, maar dat is niet het geval.

Onleesbaar kan niet want voor zulke dingen verzorg ik de pakketjes goed en print ik het adres af op papier om erop te tapen.

Ik vind persoonlijk dat ik alles heb gedaan zodat het goed aankomt, het enige verwijt dat men mij kan maken is dat ik het tracking nummertje niet meer heb.

Op het kastiket is duidelijk te zien dat het om het tarief Nederland gaat.

Sommigen vinden dat misschien kort door de bocht van mij dat ik terugbetaling weiger, maar kom. Dit is de allereerste keer in 10 jaar dat ik iets verstuur dat niet aankom, en waarom zou ik het slachtoffer moeten zijn van een verloren pakketje?

Ze wilden hun geld maar voor hun geld willen ze wel opeens naar Belgie rijden om het op te halen, terwijl het spel moest verzonden worden...

Tnt levert wel vaak eens af bij de buren ofzo zonder bericht achter te laten maar gans hun straat is familie zeggen ze dus ze zouden dat wel weten...
    Maar ik ben zo goed als zeker dat moest ik het tracking nummer vinden en ik geef het in dat ik iets zal zien staan als afgeleverd op....

Hebben ze een poot om op te staan of hoef ik me geen zorgen te maken?
    Want anders ben ik 100 (90 + 10 verzending) + 2 rare games kwijt

Member de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    156 (100%)
    geen poot om op te staan.

verzending is op risico van de koper. Het is idd wat jammer dat je het trackingnummer niet langer hebt als ultiem bewijs maar dan nog.

Klinkt een beetje alsof ze dreigen om hun geld terug te krijgen, maar wie zegt er dat ze het pakket niet gehad hebben en nu gewoon het bedrag proberen te recupereren?

Psy
    Psy is offline
    Member Psy's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Onder normale omstandigheden zou ik me daar geen bal van aantrekken, maar ge zijt natuurlijk wel uw tracking # kwijt, en dat verwijt kunnen ze u natuurlijk wel blijven maken..
    Die tracking # is toch wel het grootste bewijs van goede wil dat ge als verkoper kunt hebben.

Banned
    iTrader
    19 (100%)
    Nja ik snap het niet, ik heb hier zelfs nog tracking nummers liggen van vorig jaar

En juist dt ene tracking nummer ben ik kwijt

Nu nemen ze opeens genoegen met 60 euro, anders rechtzaak...
    Het is erg veel geld voor de zoon stuurt de moeder. (is de moeder die nu mailt met mij).

Maar de zoon is 19 jaar heb ik net vernomen... Een 19-jarige die zo'n zaken laat regelen door zijn moeder? Pfff...

Member Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Zoals hierboven al gezegd, is verzending steeds op risico van de koper. Dat het pakket niet aankomt is niet jouw fout, van zodra je gebruik maakt van een verzendingsdienst ligt de verantwoordelijkheid niet meer bij jou. Het is wel vervelend dat je het tracking nummer niet meer hebt, dat zou het sluitende bewijs zijn dat het niet jouw fout is. Ik zou dus proberen om dat nummer terug te vinden omdat je er dan helemaal vanaf bent.

En het feit dat de koper zegt dat hij het geld gaat komen halen is waarschijnlijk gewoon een dreigement om wat druk op jou te zetten. De koper is gefrustreerd en wil zijn geld terug, dat begrijp ik uiteraard wel. Ik zou ook niet staan te springen als ik 90 euro verlies.

In jouw situatie zie ik eigenlijk 2 opties:

1) Voet bij stuk houden en niet toegeven. Eventueel nog het nummer proberen terug te vinden om aan te tonen dat je wel degelijk hebt verzonden. Indien je het nog niet hebt gedaan, even het kasticket inscannen en doormailen naar de koper.

2) Je kan uiteraard ook steeds een tegemoetkoming doen als je in een vrijgevige bui bent, maar dat ligt helemaal aan u.

EDIT: Bijna gelijktijdig gepost, dus uw laatste post gemist. Het feit dat zijn moeder tussenbeide komt, verandert voor u uiteraard niets. De tegenpartij blijft gewoon die jongeman.

En die rechtszaak zou ik niet al te serieus nemen, gewoon dreigementen. Maar zoals ik al zei, kan je uiteraard wel een tegemoetkoming doen als je ervan af wil zijn.

Banned
    iTrader
    19 (100%)
    Heb net even met de politie gebeld om te horen of ik me zorgen moet maken.

Ze wist er niet van hoe die zaken allemaal zitten, maar het feit dat ik het kastiketje heb, en op datum van het kastiketje een mail heb verzonden dat het verstuurd is, zijn normaal gezien wel wettige bewijzen dat het verstuurd is.

Zal wel niks van komen normaal gezien...
    Wel jammer als het pakket echt niet is aangekomen maar ja, kan ik ook niks aan doen

Member Boemkool's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Hebde al eens gebeld naar Kiala?

Banned
    iTrader
    19 (100%)
    Zonder tracking ben ik niks denk ik

Tenzij ze da kunnen opzoeken in hun systeem...
    Das natuurlijk ingescand geweest...

En ik vind hun telefoon nummer nergens, kan enkel formulier invullen

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Dat is niet persoonlijk op u bedoeld maar zonder tracking number zou ik u ook niet geloven hoor. Wij zien ook aan jouw Itrader dat je betrouwbaar bent en 99% kans de waarheid spreekt. Maar voor iemand die in Nederland woont en iets aankoopt via Marktplaats bij een wildvreemde ligt dat helemaal anders h...

Banned
    iTrader
    19 (100%)
    Heb foto van het kastiket doorgemaild.
    Nja moet wel lukken dat ik net die dag iets anders heb verstuurd naar NL...

En er stond duidelijk in zoekertje vermeld dat ik afhalen prefereerde.

En wat is de kans dat het pakket er niet geraakt is? Uiterst klein zou ik zeggen...

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Verzenden is op risico van de koper, altijd. Kan je trouwens niet bij Kiala je tracking nummer opvragen? Je hebt zijn adres, mss kunnen ze daarmee je pakje zoeken.

Member nOOb 001's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Bij kiala kan je dit toch ook op de site zien?
    van de moment da er daar de juiste gegevens staan, en da het is binnengedaan
    hebde toch ook al bewijs?

Banned
    iTrader
    19 (100%)
    Werkt alleen als je de kiala dienst binnen Belgi staat, voor hun service via TNT kan je het enkel zien via tracking.

Maar heb alle gegevens doorgespeeld aan Kiala, hopelijk kunnen ze het terugvinden.

Approved 9-lifer Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    383 (100%)
    Vorig jaar ook eens iemand gehad die beweerde via kiala dat zen pakket niet aangekomen was , gelukkig had ik wel het nr nog .
    Sindsdien niks meer gehoord van die persoon je hebt er altijd die proberen ...

Banned
    iTrader
    19 (100%)
    De mails veranderen stilletjesaan in dreigmails.
    Ze gaan tot hier komen en het geld wel komen halen, en ze zullen de politie meebrengen en al wat ze willen.

Ze hebben mijn domicilieadres dus gaan ze naar daar komen het geld halen. Ze hebben mijn naam gegoogled en zo mijn adres gevonden (is hetzelfde adres als ik hun heb doorgegeven samen met mijn rek. nummer).

Echter woon ik daar in praktijk niet meer maar bij ons pa in Antwerpen (gemakkelijker voor het werk) dus treffen ze mij daar niet aan.

Heb hen dat ook gezegd dat ik er niet meer woon en als ze mijn moeder durven lastig vallen dat er dan direct klacht ingediend wordt wegens huisvredebreuk.

Ze vinden niks over mij in google van oplichting, kunnen niks vinden, heb hen verschillende fora doorgegeven om miujn betrouwbaarheid te bewijzen en toch ben ik volgens hun een ordinaire oplichter.
    Wel, ze kunnen den boom in.

Is denk ik wel de laatste keer dat ik iets van waarde naar NL stuur, de vorige keer dat ik een game (120€) naar ginder verstuurde was het ook niet aangekomen zogezegd, maar via tracking nr was het afgetekend door hem zelf en dan hoor je idd ook niets meer ervan...

Member de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    156 (100%)
    mijn grootvader zei altijd, als ge nie gekloot zijt door nen hollander, dan is het omdat hij dat vergeten was.

nu kwam dat van hem uiteraard door situaties met smokkelen in de oorlog, maar ...toch.

ik zou alles van mails die ze sturen in elk geval goed bewaren en indien de dreigementen aanhouden of groffer worden er redelijk korte metten mee maken en zelf naar de politie stappen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten