Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 105
    Approved 9-lifer CurrY's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Die prototype 2 kost nog altijd 47€ bij TheHut en geen 35€ nieuwe games kosten op amazon.co.uk ook meestal iets van een 37 pond dus zal ook wel iets van een 47€ zijn.

Het verschil is nog altijd groot genoeg uiteraard. Zeker als je wat geduld hebt want dan heb je nog gratis verzending.

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dazzled Bekijk bericht
    Verhuur van games is in de benelux ALTIJD VERBODEN GEWEEST!

Er was gewoon geen controle orgaan, wat veranderd is eind 2008! (BEA)

Gm, of gelijk welke winkelketen kan geen "deals sluiten" met een uitgever, das bullshit! Anders hadden ze het al lang gedaan, of dacht je dat ze geen winst willen maken?!

JE MOET toestemming krijgen van de BEA (belgium entertainment association) en als die GEEN DEALS WILLEN sluiten kan je helemaal niets!
    Die hebben bij WET de volmacht om te beslissen over al dan niet verhuren in belgie!
    En de BEA is het overkoepelende controle orgaan die BLISA, BVF en IFPI verenigen!
    Interessant. Vrijdag eens vragen aan de CEO van BEA waarom die dat dan zo tegen houden enzo als dat zo is.

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Ik heb nog gewerkt bij game mania en werk nu bij Dreamland dus ik heb wel een goed zicht op het verschil. Game Mania biedt je meer als het gaat om specifieke vragen, in het algemeen ligt de productkennis hoger bij Game Mania. Het is een speciaalzaak en dat betaal je.

Approved 9-lifer CurrY's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Als het een game is dat ik echt wil hebben op release dan ga ik het wel is halen bij gamemania. Maar dat gebeurt tegenwoordig niet zoveel meer.

Kan het ook niet laten om is door de 2dehands games te browsen maar meestal zijn ze nog altijd ofwel hier ofwel op amazon goedkoper.

Member Furon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dazzled Bekijk bericht
    Toch iemand op dit forum dat het ziet zoals het is!

Is precies wat ik al jaren roep tegen iedereen die zaagt over prijzen:

Doe zo verder en binnen 10 jaar mogen jullie ALLES gaan kopen in een wall-mart-achtige vestigingen.

Jullie liever dan ik, ik zal met veel plezier iets meer blijven betalen in gelijk de welke kleinere zaak dan een reusachtige keten of vanachter mijn pc!
    Doe maar gerust.

Member Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    355 (100%)
    Vandaag in opm soort gelijkaardig artikel gelezen, ging om de keten ' game' uit england had ook 200 + zaken over england e ierland .

Deze stonden op het randje van een fallisement, geholpen door een geldschieter , ze veriferdene ook naar belgie nederland met de keten game mania, doordat er ook zoveel komen kan dit voor hen zelf nefast kan werken .

En sorry kwa service is game mania ook serieus acheruit aant gaan , tegenwoordig zetten ze er van die jonge knullen in die van tute of blaze weten.

Approved 9-lifer gStar's schermafbeelding
    iTrader
    69 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Curtis_ssk Bekijk bericht
    Ik heb nog gewerkt bij game mania en werk nu bij Dreamland dus ik heb wel een goed zicht op het verschil. Game Mania biedt je meer als het gaat om specifieke vragen, in het algemeen ligt de productkennis hoger bij Game Mania. Het is een speciaalzaak en dat betaal je.

Ik heb int magazijn van game mania gewerkt. En de reden da de prijzen bij GM zo duur zijn is puur da ze zelf het verdelen van de vestigingen doen en dus ook transport er deels bij zit..

Member GR4FFIXXZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik verkoop mijn 2de hands game's in Smartoys daar kan je via de website checken hoeveel ze nog geven voor een 2de hands game als je het aan de winkel zelf verkoopt

Of je kan je game in onder verkoop zetten aan de prijs die je zelf kiest in hun winkel zij vragen 10% van de verkoopsprijs als deze verkocht is

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    Ik ga naar dreamland oftewel g2play. Bij dreamland hebben ze wel zotte deals crysis 2 voor 10 euro.

iTrader
    355 (100%)
    Gisteren, gm st niklaas geweest wat voor noobs staan daar in....
    Laatst gewijzigd door Kenneke10; 2 mei 2012 om 11:20

Banned
    iTrader
    0
    Ik zie geen toekomst voor een archi slechte keten als game mania. Alles kost er meer en de 'kennis' waarvoor je zogezegd betaald heb je na 1 minuut google ook. Street dates worden ook altijd bijna verbroken door andere winkels waardoor je al beter naar daar kan gaan. Game mania gaat door hun 'kennis'(LOL) , nooit de street date verbreken als eerste. Vroeger kon het daar nog plezant zijn voor wa op LAN te spelen, maar sinds jan en alleman snel internet heeft nu, is dat ook al lang uitgestorven. 2de hands spellekes kosten daar zelfs schijte veel ten opzichte van erges anders. U spellekes daar verkopen moet ge ook niet doen, want ze geven u daar een achterlijke prijs. Kunt ge het beter verkopen op 2dehands.be of hiere desnoods.

Ik ga nooit meer een game mania binnen en hoop dus dat die winkels een snelle dood sterft.

Approved 9-lifer waffel's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OchZot Bekijk bericht
    Ik zie geen toekomst voor een archi slechte keten als game mania. Alles kost er meer en de 'kennis' waarvoor je zogezegd betaald heb je na 1 minuut google ook. Street dates worden ook altijd bijna verbroken door andere winkels waardoor je al beter naar daar kan gaan. Game mania gaat door hun 'kennis'(LOL) , nooit de street date verbreken als eerste. Vroeger kon het daar nog plezant zijn voor wa op LAN te spelen, maar sinds jan en alleman snel internet heeft nu, is dat ook al lang uitgestorven. 2de hands spellekes kosten daar zelfs schijte veel ten opzichte van erges anders. U spellekes daar verkopen moet ge ook niet doen, want ze geven u daar een achterlijke prijs. Kunt ge het beter verkopen op 2dehands.be of hiere desnoods.
    Een dikke 2 eigenlijk.

Approved 9-lifer Sportinggboy's schermafbeelding
    iTrader
    872 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    Een dikke 2 eigenlijk.
    Allez een dikke 3 omdat jij het bent

Approved 9-lifer waffel's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sportinggboy Bekijk bericht
    Allez een dikke 3 omdat jij het bent
    SAMEN KAMPIOEN

iTrader
    355 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OchZot Bekijk bericht

Ik ga nooit meer een game mania binnen en hoop dus dat die winkels een snelle dood sterft.

In eeklo gaan ze terug starten met pc's voor in lan te spelen

Approved 9-lifer VPGamer's schermafbeelding
    iTrader
    26 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Zwijg me van dat "meer bieden" De CE van Diablo3: uitverkocht, niet meer te bestellen, waarom doen ze dan nog pre-orders?
    Soit, zal hem wel bestellenop amazon, goedkoper zowiezo.
    In Video-Palace hebben ze nog enkele

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk

Member kaythar's schermafbeelding
    iTrader
    207 (100%)
    Ik zou hier toch eens het een en't ander in perspectief willen zetten, want er worden hier appelen met peren vergeleken.

1. Er wordt hier vaak vergeleken met sites als Play.com, The Hut,... Die zijn allemaal gevestigd in belastingsparadijzen. Die moeten geen BTW bij hun prijzen tellen. Die kunnen dus sowieso 21% goedkoper dan de Gamemania en andere ketens verkopen en toch nog dezelfde winst maken

2. Taalgebied: hoeveel mensen op deze aardbol spreken er Nederlands. Een relatief klein aantal hoezen en boekjes in het Nederlands drukken is een stuk duurder dan dit in het Engels te doen wat een wereldtaal is. Dat zorgt voor een hogere verpakkingskost.

3. Schaalgrootte: ons Belgenlandje is niets vergeleken met de UK. Eigen voor de gamebusiness en andere sectoren, met des te meer exemplaren je inkoopt, des te goedkopere prijzen je kan bedingen bij je leveranciers. Ketens als Gamemania, Dreamland en andere die hier vermeld worden zullen NOOIT dezelfde prijzen kunnen bedingen als shops als The Hut, Play.com,... Er woont hier gewoon niet genoeg volk om in dezelfde aantallen te verkopen.

Een kennis van mij werkt in de gamebusiness. Aankoopprijzen van nieuwe games liggen heel hoog. Ik heb het dan over Belgische games, geen goedkope importgames. Winstmarges bedragen vaak niet veel meer dan 5 per spel, zeker voor grote kleppers la Call Of Duty. Een groot stuk van hun winst komt uit 2dehands games. De reden waarom alle gameshops 2dehands games inkopen.

Prijzen bij verschillende leveranciers liggen ongeveer gelijk. Als een keten als de Media Markt iets 10 - 15 goedkoper aan het verkopen is dan de concurrentie is er meer aan de hand. Die hebben misschien een lagere prijs bij hun leverancier kunnen bedingen maar zeker geen 10 - 15. Die zijn waarschijnlijk aan het verkopen zonder winst. Met de hoop dat mensen dan andere zaken meenemen. Of die proberen u een extra garantie aan te smeren die je moet betalen terwijl in Belgi de garantie bij wet vastgelegd is op 2 jaar.

Wat de 2dehandsgames betreft kan ik alleen Birdhouse maar gelijk geven. Mijn kennis krijg regelmatig van zijn leverancier bericht dat die de prijs van een bepaald spel moet laten zakken. Bij de Gamemania nemen ze quasi alle games aan. Sommige games houden lang hun waarde. Andere zijn 2 maand uit en niemand wil die nog hebben. Stel dat ze een game nieuw 65 verkopen en ze geven u daar tweedehands 35 voor. Dat kunnen ze voor 1 exeplaar en misschien voor 5 of 10. De kans is groot dat vooraleer die verkocht zijn de prijs van dat nieuwe game al fors gezakt is waardoor ze het 2dehandsspel met verlies zouden moeten gaan verkopen.

Voor mensen die verkeerde gedachten moesten krijgen. Ik heb absoluut niet met de Gamemania te maken. Ik kom daar nauwelijks of nooit.

De dichtsbijzijnde GM is op het Gouden Kruispunt in Tielt Winge. De huur dat ze voor hun pand betalen wil ik echt niet uit eigen zak betalen. Tel daarbij de electriciteit, verwarming, verzekeringen,... en die mens achter den toog moet ook nog betaald worden.

Als ik daar bij gelegenheid kom, ga ik als retrogamer meestal tussen de 2dehands PS2 games kijken. Dan zie ik daar veel games van 5-6-7-8 euro. Daar zit ook nog een stuk BTW op. Dan denk ik: ze moeten hier wel heel veel games verkopen om de boel hier gewoon draaiende te blijven houden.

Member kaythar's schermafbeelding
    iTrader
    207 (100%)
    Klopt helemaal.

Maar... Amazon dat is een heel ander verhaal. Dat is ondertussen zowat de grootste retailer ter wereld geworden. Die kopen hun games waarschijnlijk direct bij de verschillende publishers en niet bij n of andere groothandel.

Ik heb ook al zaken op Amazon gekocht. Als ik zie dat ik daar iets een stuk goedkoper kan kopen dan hier, ga ik ook niet twijfelen. Dat kan mij totaal niet schelen dat dat spel volledig in het Engels is.

Maar een feit is dat een spel dat je op Amazon koopt een heel andere weg afgelegd heeft dan hetzelfde spel dat in de Gamemania of andere Belgische winkels terecht komt. De precieze weg weet ik ook niet, maar dat zal iets zijn la:

Publisher > Amazon

Publisher > Europese distributeur > Europese groothandel > locale groothandel > Winkel

Dat spel heeft dus een hele weg afgelegd, waar iedereen een stukje van de winst moet hebben.

Approved 9-lifer Sportinggboy's schermafbeelding
    iTrader
    872 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    SAMEN KAMPIOEN
    Deal Morgen

Platinum Member Thorazer's schermafbeelding
    iTrader
    775 (100%)
    Net even langs gegaan bij de opening van de GM in Kontich was daar snel terug weg
    Zoveel volk ni te doen dus denk dat de toekomst van GM nog wel een aantal jaren goed zit.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten