Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 105
    Approved 9-lifer Triple0's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    als die na 5 jaar nog bestaan doen ze aan illegale handel ofzo, enkel dommeriken kopen bij Game Mania

Approved 9-lifer Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    382 (100%)
    er komen er nog altijd bij he .... wonderboven wonder

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik denk dat Nintendo serieus zorgt voor hun verkoop. Huismoederkes en vaderkes die van niet beter weten ... maar de mensen van onze generatie weten vaak toch beter ze. Hoe gek moet ge zijn om 15€ meer te betalen voor vaak onvriendelijke verkopers. Let op, één keer in Aalst geweest en daar zou ik wel terug gaan alleen al door die vriendelijke verkoper dus tis van winkel tot winkel ... maar de laatste 3 jaar ben ik daar dus ene keer geweest. Gewoon te duur. Minder betalen met levering thuis, kmoet niet meer zeggen he. Ik geloof niet dat zo'n winkels in de toekomst gaan blijven bestaan. Er zijn genoeg andere winkels die de console online verkopen ook dusja ...

Member daimand's schermafbeelding
    iTrader
    26 (96%)
    In Kontich staat er aan een drukke baan: "hier komt binnenkort een game mania" incl masieve spandoek

Wss zal je er wel heel wat meer games vinden dan in de Fun die enkele honderden meters verderop ligt...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Verhuur van games is niet verboden, ze moeten gewoon een deel van de winst aan publishers geven. Als GM geen deals sluit met publishers, dan is het hun zaak.
    Verhuur van games is in de benelux ALTIJD VERBODEN GEWEEST!

Er was gewoon geen controle orgaan, wat veranderd is eind 2008! (BEA)

Gm, of gelijk welke winkelketen kan geen "deals sluiten" met een uitgever, das bullshit! Anders hadden ze het al lang gedaan, of dacht je dat ze geen winst willen maken?!

JE MOET toestemming krijgen van de BEA (belgium entertainment association) en als die GEEN DEALS WILLEN sluiten kan je helemaal niets!
    Die hebben bij WET de volmacht om te beslissen over al dan niet verhuren in belgie!
    En de BEA is het overkoepelende controle orgaan die BLISA, BVF en IFPI verenigen!

QUOTE van de BEA site:

De wet van 30 juni 1994 houdende omzetting in Belgisch recht van de Europese richtlijn van 14 mei 1991 betreffende de rechtsbescherming van computerprogramma’s en de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten erkennen in hoofde van de rechthebbende(n) van Interactieve software, waaronder games, een exclusief recht om toestemming te geven tot de verhuur ervan. De leden van BEA Interactive bezitten de exclusieve rechten voor de verhuur van hun games op het Belgische grondgebied.
    Het is aan de leden van BEA zelf om te beslissen of zij die toestemming verlenen en zo ja, onder welke voorwaarden.
    LINK:
    Interactief - Dossiers - Belgian Entertainment Association

Maw zolang de bea geen fiat geeft, en dat zal niet gebeuren, kan niemand een "deal" maken met een uitgever!

Wat Game mania betreft, die gaan nog steeds in rechte lijn omhoog qua clienteel, winkels en status, no matter hoeveel er getrash talked word!
    In nederland hebben ze op 5 jaar tijd bijna evenveel vestigingen geopend als op 20 jaar in belgie!

Ik weet dat het moeillijk te geloven is voor de gemiddelde E-peen die meer achter de pc zit dan buitenkomt, maar er zijn nog steeds heel veel mensen die liever naar een winkelzaak komen dan online te kopen, en die consumenten doen nog altijd graag een "klapke" over hun passie, en dat is iets dat je online of zelfs in een grote keten als pakweg een mediamarkt niet snel zal kunne doen.

Dit gecombineerd met het feit dat het grootste deel van de belgische consumenten nog altijd NIET vertrouwd is met online kopen! (en dus een betaal kaart te gebruiken online, getuige bijvoorbeeld de massale verkoop van x360 en ps3 game cards).
    Laatst gewijzigd door Dazzled; 24 april 2012 om 12:17

iTrader
    382 (100%)
    Ik ben een verzamelaar van games heb ongeveer al in elke game mania geweest van oost- en west vlaanderen . en in maar 1 zaak ken ik de mensen heel goed (eeklo).
    Vb in gent waar je er nu twee hebt ,staan er gelijk constant andere in en echt die kennen er geene zak van .

Wat u punt betreft veel moeders en vaders die er niet veel van kennen gaan idd makkelijker in een game mania binnestappen, maar generatie gamers die later kinder gaat hebben zal dit niet meer doen .

Approved 9-lifer JasperCLA's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mij zien ze er alvast nooit meer. Prijzen zijn veel te duur en het personeel kent vaak niet veel meer van games dan de gemiddelde baksteen.

Approved 9-lifer Ringo's schermafbeelding
    iTrader
    126 (100%)
    Goh, hier in Waregem vind ik de gerant goed meevallen, ge kunt er vaak wel een kort gesprek mee voeren. Feit is wel dat de prijzen hoog liggen bij GM, zelfs met hun 2dehands spellen tenzij je echt oude titels zoekt.

Persoonlijk ga ik meer naar de Blitz in Waregem die ook nieuwe en 2dehands games verkoopt maar dan aan schappelijkere prijzen (15 euro voor 2dehands Saints Row 3 op PS3 bvb.). Plus de uitbater doet veel moeite om zaken uit te vissen voor je.

En tja, soms kun je niet goedkoper krijgen dan bij de grote ketens...paar jaar geleden Madworld voor de Wii gekocht in de Saturn aan 6 Euro om maar een voorbeeld te geven. Dan stel ik me ook wel vragen hoe je daar nog winst uit haalt?

Member birdhouse85's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Game mania is niet duur, andere ketens verkopen gewoon zonder of met weinig winst. Iedereen herinnert de "wallmart" aflevering van southpark?...

Zo is het ook. Grote Ketens willen de concurrentie kapot.

Ivm 2dehands games, ze moeten "weinig" geven, want 60% van die games worden bijna niet verkocht. Als ze verkocht worden is het x- aantal maand of jaar later, wat weer een serieuze prijsdaling tot gevolg heeft.
    Ze zitten daar met serieus wat verkooptskapitaal in hun 2dehands stock, als er eens prijsdaling is, is dit een grote brok geld

Denk eens na voordat je iets typt.

iTrader
    382 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birdhouse85 Bekijk bericht
    Game mania is niet duur, andere ketens verkopen gewoon zonder of met weinig winst. Iedereen herinnert de "wallmart" aflevering van southpark?...

Ivm 2dehands games, ze moeten "weinig" geven, want 60% van die games worden bijna niet verkocht. Als ze verkocht worden is het x- aantal maand of jaar later, wat weer een serieuze prijsdaling tot gevolg heeft.
    Ze zitten daar met serieus wat verkooptskapitaal in hun 2dehands stock, als er eens prijsdaling is, is dit een grote brok geld

Dat is het juist hoe maken die op den duur nog winst?

Vb je koopt een game nieuw bij gm 65 euro

na twee weken breng je hem terug binnen met een beetje geluk krijg je er nog 25 euro voor.

zij verkopen die dan used aan soms 48 euro of 50 euro.
    Terwijl die zelfde game van in het begin in media markt, dreamland etc al nieuw te koop ligt aan soms minder dan hun used prijs.

dat ze vb die game weer te koop aanbieden aan 40euro ofzo

Member robbers's schermafbeelding
    iTrader
    105 (98%)
    Inderdaad, ze zijn gewoon niet actueel genoeg. Die used games worden bijna nooit upgedate + dikwijls liggen ze nieuw al goedkoper in MM of Bart Smit.

Ook de slogan Gamemania biedt je meer.
    Wat bieden ze eigenlijk meer? Kennis? Misschien aan onwetenden die nog nooit een game gespeeld hebben. Service? Niet om naar huis te schrijven. Pre-orders of speciale edities? Net zo makkelijk in Bart Smit of Mediamarkt te verkrijgen (in Bart Smit kan je ze ook pre-orderen, MM weet ik niet).

Prijzen? Kunnen ze ook al niet meer mee.

Approved 9-lifer Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Zwijg me van dat "meer bieden" De CE van Diablo3: uitverkocht, niet meer te bestellen, waarom doen ze dan nog pre-orders?
    Soit, zal hem wel bestellenop amazon, goedkoper zowiezo.

Member
    iTrader
    0

Toch iemand op dit forum dat het ziet zoals het is!

Is precies wat ik al jaren roep tegen iedereen die zaagt over prijzen:

Doe zo verder en binnen 10 jaar mogen jullie ALLES gaan kopen in een wall-mart-achtige vestigingen.

Jullie liever dan ik, ik zal met veel plezier iets meer blijven betalen in gelijk de welke kleinere zaak dan een reusachtige keten of vanachter mijn pc!

Approved 9-lifer IceMaN.*'s schermafbeelding
    iTrader
    237 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dazzled Bekijk bericht

Doe zo verder en binnen 10 jaar mogen jullie ALLES gaan kopen in een wall-mart-achtige vestigingen.

Jullie liever dan ik, ik zal met veel plezier iets meer blijven betalen in gelijk de welke kleinere zaak dan een reusachtige keten of vanachter mijn pc!
    Tjah ik vrees toch dat jij bij de minderheid hoort. Wat hierboven al gezegd is.. Wat biedt GameMania meer dan een keten/webshop? Juist, amper iets.. Velen van hun medewerkers als je iets over een game vraagt kunnen ze er niet of amper over meespreken. Je moet gewoonweg zot zijn om een pak meer te betalen voor hetzelfde product. Ik werk trouwens +- 50h-60h per werkweek, en dan heb ik weinig mogelijkheden om bij GM eens binnen te wandelen. Als ik rustig mijn game op amazon bestel, zit die 's avonds in mijn brievenbus als ik thuiskom.

Nee, voor mij heeft GM geen enkel voordeel. Volgens mij scoren ze ook beter bij de gemiddelde puber (< 18j), die dikwijls geen mogelijkheid heeft om bvb on-line te bestellen.

Trouwens over die used games.. Soms al zelf meegemaakt dat ze uw binnengebracht game als NIEUW exemplaar verkopen, dit heb ik ook al vernomen van iemand die bij GM gewerkt heeft. Mooie strategie..

Grote ketens kunnen gewoon een veel groter afzet verkopen, waardoor hun winst in zelfde regionen zit.
    Laatst gewijzigd door IceMaN.*; 25 april 2012 om 11:07
    ~ Desktop: Intel Core i5 750 @ 3.8Ghz - Asus Maximus III Formula - Corsair 2x4GB DDR3 - HD 7950 3GB @ 1050/1500 - 5.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: Samsung LED XL 2370 - Corsair Obsidian 650D - Corsair K50 - Corsair M60 - Win8 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 237(100%), eBay: 138(100%), 2dehands.be: 15(100%)

Crew Member TeOtWaWkI's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ge moet toch al geld te veel hebben om nieuwe games in de GM te kopen.. 69.99 voor sommige games is er een beetje over,als je dan bedenkt dat je ze online voor 25 euro minder kan bestellen,is de keuze snel gemaakt. Jammer voor GM maar daar zien ze mij niet.

Approved 9-lifer Schnippy's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dazzled Bekijk bericht

Uhu klopt voor een deel wel, maar game mania is ook geen kleine winkel... we hebben er over héél België dusja voor mij kan het dus geen reet schelen als die concurrentie krijgen, feit is zij verkopen producten van dezelfde kwaliteit dan die andere "grote winkels" aan een hogere prijs net zoals FRS. Dus moeten ze het zelf maar weten.

Ik vind het erger voor de kleine elektro-zaken die moeten opboksen tegen vandenborre, mediamarkt enz... Idem voor de slagers, viswinkels, fruitwinkels en bakkers die moeten opboksen tegen supermarkten bij de bakkers/slagers is er nog een grootkwaliteitsverschil maar vis en fruit... daar jammer genoeg niet meer.

Ik verkies ook de kleinere zelfstandige in de buurt maar een game mania kunt ge moeilijk tot die categorie rekenen daar zitten geranten in en die maken deel uit van een grote keten dus terrechte concurrentie in die business als je het mij vraagt.

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Zolang Game Mania 15 euro boven de marktwaarde vraagt voor een game ga ik er allesinds niets kopen.

Je zou denken dat zo'n grote keten de games juist goedkoper kan aankopen bij de leverancier...

Member
    iTrader
    390 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TeOtWaWkI Bekijk bericht
    Ge moet toch al geld te veel hebben om nieuwe games in de GM te kopen.. 69.99 voor sommige games is er een beetje over,als je dan bedenkt dat je ze online voor 25 euro minder kan bestellen,is de keuze snel gemaakt. Jammer voor GM maar daar zien ze mij niet.

Noem mij één full priced game die bij de release 25 euro kostte (of minder) online. Games zoals Mass Effect 3 etc zijn een stuk goedkoper online (ook bij de release) maar zo'n prijsverschil is toch met een serieuze korrel zout te nemen.

Member debelgwest's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het internet maakt toch eigenlijk de winkels kapot he maarja ze vragen wel veel ze. Geef mij carrefour of mediamarkt.

Member synopsys's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Console games & PC games kun je bestellen bij Thehut / Amazon voor 20-25 pond wat op een 33-35 euro komt --> waar nieuwe PS3 games bij Game mania wel degelijk 70+ euro kosten wat fucking belachelijk is. Heb ik geen last van als die zaak failliet gaat, the sooner the better.

edit: om maar een voorbeeld te geven

Prototype 2: Radnet Edition (Limited Edition) Xbox 360 | TheHut.com

Prototype 2 Radnet Edition op PS3

En hier, CoD MW3 - Een kutspel maar just to set an example:

http://www.amazon.co.uk/Call-Duty-Mo...5356026&sr=8-2

Call of Duty - Modern Warfare 3 op PS3

Op amazon.co.uk voor 29,86 pond wat ongeveer 36,62 euro is. Dat is een verschil van maar liefst 28,36 euro.

nuff said.
    Laatst gewijzigd door synopsys; 25 april 2012 om 14:17

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten