Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Approved 9-lifer ruud_vx's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)

teruggave geld of nieuw item na 2x stukgaan

Ik weet niet goed of ik het hier mag vragen of het eigenlijk in een andere categorie hoort, maar dan moet het maar verplaatst worden.

Ik heb dus een tafel waarvan het blad op de poten (is een soort folie die erop geplakt is om even duidelijk te zijn) los komt.
    Ik vermoed dat dit door de zon komt en dat de tafel hier niet goed tegen kan.
    Nu heb ik van de fabrikant, na lang aandringen en 3 maand wachten 2 nieuwe poten gekregen.
    Deze nieuwe poten hebben echter na een maand hetzelfde voor.
    Nu kan ik van de fabrikant nog eens nieuwe poten krijgen, maar dit gaat het probleem natuurlijk niet oplossen volgens mij.

Is het wettelijk mogelijk om mijn geld terug te eisen of een schadevergoeding te krijgen?

Want ik heb het gevoel dat ze gewoon andere poten gaan geven, tot de garantietermijn voorbij is en ik dan geen nieuwe poten meer krijg en met een tafel overblijf waarvan het blad op de poten loshangt.

Iemand een idee?
    thanks!
    momenteel geen

Approved 9-lifer tinbie's schermafbeelding
    iTrader
    215 (99%)
    Weblogs
    1
    Geld terug eisen is wettelijk gezien onmogelijk, vragen kan en mag altijd.
    Je kan wel vragen of er een ander model te verkrijgen is maar ook dit is niet verplicht van de leverancier om jou aan te bieden.

In principe heb je in BelgiŽ zo'n 2 weken om af te zien van jouw aankoop wegens defect of andere oorzaken. Ongeopend in de verpakking hoef je zelfs geen reden te geven. En dan kan je jouw geld terug "eisen".

Ik zou persoonlijk vragen of je deze kan inruilen voor een andere exemplaar en dan een ander model kiezen. Garantie helpt hier blijkbaar niet daar het eerder om een productiefout gaat.
    Thank You Steve - 1955-2011

Approved 9-lifer BETA911's schermafbeelding
    iTrader
    78 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiffy Bekijk bericht
    Geld terug eisen is wettelijk gezien onmogelijk, vragen kan en mag altijd.
    Fout.

In principe heb je in BelgiŽ zo'n 2 weken om af te zien van jouw aankoop wegens defect of andere oorzaken. Ongeopend in de verpakking hoef je zelfs geen reden te geven. En dan kan je jouw geld terug "eisen".
    Fout.

Wanneer kunt u uw geld terugeisen?
    • Als u de verkoper de mogelijkheid hebt gegeven om het product te repareren of een nieuw product te geven.
    • Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil geven.
    • Als u het product al een paar keer hebt laten repareren. En het doet het nog steeds niet.
    • Als het probleem ernstig is. Een probleem is ernstig als u met een product niet kunt doen wat u er mee zou moeten kunnen doen. Bijvoorbeeld als u met uw fiets niet kunt fietsen omdat het wiel krom is.

Approved 9-lifer tinbie's schermafbeelding
    iTrader
    215 (99%)
    Weblogs
    1
    aah.. Dat wis ik dus niet. Tnks Beta

Approved 9-lifer ruud_vx's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    En waar vind ik die info in iets meer formele vorm terug, want als ik daarmee afkom bij de fabrikant: ja, ik heb da van 9lives..
    Al bedankt!

Approved 9-lifer BETA911's schermafbeelding
    iTrader
    78 (97%)
    aah.. Dat wis ik dus niet. Tnks Beta
    No problem .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruud_vx Bekijk bericht
    En waar vind ik die info in iets meer formele vorm terug, want als ik daarmee afkom bij de fabrikant: ja, ik heb da van 9lives..
    Al bedankt!
    Waar je het in een formele vorm terugvind weet ik niet, daar moet je zelf even op zoeken. Maar je moet niet vertellen dat je dit heb gezien of gelezen ergens, je moet het op die manier vertellen dat je dit zelf weet en dat je niet schrik hebt om er tegenin te gaan. Zodra je een bepaalde grens bereikt van tegenwerken dan krabbelen de meeste fabrikanten terug omdat ze weten dat ze fout zijn. Je moet wel zeker zijn dat je in je recht staat hť...

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    De verkoper moet ervoor zorgen dat je ongehinderd kan gebruik maken van je tafel (art.1641 Burgerlijk wetboek): Dit heet vrijwaring van een verkocht goed.
    In dit geval is dit niet zo, dus : Als consument heb je recht op kosteloos herstel of kosteloze vervanging van het goed BEHALVE indien dit onmogelijk blijkt of buiten verhouding is (art.1649 quinquies ß2 zelfde wetboek). Ook moet die herstelling binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast gebeuren.

Algemeen kan men stellen dat een 2e reparatie niet onredelijk is. Ik zou zeggen: Je kan proberen op basis van deze wetsartikelen een nieuwe tafel te verkrijgen, maar eigenlijk heb je pas echt 'recht' op een nieuwe tafel of terugbetaling na een 2e herstelling, aangezien men aanneemt dat een tweede herstelling niet onredelijk is.
    Je suis blonde, et alors?
    http://www.katzoektthuis.be

Member
    iTrader
    155 (100%)
    Bescherming van de consumenten bij de verkoop van consumptiegoederen

haal de brochure af

wettelijk moet je bij de verkoper zijn ... en niet de fabrikant ...
    tenzij er een fabrieksgarantie zou zijn

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten