Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member chemfrog's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)

wat te doen met beschadiging door verzending?

Beste,
    ik heb een werkend fototoestel verzonden naar iemand met kiala, nu blijkt dat het toestel niet goed meer werkt. Wat zijn de regels hievoor ik vind deze niet terug. Je kan natuurlijk begrijpen als de koper en ik als verkoper hierdoor een probleem hebben. Ik wordt nu natuurlijk beticht van een bedrieger te zijn maar dit is niet zo hoe kan ik dit oplossen zijn er geen specifieke regels voor dit probleem.

Regards
    dave

Approved 9-lifer bumba007's schermafbeelding
    iTrader
    156 (99%)
    Euhm, als het tijdens de verzending kapot is gegaan => Pech voor hem, moest hij maar verzekerde verzending vragen. Als jij iets verkoopt en het moet verzonden worden, dan is het jouw plicht om die camera goed te verpakken en te verzenden, risico is voor hem want hij krijgt de keuze voor een verzekerde verzending.

Na gebruik kapot gegaan, => Geen verder uitleg nodig

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    1
    Dat is echt wel een lullige situatie ja... Euhm, theoretisch gezien ben ik ook geneigd om te zeggen dat dat de verantwoordelijkheid is van de koper. Hij had namelijk de mogelijkheid om voor een verzekerde verzending te kiezen of het product af te halen zodat ie het eerst (uitgebreid) kon testen.

Maar bon, in de praktijk is en blijft dat een erg lullige situatie. En op 'menselijk' gebied is het ook niet zo tof om te zeggen van 'Het is uw verantwoordelijkheid, trek er uw plan mee!'.

Wacht maar even af wat de mods er van zeggen.

Approved 9-lifer Jayvie's schermafbeelding
    iTrader
    588 (100%)
    Ach ja, zo'n zaken zijn altijd moeilijk... Risico van de verzending is voor de koper, ja en nee, want het is de verkoper die zijn goed natuurlijk moet inpakken.
    Bovendien kan het goed reeds kapot zijn vooraleer deze verzonden wordt.

In zo'n situatie is er geen specifieke oplossing. Jullie zullen allebei water bij de wijn moeten doen vrees ik. Uiteindelijk verliezen jullie allebei (als het goed nog in prima staat was toen het vertrok).

Via kiala, is daar de mogelijkheid om verzekerd te verzenden? Ik heb geen idee hoe het daar zit met de regeling van kapotte goederen...?
    -

Member Nille-'s schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Wie zegt dat de verzekering ook slaat op de inhoud? Volgens mij slaat dat enkel op het niet aankomen. Op de inhoud zou me heel straf lijken, want dan kan daar nogal snel misbruik en veel gezever van komen lijkt me. Nuja, geen expert daarin. Doet er hier nu niet echt toe.

De kernvraag is: hoe is het verpakt geweest? Camera in envelop of driedubbele bubbelplastic in vier dozen met warning stickers langs alle kanten?

Kiala zelf heeft er niet veel mee te maken i guess.

Approved 9-lifer Wandering's schermafbeelding
    iTrader
    120 (100%)
    Nou, kiala... Soms is een doos geen doos meer hoor, als je ze gaat afhalen.

Approved 9-lifer Daedie's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Altijd een lastige zaak omdat ge ook nooit zeker kunt weten waarom hij kapot is gegaan. De verkoper weet niet als de koper hem heeft laten vallen oid, de koper weet niet als de verkoper hem niet kapot verzonden heeft. Enzoverder.

Maar de meest redelijk gang van zaken, ervan uitgaande dat het gewoon tijdens de verzending kapot is gegaan, lijkt me de helft van het betaalde gedrag terugstorten.

Ik weet natuurlijk niks over de nuances van dit verhaal, mss dat jullie een goede reden hebben waarom de kosten wel volledig door 1 van de betrokken partijen opgenomen moeten worden.

Member killo 11's schermafbeelding
    iTrader
    7 (73%)
    In mijn ogen verzend de verkoper op vraag van de koper, dus als er iets gebeurt tijdens deze verzending dan licht het niet aan de verkoper.
    Het is gewoon een risico dat je moet nemen als je Online tegen een betere prijs wilt kopen, anders moet je het maar duurder in de winkel gaan halen.
    Of bij de verkoper gaan afhalen.

Approved 9-lifer Jayvie's schermafbeelding
    iTrader
    588 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wandering Bekijk bericht
    Nou, kiala... Soms is een doos geen doos meer hoor, als je ze gaat afhalen.
    Inderdaad, daar kan ik van meespreken Doos vertrok hier in goede staat, kwam blijkbaar in *kuch* niet zo'n goede staat aan...

Member admsnake's schermafbeelding
    iTrader
    113 (98%)
    Mja in zo'n geval zou ik foto van de aangekomen doos willen zien. Als hij echt bij hoog & laag beweert van het is defect, zou ik het gewoon laten terugsturen(serienr) zal je wel kennen. Of het gewoon gaan ophalen. mja wat werkt er niet meer goed, of wat exact, kan iets banaal zijn? Alles is voor discussie vatbaar..

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten