Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
    Member nTFs's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)

Kopen en terugbrengen

Ik weet dat er een wet is dat je als je een artikel koopt en het je niet bevalt je het kan terugbrengen naar de winkel, mits natuurlijk met afgifte van je kasticket maar ik weet niet echt over hoeveel dagen dit kan..en waardoor je natuurlijk je geld terugkrijgt.

Is er iemand die hier duidelijkheid kan over verstrekken ?
    Alvast bedankt.

Member gerco's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Normaal is da 7 dagen..

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    270 (100%)
    7 dagen, ma soms krijg ge gewoon ne waardebon zu(meestal eigenlijk), en in sommige winkels bekijken ze u ma vies

Member devilface's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    In tegenstelling tot wat sommigen denken, heeft de consument slechts in bepaalde gevallen een bedenktermijn binnen dewelke hij op de aankoop kan terugkomen. Het gaat dan vooral om volgende gevallen:
    a) verkopen "op afstand": verkopen per post, telefoon, internet, enz.;
    b) verkopen "buiten de onderneming" van de verkoper: verkopen aan de deur, koopjesreizen, en dure aankopen (meer dan 200 Euro) waarbij de volledige prijs niet ter plaatse contant wordt betaald op salons, beurzen en tentoonstellingen.
    c) de meeste consumentenkredieten.
    Maw, de winkel MOET uw product niet terugnemen, maar meestal doen ze dat wel. Kijk gewoon op uw factuur en meestal staat er dan wel iets op ivm ruilen. Let wel dat de meeste winkels uw geld niet teruggeven, maar uw een waardebon geven. Het hangt gewoon van de winkel zelf af.

Member Ingis's schermafbeelding
    iTrader
    159 (100%)
    Weblogs
    1
    kijk op de betreffende site of op de achterkant van je kassabon. Hier kun je normaal gezien wel terugvinden wat ze doen ivm ontevreden aankopen

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Is 7 dagen, maar hangt sterk af van winkel tot winkel.
    In de ene (Mediamarkt bv.) krijg je een waardebon die je daar moet consumeren en in andere krijg je gewoon het aankoopbedrag terug.
    Weet ook dat je in de meeste gevallen promotieartikel niet kunt terugbrengen.

Member piotke's schermafbeelding
    iTrader
    263 (99%)
    7 dagen wet is enkel indien op afstand gekocht, en je geen mogelijkheid hebt om het product te bekijken.

In de winkel is er geen wettelijke omruilomgelijk. (De bv 2 weken geld terug garantie is van de winkel uit).

Member paraDOTbe's schermafbeelding
    iTrader
    158 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piotke Bekijk bericht
    7 dagen wet is enkel indien op afstand gekocht, en je geen mogelijkheid hebt om het product te bekijken.

In de winkel is er geen wettelijke omruilomgelijk. (De bv 2 weken geld terug garantie is van de winkel uit).
    idd... Omruiling is louter een (hele) goede service van een winkel. Geen enkele winkel is verplicht om zijn artikelen terug te nemen!

Dus : omruiling = service!

grtz

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Is bij de meeste wel zo eigenlijk, maar is idd een mooie service.

Member
    iTrader
    22 (100%)
    Dus, ik ben gisteren (in opdracht van men ma) een spel gaan halen in game mania voor men neefke. Maar zijn pc (alhoewel het aan de minimum requirements voldoed) kan het niet speelbaar draaien... Neemt game mania dit dan terug en geef het dan een waardebon? De plastieke folie is er wel af...

Member Ingis's schermafbeelding
    iTrader
    159 (100%)
    Weblogs
    1
    ik zou zeggen, ga erheen of bel ze op en vraag het hen

Member gerco's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Game Mania betaald terug als je het spel diezelfde of binnen de 2 dagen dagen binnenbrengt (ik dacht dat't de dag zelf was). En als je later bent dan krijg je niet al je geld terug.

Member devilface's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaCrashOveride Bekijk bericht
    Dus, ik ben gisteren (in opdracht van men ma) een spel gaan halen in game mania voor men neefke. Maar zijn pc (alhoewel het aan de minimum requirements voldoed) kan het niet speelbaar draaien... Neemt game mania dit dan terug en geef het dan een waardebon? De plastieke folie is er wel af...
    Vorige week woensdag nog in de gamemania te Leuven geweest en daar hangt een groot papier op dat ze PC games NIET terugnemen wegens kopieergevaar.

Member
    iTrader
    22 (100%)
    Ze hebben het teruggenomen maar met 9€ eraf omdat er zogezegd een kras op was... Ok, er stond een kras op, maar ik snap niet hoe die er op is gekomen. Ook hebben ze een kopie van men pas genomen omwille van de cd-key... Als hij nog in gebruik was zouden ze mij contacteren.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten