Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: abrupt einde 'koop'

Member Yakamoz's schermafbeelding
    iTrader
    0

abrupt einde 'koop'

ik heb of had bij gedachte iets op het telenet-forum gekocht, nen hdd van 120gig van tmagus maar na ons onderhoud op msn ging de koop om één of andere reden niet door. ik zal het kort uiteenzetten: tmagus verkocht 2 harde schijven van 120gig en ene was met garantie tot januari volgend jaar en de andere was nimeer op garantie. omdat ik al een vorige keer toestel met ander serienummer dan beloofd kreeg wilde ik mijzelf deze keer ietwat verzekeren en stelde iets voor uit hetgeen hier was beschreven om het veiliger te doen verlopen

"U koopt iets 2de hands, dus u neemt automatisch enkele risico's en deze kunnen heel divers van aard zijn:

1. De Verkoper ontvangt het geld maar stuurt de goederen niet op
    2. De goederen raken beschadigd door de post, door de slechte verpakking.
    3. De verkoper stuurt beschadigde goederen op. "

DUS ik stelde voor om 25EUR te storten op de rekening en nadat ik de juiste hdd had gekregen de overige 20ER (totale koop was 45EUR). hij wilde dit niet en was vanalles beginnen te mengen in het gesprek op msn van foto nemen van de harde schijf tot ik weet niet wa, hierdoor daalde het vertrouwen aan beide kanten aanzienlijk dus had ik al geen zin meer om het te kopen van zo iemand. en nog iets, als de garantie nog geldt tot 9 jan 2007 en de standaard garantietijd op een harde schijf 1 jaar is, dan is de hdd van in januari dit jaar. waarom verkoopt zo iemand een bijna nieuwe harde schijf? en bij het vragen van een factuur is deze er niet? misschien garantie verlengd maar geen bewijs van. allemaal wat verwacht denk je niet?!?

Member
    iTrader
    80 (98%)
    ja, zeer verwacht...

en je ziet spoken

Member tmagus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (88%)
    Ten eerste deze informatie:
    Het betreft deze HD:
    WD1200 (WD Caviar SE)
    S/N: WCAEK1697745
    WD P/N: WD1200JB-00EVA0
    Date: 08 JAN 2005 HUN
    Product Thailand

is nog in GARANTIE TOT 1/9/2007 volgens de Warranty Check van WD zelf.

Ten Tweede:
    nie alle hd's hebben enkele 1 jaar garantie...

Ten Derde:
    Al was die HD nen dag oud, ik heb alle recht van die hd te verkopen tweede hands...

Ten Vierde:
    Voorgesteld op foto van te nemen om da ik wou bewijzen da ik die HD die hier boven staat beschreven in mijn bezit had, bij deze vind ik daar toch niks mis mee en vin ik dat ik hier toch niks verkeerd mee doe om dat voor te stellen, kvin dat zelf van langs mij kant toch terug een tegemoet koming is...

Ten Vijfde:
    GOUDEN regel verzend niks opvoorhand zonder dat je geld heb gezien (er zijn hier al genoeg mensen die hun laten bedotten of bedot zijn)

Ten Zesde:
    Ik had nog voorgesteld met volste vertrouwen om dus ipv van 25, 35 te pakken en dan als het pakketje was toegekomen dat hem dan pas de resterende 10 moest overschrijven.
    Bij deze vin ik dat ik hier toch terug een compromis wou sluiten om de deal te laten doorgaan...en terug een tegemoet koming is van mijn kant (aangezien ik normaal nooit verzend zonder geld...)

Ten Zevende:
    Een factuur is er indaar niet, nie alles heeft een factuur...sommige dingen komen met een kasticketje...(ongelovelijk hé (zo'n klein dingske, meestal wit papierke met blauwe letterkes op ) en raar maar waar maar wie gaat er nu een kasticketje bijhouden van een HD (ik alvast niet) en Reden waarom is simple...
    Garantie kan rechstreeks bij Fabrikant geregeld worden, gebeurt zoiezo rechtstreeks daar met S/N, GEEN FACTUUR NODIG...dus why papier winkel bijhouden toch geen simple kasticketje van een hd...

Ten Achste:
    Als ge blijkbaar nie vertrouwd om tweede hands te kopen omdat het bang zijt dat ze u gaan bedotten waarom doet ge het dan wel...

Ten Negende:
    Als gij al geen vertrouwen wil schenken in mijn, waarom zou ik da opeens u wel moeten vertrouwen dat uw die 20 eur nog zo storten...en toch heb ik u vertrouw door de compris aan te reiken van 35-10...

Ten Tiende:

Bij deze vin ik het een laffe daad om hier een topic aan te verspillen en dan nog proberen mijn hier door het slijk te halen...om hier dan effen mij toch redelijke goede reputatie een beetje te gaan ondermijnen...
    Ik heb hier al veel aangekocht en verkocht nog niks misgelopen (behalve die ene keer waar ik topic uit oog was verloren en nie wist da ik hoogste bod had, long time ago...)

en ik zie dan ook NIET in wat ik hier dan nog verkeerd zo gedaan hebben en als het al zo ver gekomen is dat mensen hier effen de eerlijke mensen nog eens gaan beginnen zwartmaken zonder enige reden of proberen om effen die mensen in een zwart daglicht te zetten...weet ge wa ik daar van denk:
    kzit hier dood van lachen

ma vin het een ser zaak voor het forum hier, want nie ik maar gij verziekt de boel hier...

(en sorry als dit allemaarl beetje hard overkomt ma, bij deze laat ik mij niet doen)

@Yakamoz:
    laf laf laf
    Laatst gewijzigd door tmagus; 16 februari 2006 om 14:25

iTrader
    0
    bijt maar van u af, dan zijt ge zekers de eerlijke man, doe ff normaal

EN

3. De verkoper stuurt beschadigde goederen op.

DUS ik heb ook altijd het recht de koop te eindigen en dat is hiermee gebeurd, niemand kwaad berokkent en houdt iedereen zich met zn eigen ding bezig

Member Wover's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yakamoz
    dus hij geeft u perfect gedetailleerde informatie over serienummers en dergelijke, hij stelt zelfs voor om er een foto van te maken, dus ik snap totaal uw probleem ni ze gast?

en als ge geen vertrouwen hebt in de post ofzo, spreek dan gewoon ergens af ofzo

mijn mening is: geboden is geboden, en ge moet nadien ni komen zeggen da ge ze ni wilt, of ge zou al een heel goei reden moeten hebben, die ik hier zeker ni zie

iTrader
    0
    ahja als ik foto krijg ben ik ZEKER dat ik ook dieje harde schijf krijg en geen andere, sorry had da ni door, dank u Woverke...sarcastisch bedoeld als ge da ook ni doorhad

Member
    iTrader
    50 (100%)

EN

DUS ik heb ook altijd het recht de koop te eindigen en dat is hiermee gebeurd, niemand kwaad berokkent en houdt iedereen zich met zn eigen ding bezig
    Wat probeer jij nu eigenlijk te bereiken Yakamoz?

Want om eerlijk te zijn ik zie je punt niet. Als je van plan bent om maar de helft op voorhand te betalen mag je dat de verkoper wel even laten weten VOOR je biedt.

Zelf verstuur ik btw niks voor het betaald is, dat doe ik hier, op ebay, overal.

Member Wover's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    ahja als ik foto krijg ben ik ZEKER dat ik ook dieje harde schijf krijg en geen andere, sorry had da ni door, dank u Woverke...sarcastisch bedoeld als ge da ook ni doorhad
    maar moete daar nu echt een topic voor openen.

Vraag die zijn telefoonnummer, bel daarheen, als het een GSM is, vraag dan ook zijn adres etc, maar aan zo'n dingen kan je zelf toch ook denken, ipv hier weer een topic te openen waardoor ge andere mensen een slechte reputatie geeft en de vriendelijke (nuja, vriendelijke ) sfeer hier verpest

iTrader
    0
    was vergeten da het een 'vriendelijke' sfeer was hier, en die blacklist en whitelist en tips om het handelen veiliger te verlopen zijn allemaal voor de fun want we zijn toch allemaal vriendelijk

iTrader
    6 (88%)
    mijn mening is: geboden is geboden, en ge moet nadien ni komen zeggen da ge ze ni wilt, of ge zou al een heel goei reden moeten hebben, die ik hier zeker ni zie
    ben van de zelfde menig, ma bij deze von ik het nu nog nie zo erg..

Zelf verstuur ik btw niks voor het betaald is, dat doe ik hier, op ebay, overal.
    same here en toch wou ik hem toch een deftig voorstel doen...

ipv hier weer een topic te openen waardoor ge andere mensen een slechte reputatie geeft en de vriendelijke (nuja, vriendelijke ) sfeer hier verpest
    indeed en dit vin ik nog ergste van allemaal....

Member
    iTrader
    0

4. Koper betaalt voorschot, krijgt HDD, doet alsof zijn neus bloedt, betaalt de rest niet, verkoper contacteert koper met de vraag waar de rest is en koper zegt "ik heb nog geen HDD gekregen"

Met hier zo een scene te tappen komde eerder zelf over als onbetrouwbaar dan wat anders ...

Member GhO$T's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    was vergeten da het een 'vriendelijke' sfeer was hier, en die blacklist en whitelist en tips om het handelen veiliger te verlopen zijn allemaal voor de fun want we zijn toch allemaal vriendelijk
    wa zitte hier eigenlijk allemaal te l*llen zeg , weet je echt niks beters te doen ofzo?

Uit alles wat je in u openingspost vertelt komt tmagus uiterst betrouwbaar over, en toch zit je hier te zagen gelijk een oud viswijf omdat hij niet wil plooien naar al u (onrealistische) voorwaarden.

Ik weet niet als je te dom bent om het te beseffen, maar als koper ben je nog altijd VRAGENDE partij, het is de verkoper die bepaalt onder welke voorwaarden er verkocht wordt, staan die voorwaarden u niet aan dan bied je gewoonweg niet, ipv achteraf te zagen over details en dan u bod in te trekken.

Het strafste vanal is nog dat tmagus 3x vermeld staat op de whitelist terwijl de naam Yakamoz er nergens te bespeuren is, en dan durf jij te beginnen over 'vertrouwen' , zoek es 1 reden waarom de verkoper zou vertrouwen dat jij de andere helft ooit gaat storten na ontvangst?

Mensen zoals u verpesten hier de boel door anderen zonder redenen door het slijk te halen, dus het laatste wat je moet doen is hier sarcastisch zitten posten over de 'goede sfeer' op dit forum, je bent nl zelf de rotte appel en hopelijk blijf je hier weg als je toch niet beter kan dan wat zitten wenen omdat je blijkbaar niks nuttigs te doen hebt in u leven.

Member vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    222 (100%)
    blablabla
    Dan is der hier veel verdacht moest ge iets bijna nieuw verkopen, der worden hier constant nieuwe spullen met factuur van een week of 2 oud verkocht, is dat daarom verdacht?

En den helft storten en dan anderen helft is voor de verkoper om problemen vragen, de verkoper staat in sterkere schoenen doordat hij zijn gerief pas verzend wanneer hij geld ziet. En zo doet 99% het hier.

Dus zie geen spoken waar er geen zijn

iTrader
    6 (88%)

thx for all the support people...

Member RSSD's schermafbeelding
    iTrader
    425 (100%)
    Hm, het is inderdaad ver gezocht om hier een thread over te openen.
    Ik veronderstel dat je zo een zaken al in uw hoofd moet hebben van voor je een bod uitbrengt.
    En als je de whitelist niet wil gebruiken als richtlijn voor een goede verkoop waar zijn we dan mee bezig ?

Ik stel voor dat je alsnog uw best doet om er tesamen uit te komen.

THREAD CLOSED

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten