Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member synopsys's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Thumbs down Alternate - Nooit meer.

Hai,

Ik had op 25/04 bij Alternate een bestelling geplaatst voor een motherboard + ram + cpu cooler + dvd drive die'k dan de dag erachter geannuleerd heb op 26/04 omdat ik gelezen had dat de mobo die ik bestelde mini-atx is terwijl aangeduid stond op Alternate hun site uATX en pas na verdere research op de conclusie kwam dat het dus wel degelijk een mini-atx mobo is.

Nu is mijn probleem als volgt:

Ik had m'n bestelling geannuleerd op de 26ste april; een maand later nog steeds geen 331 euro terug op mijn rekening gestort, dus ik bel naar hun support line om te vragen hoe het zit met m'n geld, kreeg ik een antwoord dat het teruggestort gaat zijn binnen een paar dagen.

Dan een week of 2 later krijg ik plots een bericht in m'n mailbox dat die bestelling opgestuurd is naar me ook al heb ik die bestelling dus al bijna een maand geleden geannuleerd.

Ik bel nogmaals om te vragen wtf er aan het gebeuren is; moet ik een retour-formulier afdrukken en invullen en bij de doos steken die hier geleverd werd + zeggen tegen de persoon die kwam leveren dat ik deze levering dus niet wil en daarvoor ook een document voor getekend.

Een paar dagen later bel ik terug omdat ik nog ALTIJD niets gehoord had. Spreek ik aan telefoon met een persoon die me zegt dat ze m'n levering terug ontvangen hebben en dat die persoon een post-it ging plakken op z'n scherm dat ze me de dag nadien of ZEKER binnen 2 dagen gingen opbellen... Ik heb --> NIETS <-- gehoord.

Dus bel ik zelf WEERAL na een dag of 2-3 doe ik weer m'n hele vertellement aan telefoon i.v.m. mijn situatie krijg ik te horen dat ze plots helemaal m'n bestelling nergens terugvinden en dat de persoon die verantwoordelijk is voor retours ziek is maar dat ze het gaan in orde brengen.

Weeral een week 'n half later nog steeds niets gestort op mijn rekening en geen telefoon / email ontvangen. Dus bel ik weer en moest ik mijn rekeningnummer, klantnummer etc geven en zeiden ze dat ze het zullen crediteren op een creditnota en me direct de creditnota gingen mailen en in orde brengen..

Ik wacht 2-3 dagen nog steeds nul komma nul in mijn mailbox / rekening dus dan bel ik voor de 1000000ste keer nogmaals krijg ik een onbeleefde pummel aan telefoon die zegt dat ik de namen moet onthouden van iedereen waarmee ik bel van Alternate - alsof het mijn schuld is dat zij hun job niet fucking doen en alsof het mijn job is hun namen te memoriseren, dan word ik uiteindelijk doorverbonden met de klantenservice die dan zei dat ze ervoor zullen kijken en dat de stortingen de donderdag doorgaan (wat vorige week donderdag was).

Needless to say dat ik nog steeds geen klop van geld teruggezien heb.

Nu is mijn vraag als volgt; zal ik dit geld nog ooit terugzien of niet? En wat kan ik hiertegen doen? :/

Mijn verontschuldiging voor deze wall of text maar alvast dank voor enige raad.

- Synopsys

Member
    iTrader
    112 (90%)
    stap gewoon naar de politie

Platinum Member GaMeŽ's schermafbeelding
    iTrader
    86 (99%)
    Of eens naar de hoofdzetel gaan, neem alle documentatie mee en vertrek niet voor je die 300 euro terugziet.

Member synopsys's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zal me eens informeren bij politie wat ik eventueel kan doen, thanks for the advice <3

Approved 9-lifer
    iTrader
    13 (100%)
    alst om te verkopen is lukt het wel maar als het om geld terug te storten is ... typisch. Precies Pixmania toestanden.
    Samsung Galaxy Note 3 - Generations Connect - iMac
    Gelieve te quoten bij Buy&Sell als je wilt dat ik terug keer. Dank u
    Nintendo network ID: MIQ_be || PSN: MRplayforfun91 || http://card.psnprofiles.com/1/MRplayforfun91.png

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Ik had ongeveer 5 maand geleden ook een bestelling daar geannuleerd, ik kreeg direct bevestiging terug dat alles geannuleerd was en dat mijn geld wel terug gestort ging worden.

Dezelfde dag had ik mijn nieuwe bestelling geplaatst en deze de volgende dag ook direct ontvangen.

Nu een paar dagen geleden (5 maand later) krijg ik een mail dat mijn geld teruggestort is.
    Het duurt dus ontzettend lang om geld terug te storten. (En ik was het eigenlijk compleet vergeten)

Vermits je al genoeg gepraat hebt met hun zou ik toch is kijken voor een andere oplossing, naar de politie gaan lijkt mij inderdaad een goed idee om eens te kijken wat je kan doen.
    Anders eens langsgaan bij hun zodat je het in persoon kan uitleggen en alle papieren tonen.

Member
    iTrader
    37 (100%)
    Naar de winkel gaan wanneer het er druk is en dan luid van uwe tak beginnen maken. Meestal werkt dat wel.

Tja, blijkbaar hebben veel winkels nog altijd niet door dat een goede na-service belangrijk is voor hun rep.

Persoonlijk heb ik dat ook eens gehad met ibood. Na maanden van mailen en berichten achterlaten op hun facebook heb ik uiteindelijk m'n geld gekregen. Voor mij ook de laatste keer dat ik daar iets van electronica bestel.

Dus hen blijven lastig vallen zal de enigste oplossing zijn.

BTW ľATX betekent microATX dus op hun site stond het goed vermeld.

Member
    iTrader
    82 (100%)
    Ik denk niet dat politie hier gaat helpen
    Ik denk dat je hier eerder voor naar de rechtbank gaat moeten gaan
    en het gaat wel in de kleine letterkes staan welke rechtbank van koophandel bevoegd is hiervoor

en @Sdc, hij zegt dat er op de site microATX stond, terwijl het in werkelijkheid een miniATX bordje is

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten