Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member Portal's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Overschakelen internetprovider

Hallo

Momenteel heb ik Belgacom Internet Maxi (+ telefoon). Maar ik zou graag van provider veranderen.

Ik dacht eerst aan Telenet Fibernet 60/ Bussines Fibernet M (waarschijnlijk in combinatie met digitale TV + telefonie), maar omdat ik in het centrum van Herentals woon, twijfel ik of ik wel die snelheden wel ga behalen (in centrum is het internetverkeer drukker?).

Als 2e optie heb ik ook EDpnet. Ik dacht aan hun 50/6 mbit abonnement. Maar nu twijfel ik hier ook ofdat ik dicht genoeg bij hun ROP zit, bij Belgacom zit ik redelijk dicht denk ik want ik haal altijd hun beloofde snelheden. Of gebruiken EDPnet en Belgacom dezelfde ROP?
    Ook heb ik dan vaste telefonie nodig, dacht dit ook bij EDPnet te nemen dan, maar is dit een "gewone" lijn of is dat enkel VoIP? Staat heel onduidelijk op hun website...

Alvast bedankt

Portal
    Corsair 2x 4196MB DDR3-1333MHz | i7-2600K @ 4.60 GHz | 2x MSI N560GTX Ti Twin Frozr II OC
    WD Caviar Green 1.5 TB + 500 GB | MSI Z68A-GD65 (G3) | Windows 7 Ultimate x64 SP1 (7601)

Member score2's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    Best Portal,
    Ik werk voor Edpnet, indien je wenst dat ik even je adres nakijk pm me maar

Mee
    Mee is offline
    Member Mee's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    Als je Belgacomsnelheden de beloofde snelheden halen zal je die bij EDPnet ook halen, die gebruiken dezelfde ROP's.

Member score2's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    klopt

Member Portal's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik begin nu toch wel sterk te twijfelen om misschien toch Telenet te nemen.. Maar hoe zit dat met snelheden in een stadscentrum? Vooral tijdens de drukkere momenten (na 16u/weekend).
    Krijgen Business-user ook voorrang op snelheden?

Member
    iTrader
    0
    Bij Telenet haal je normaal gezien altijd je beloofde snelheden, althans min of meer toch.
    Met Fibernet zal je minstens 50 van de 60mbit halen en minstens 3.5 van de 4mbit upload.
    Opgelet, bij Telenet is het vrij downloaden NIET ongelimiteerd!
    Vanaf een bepaald volume (150 tot 750GB) kan het zijn dat je in de rode uren op smallband terrecht komt.
    Als je een Business abonnement hebt maak je gebruik van hetzelfde netwerk als particulieren en heb je dus geen prioriteit zoals Corporate Fibernet voor grote bedrijven. Je hebt dan wel een vaste limiet.

Als ik de keuze had zou ik als particulier gaan voor EDPNET aangezien zij werkelijk de goedkoopste zijn en ook echt ongelimiteerd zijn. Ontdek uw snelheidsprofiel voor adsl of vdsl op uw adres met de edpnet lijntest.
    Als je dicht genoeg bij de ROP zit kom je misschien in aanmerking voor het 50/6 VDSL2 profiel.

Member nivekii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattionline Bekijk bericht
    Bij Telenet haal je normaal gezien altijd je beloofde snelheden, althans min of meer toch.
    Met Fibernet zal je minstens 50 van de 60mbit halen en minstens 3.5 van de 4mbit upload.
    Opgelet, bij Telenet is het vrij downloaden NIET ongelimiteerd!
    Vanaf een bepaald volume (150 tot 750GB) kan het zijn dat je in de rode uren op smallband terrecht komt.
    Als je een Business abonnement hebt maak je gebruik van hetzelfde netwerk als particulieren en heb je dus geen prioriteit zoals Corporate Fibernet voor grote bedrijven. Je hebt dan wel een vaste limiet.

Als ik de keuze had zou ik als particulier gaan voor EDPNET aangezien zij werkelijk de goedkoopste zijn en ook echt ongelimiteerd zijn. Ontdek uw snelheidsprofiel voor adsl of vdsl op uw adres met de edpnet lijntest.
    Als je dicht genoeg bij de ROP zit kom je misschien in aanmerking voor het 50/6 VDSL2 profiel.
    Is het dan enkel in de rode uren dat ze uw abonnement naar smallband zetten? En wat is smallband? In vergelijking met de normale snelheden is 5Mb ook smallband, maar dan kunt ge nog alles doen me dunkt.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nivekii Bekijk bericht
    Is het dan enkel in de rode uren dat ze uw abonnement naar smallband zetten? En wat is smallband? In vergelijking met de normale snelheden is 5Mb ook smallband, maar dan kunt ge nog alles doen me dunkt.
    Jep, enkel in de rode uren zal je op smallband terrecht komen als "grootverbruiker".
    De aanpassing gebeurt in stappen van 3 Mbps tot minimaal 1 Mbps.

Meer informatie

http://klantenservice.telenet.be/con...tnetwerkbeheer

Member
    iTrader
    0
    Ben zelf Telenet medewerker,duis mogelijk bevooroordeeld.
    Ik heb FN(voorheen FN 60 tot 24 juni toen ze FN vrij downloaden maakten)

In Vilvoorde perfecte snelheid,zeer dicht bijd e beloofde snelheid,en ik kan probleemloos zonder op enige vorm van smallband te raken 300 GB downloaden,indien 's nachts vooral downloaden en gespreid 500GB/maand
    Zelfs eenmalig aan 900 GB geraakt.

Zelfs als je op smallband komt is de snelheid nog steeds zeer redelijk en idd enkel op de drukke momenten.

Approved 9-lifer svp46's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Met telenet haal ik hier (noorderwijk) altijd mijn beloofde snelheid (+/- natuurlijk), ik heb zelf fibernet 60, mijn broer woont in herentals centrum en heeft fibernet 120 en haalt voor zover ik weet ook altijd de volledig snelheid.
    Dus ik denk niet dat je je bij telenet om snelheid moet zorgen maken.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Puur voor internet zal edpnet wss goedkoper zijn en is dat een goeie deal, zeker als je uw snelheid haalt (wat het grootste probleem is bij dat netwerk).

Nu, ge moet ook tv hebben zegt ge? Vergeet niet:
    - basicshake internet/digitale tv kost in totaal alles bij elkaar 46EUR/maand
    - hier zit alles van hardware in (ook decoder voor tv en dergelijke)
    - met de decoder kunt ge vanalle extra zaken (nieuws opvragen, 2 dingen opnemen en tegelijk ook nog kijken, af en toe gratis filmke etc...)
    - via internet (bv met uw gsm) kunt ge de digicorder programmeren om iets op te nemen, moest ge dat nekeer vergeten zijn
    - bij telenet kunt ge dan gebruik maken van hun homespots, in elke straat is wel een homespot dus dan kunt ge eigenlijk over heel het land via wifi op internet

Edpnet+andere tv aanbieder heeft al die extra's niet, er is wss aankoop hardware, maar de maandelijkse prijs zal iets goedkoper zijn.

Aan u de keuze
    safir Thom4s

eS
    eS is offline
    Approved 9-lifer eS's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Hier ook eens aan het kijken om over te schakelen naar TN fibernet (nu nog altijd expressnet), maar ik zou willen weten welke extra kosten er mogelijk nog bij kunnen komen, bv er moet een nieuwe modem komen, is die gratis als ge die zelf installeert?

Approved 9-lifer _DUCKMAN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bump

Anyways, ik ben ook op zoek naar een nieuwe internetprovider. Ik heb op dit moment wel een vrij snelle (+/-17MBps) verbinding met Telenet, maar vooral de downloadlimiet stoort mij. EDPnet leek mij een goeie optie omdat ze goedkoop internet zonder limiet aanbieden. Heeft er iemand ervaring met EDPnet?

Mee
    Mee is offline
    Member Mee's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _DUCKMAN Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met EDPnet?
    Niets dan lof hier. In maart overgeschakeld, goede snelheid (maar dat hangt af van hoe ver je van het VDSL-punt zit) en de helpdesk is ook echt super. Ze reageren snel en de meesten zijn heel bekwaam.
    Ik zou juist wel via hun ticket-systeem werken ipv te bellen (als het niet al te dringend is), dat kan wel eens lang duren voor je iemand aan de lijn krijgt.

Moest je willen overschakelen, je mag mij altijd een pm sturen zodat we allebei een maand gratis krijgen (zie hier)

Member noccy's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattionline Bekijk bericht
    Ontdek uw snelheidsprofiel voor adsl of vdsl op uw adres met de edpnet lijntest.
    https://dl.dropbox.com/u/16366755/rage.jpg

Aaargh, Belgacom had beloofd van hier VDSL te leggen tegen eind 2011...sindsdien weigeren ze om mij een datum te geven. ("Wij kunnen dat niet zien meneer, hangt af van de contractors")
    Zit nog altijd op fucking ADSL1 terwijl we betalen voor 30/3.5.
    200m verder op het kruispunt ligt er VDSL, 400m in de andere richting en zelfde straat ligt het er ook.
    Straat is pas opengegooid maar geen Belgacom te zien natuurlijk.

Hoog tijd om over te stappen dus.

Approved 9-lifer GaaRa-'s schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Zelf ben ik ook al nu een jaar klant bij EDPnet en enorm tevreden over. (internet 50/6)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noccy Bekijk bericht
    https://dl.dropbox.com/u/16366755/rage.jpg

Aaargh, Belgacom had beloofd van hier VDSL te leggen tegen eind 2011...sindsdien weigeren ze om mij een datum te geven. ("Wij kunnen dat niet zien meneer, hangt af van de contractors")
    Zit nog altijd op fucking ADSL1 terwijl we betalen voor 30/3.5.
    200m verder op het kruispunt ligt er VDSL, 400m in de andere richting en zelfde straat ligt het er ook.
    Straat is pas opengegooid maar geen Belgacom te zien natuurlijk.

Hoog tijd om over te stappen dus.
    Mijn nicht zat met hetzelfde probleem im hun nieuw huis. Ze zaten +/- 300m van een ROP maar toch moesten ze volgens Belgacom aangesloten worden op een kabelverdeler zonder ROP enkele kilometers verderop.
    Al een geluk dat haar vriend bij Belgacom werkt en dus kon eisen om een nieuwe lijn te trekken om zo toch aangesloten te worden op VDSL.
    Jammer dat dit niet voor iedereen gedaan kan worden natuurlijk...

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Heh,
    Ik wacht zelfs al 7 weken achter een vaste lijn + internet (+tv).
    Staat mijn installatie-kit hier mooi wortel te schieten

Approved 9-lifer _DUCKMAN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hm, klinkt goed. Nu m'n moeder nog overtuigen :/

Member YaNnIxX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ben nu al jaren klant van Telenet en heb onlangs nog een update
    gehad waarbij m'n snelheid met 1,5MB/sec naar omhoog ging.

Aanrader dus.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten