Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25
    Member
    iTrader
    11 (100%)

Waar zwemmen met hond?

Hallo daar,

Onze hond is een paar maand geleden geopereerd nadat hij kruisband had gescheurd. Operatie op zich vlot verlopen, enkel de revalidatie verloopt wat stroef omdat hij de benodigde spier haast niet gebruikt. Binnen loopt hij vaak op 3 poten maar wanneer we wandelen gebruikt hij zijn 4de poot wel.

Volgens de dierenarts is de beste methode om hem zijn spier terug te laten ontwikkelen zwemmen maar waar kan en mag je dit doen met een hond ?

Alvast bedankt !

Member Digishine's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    de kust ?

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Gecontroleerd of zomaar ergens? Anders eens zoeken op hydrotherapie.

Er zijn weinig plekken in België waar de hond los mag, helaas. Aan de zee, maar ja, dan moet je al redelijk diep gaan voor hij kan zwemmen. Hier in Brugge weet ik bvb niks waar ze zouden mogen zwemmen, dus rond Aalst zou ik al helemaal niet weten.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digishine Bekijk bericht
    de kust ?
    Ik denk eigenlijk niet eens dat het mag aan de Belgische kust, vermits honden in België niet mogen loslopen. Tenzij anders aangegeven natuurlijk.

In Nederland, niet zo ver over de grens heb je wel echt honden-stranden.

Ah heb hier een lijst gevonden, is wel al van 2004. Dus ben niet zeker of het up to date is:
    Dierenforum • Toon onderwerp - Hondenstranden

iTrader
    2 (100%)
    't Is idd sterk afhankelijk van stad tot stad, bij elke kuststad is het wel weer iets anders (andere momenten) of op beperkte plaatsen. Soms in de zomer na een bepaald uur, soms helemaal niet in de zomer. Los mag in principe nooit idd, maar als je gaat kijken op een plek waar er honden mogen komen loopt 90% eigenlijk los

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    't Is idd sterk afhankelijk van stad tot stad, bij elke kuststad is het wel weer iets anders (andere momenten) of op beperkte plaatsen. Soms in de zomer na een bepaald uur, soms helemaal niet in de zomer. Los mag in principe nooit idd, maar als je gaat kijken op een plek waar er honden mogen komen loopt 90% eigenlijk los
    Ja dat is waar, ik begrijp niet dat ze die regeling qua loslopen niet wat kunnen versoepelen. Oke dat het op drukke plaatsen niet mag zoals steden of stranden. Maar in de bossen of de boeren buiten...

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copycat Bekijk bericht
    Ja dat is waar, ik begrijp niet dat ze die regeling qua loslopen niet wat kunnen versoepelen. Oke dat het op drukke plaatsen niet mag zoals steden of stranden. Maar in de bossen of de boeren buiten...
    't Is ook onnozel. In Nederland heeft elke gemeente wel een paar losloopgebieden, idd in bossen en op de hei en zo. Hier in Brugge is er één 'uitlaatstrook' waar ze mogen loslopen, 10 bij 100 meter, zo'n beetje aan de andere kant van Brugge voor mij. Daar ga je niet even naartoe, en 't is eigenlijk gewoon een lange strook gras. Jippie.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    't Is ook onnozel. In Nederland heeft elke gemeente wel een paar losloopgebieden, idd in bossen en op de hei en zo. Hier in Brugge is er één 'uitlaatstrook' waar ze mogen loslopen, 10 bij 100 meter, zo'n beetje aan de andere kant van Brugge voor mij. Daar ga je niet even naartoe, en 't is eigenlijk gewoon een lange strook gras. Jippie.
    Oh ik zou denken dat er in grote steden juist meer zones zouden zijn. Maar eentje dat is wel echt bitter weinig :S

Hier is nog een overzicht met waar het toegestaan is om de hond los te laten en waar er losloop zones zijn.
    Hondenlos-Homepagina

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copycat Bekijk bericht
    Oh ik zou denken dat er in grote steden juist meer zones zouden zijn. Maar eentje dat is wel echt bitter weinig :S

Hier is nog een overzicht met waar het toegestaan is om de hond los te laten en waar er losloop zones zijn.
    Hondenlos-Homepagina
    Oh, dat is superhandig, thanks! Misschien toch eens naar die van Brugge gaan, ziet er toch nog leuk uit, met struikjes en zo.

Member sensuality's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Oh, dat is superhandig, thanks! Misschien toch eens naar die van Brugge gaan, ziet er toch nog leuk uit, met struikjes en zo.
    In sijsele aan het Ryckeveldbos heb je sinds kort ook een losloopweide.
    Redelijk groot, met zandheuvel & zwempoel.
    Zeker de moeite waard om eens langs te gaan.

Ikzelf laat mijn hond trouwens op heel wat plaatsen los, ook al mag het niet.
    Idem met hem te laten zwemmen.
    Als er niet veel volk loopt die het zou kunnen storen dan zie ik er geen probleem in... Hier in de buurt zijn er enkele kreken waar het in principe niet mag, maar niemand klaagt. En de zee springt mijn hond ook regelmatig in…

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Bedankt voor de tips iedereen, mijn hond heeft haast no nooit gezwommen ik hoop dat dit geen problemen geeft. Iemand al naar de meren in Charleroi geweest ? Dat schijnt ook de moeite te zijn

Member Hatchetman's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)

Member TheProject's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Curtis_ssk Bekijk bericht
    Bedankt voor de tips iedereen, mijn hond heeft haast no nooit gezwommen ik hoop dat dit geen problemen geeft. Iemand al naar de meren in Charleroi geweest ? Dat schijnt ook de moeite te zijn
    Die zal er direct inspringen zodra hij water ziet

Approved 9-lifer JasperCLA's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Ik wist niet dat een hond niet los mag lopen in België, hoe dan ook hou ik mij daar al 2.5 jaar niet aan

Member
    iTrader
    0
    Geen beekske in de buurt waar hij in kan zwemmen? Of een meer ofzo?

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SiM0 Bekijk bericht
    Geen beekske in de buurt waar hij in kan zwemmen? Of een meer ofzo?
    Probleem is dat hij nog niet of zelden heeft gezwommen en ik er graag bij in zou kunnen zodat ik hem kan helpen.

Approved 9-lifer metalleke's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JasperCLA Bekijk bericht
    Ik wist niet dat een hond niet los mag lopen in België, hoe dan ook hou ik mij daar al 2.5 jaar niet aan
    Altijd tof loslopende honden tot er één is die bijt...

Approved 9-lifer JasperCLA's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metalleke Bekijk bericht
    Altijd tof loslopende honden tot er één is die bijt...
    Ook als het in een veld is waar alleen maar andere mensen met honden komen? Ik zie m'n labrador ook niet direct iemand bijten, maar ik begrijp je wel.

Approved 9-lifer Alteration's schermafbeelding
    iTrader
    328 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JasperCLA Bekijk bericht
    Ook als het in een veld is waar alleen maar andere mensen met honden komen? Ik zie m'n labrador ook niet direct iemand bijten, maar ik begrijp je wel.
    Ik weet niet hoe goed jouw hond naar je luistert, maar je zou dat eens andersom moeten bekijken. Ik ga quasi dagelijks met honden wandelen, die zich (bijzonder) agressief gedragen naar andere honden toe. En weet je wat dan het probleem is? Andermans hond die losloopt en steevast op ons afstevent. Quasi dagelijks valt dat voor en 't is bijzonder irritant.

iTrader
    2 (100%)
    Het is ook niet de bedoeling dat loslopende honden naar vaste honden toelopen. Dat is vragen om problemen, die hond loopt vast met een reden (hoeft ook geen agressie te zijn, kan ook lichamelijk ongemak of whatever zijn). In ieder geval iets waar je je hond niet zomaar laat op afstormen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (1 leden en 1 gasten)

1. Deldiqueske

Regels voor berichten