Update:
» Internet van Telenet schakelt in een hogere versnelling » Telenet blog
Basicnet:
Download: 20 -> 30Mbit
Upload: 1.25 -> 2.5Mbit
Volume: 50 -> 100GB
Fibernet:
Download: 50 -> 60Mbit
Upload: 2.5 -> 4Mbit
Volume: 100GB -> Vrij downloaden
Fibernet XL:
Download: 100 -> 120Mbit
Prijs: -€5
Dit zou ook vanaf 24 juni het geval moeten zijn blijkbaar.
Hmmm :/De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen. Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint. "Vrij downloaden" mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.
Ik denk van gewoon naar Basic over te stappen dan. Dan heb ik tenminste een vaste limiet en moet ik me geen zorgen maken als ik op een dag eens 20gb download :/ Aangezien het echt wel tot "de volgende aanrekeningsperiode" op smallband is en niet een paar dagen...
Kvraag me wel af wat voor horror dat vrij downloaden gaat zijn. Ik heb er al wat horror verhalen over gehoord.
Nu, ik ga me neutraal opstellen en we zullen dan wel zien. Maar zolang ik onder mijn 100 gig/maand zit, wil ik niet dat ze mijn internetverkeer op enige manier zitten in te perken.
Als alle Fibernet klanten nu eens allemaal veel gaan downloaden, halen we het gemiddelde misschien omhoog :l.
behalve de downloadsnelheid is er ni veel verschil meer tussen fibernet en fibernet xl, ge verliest ni zoveel als je downgrade
wtb more upload speed op fb xl
cool, nu kunnen we voor dezelfde prijs overstappen van Fiber60 naar FiberXL met verdubbeling snelheid!
jej
Eindelijk Fibernet met vrij downloaden. Telenet, here I come!
Wij hebben Expressnet bij ons thuis (nog oude benaming, maar staat zo ook vermeld bij 'mijn telenet'...). Onder welke categorie valt dit dan? Momenteel hebben we 100GB datalimiet![]()
Wij hebben ook nog expressnet, da's dan ongeveer hetzelfde als Fibernet (voor de veranderingen dan toch). Ongeveer dezelfde snelheid en dezelfde limiet. Maar nu Fibernet ook FUP krijgt zal ik toch maar eens overschakelen zeker?
Het grootste probleem is dat dat dan weer minstens 75 EUR is voor die installateur, of kunt ge die modems ook zelf installeren? (het zal mij wel lukken, maar laten ze dat ook toe is de vraag).
Soit, straks sowieso eens bellen, maar de laatste weken hebben we daar al meerdere keren mensen aan de lijn gehad die niet de nodige kennis hadden :')
http://klantenservice.telenet.be/content/wat-verandert-er-op-24-juni-aan-de-telenet-internetabonnementen
De andere abonnementen zoals ComfortNet (XL), ExpressNet (XL)... behouden hun huidige specificaties.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)