Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member
    iTrader
    0

Welke muurverf gebruiken?

Hoi hoi!

Mijn vriendin en ik willen ons huurappartement opnieuw verven (op reeds geverfde muren). Het is onze eerste verfervaring en heb me hieromtrent al wat ingelezen. Na opzoekwerk ben ik er achter gekomen dat we best Acrylverf, mat kunnen gebruiken. Ik denk dat we een niet-poreuze verflaag hebben en op basis van Brico.be - Zo verf je binnenmuren lijkt me dan ook dat we geen primer moeten aanbrengen.

Helaas heb ik weinig zicht op de kwaliteit van de verf. Ik wil er niet superveel aan uitgeven gezien dit uiteindelijk nog altijd een huurappartement is. Op de website van de Brico vind ik Brico.be - Muurverf 10 l "Pastel" maar ik vrees dat dit 'brol' is. Klopt dit? Verder heb ik ook geen slechte ervaringen gelezen m.b.t. Dulux (van Brico). Klopt het dat dit type verf goed zit op prijs-kwaliteit? Uiteraard zullen Levis en Sigma superieur zijn t.o.v. huismerken en Dulux maar prijs-kwaliteit is hierbij even de afweging die ik moet maken.

Hopelijk krijg ik hier wat nuttige tips! :-)

Groetjes

Approved 9-lifer WarBlade's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Beter een beetje meer uitgeven voor goede (dekkende) verf, in plaats van voor een goedkoper merk te gaan dat slecht dekt (waardoor je dikwijls nog meer verf moet aankopen en je dus sowieso met die extra meerkost zit)...

Misschien kan je aan je huisbaas een tegemoetkoming vragen? Hij heeft er immers ook baat bij als zijn eigendom opgeknapt wordt...

Member JackM's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Uit ervaring heb ek gemerkt dat de huisverf van Gamma wel van een betere kwaliteit is dan die van de Brico. Het liefst schilder ik wel met Boss, maar die is wel wa duurder dan gemiddelde verf.

Langs den ene kant doet de verf veel, maar veel hangt ook wel af van de manier waarop ge verft.

Member $anka's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik schilder de laatste jaren veel met die coloresdelmundo reeks van levis. Niet de goedkoopste maar die dekt echt super goed. Laatst om de slaapkamer te herschilderen ne pot van de keyn mee genomen en ik ben zsm die CDM gaan halen om erover te zetten

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Laat u in ieder geval niet verleiden tot verf van het merk Histor, trekt imo op niks. Zelf heb ik wel goede ervaringen met Dulux en met Levis.

Member De SkeEvN's schermafbeelding
    iTrader
    95 (100%)
    mijn persoonlijke ervaring in men huis is dat sikkens nog een tik beter is dan boss paints maar om het goedkoop te houden zou ik eerder levi's kopen ipv een of ander huismerk.

je kan rechtstreekt op uw oude verflagen schilderen mits deze nicotine/vet/stof/schilfer vrij zijn en nog eens schuren ook voor je erover verft! er komt meer bij kijken dan enkel uw verfrol op en neer te doen > voorbereidingswerk bepaald groten deels hoe uw eindresultaat zal zijn

btw matte muurverf kan je achteraf normaalgezien niet deftig terug afwassen aangezien je een blinkende plek maakt als je er teveel op wrijft
    Shooters speelde op pc me muis en keyboard . uit
    Vraag het op 9lives, wij googlen het wel voor je!

Member bon_jovi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik gebruik enkel Boss verf (colora) maar dit is vrij dure verf (ook kwaliteitsvol). Indien het al reeds geverfd is (en deze heeft een goede hechting) hoeft er geen specifieke primer op (boss optiprim bvb) maar 2 lagen (afhankelijk van de kleur; rood zal moeilijker dekken) afwerking (muren: Boss Optisilk; Optimat op de plafond).
    Voor af te plakken zou ik gele of blauwe plakband gebruiken van 3M (ook in colora verkrijgbaar; wel 10euro voor een rol maar deze laat geen lijmresten achter; kun je weken laten hangen en loopt geen verf onder indien je hem goed aandrukt.

Brico of levis (ook brol) zou ik nooit gebruiken
    greetz (ex-schilder)

Member
    iTrader
    0
    Ok, op basis van de reacties hier denk ik dat ik voor de huisverf van Gamma zal gaan. Lijkt me een goede prijs-kwaliteitverhouding te bieden. En gezien het toch een serieuze oppervlakte is die we moeten schilderen lijkt me de aankoop van Levis, Coloraverf etc voor ons als jonge koppel een beetje prijzig :-)

iTrader
    95 (100%)
    in geen enkele reactie wordt er gezegd dat gamma goed is behalve enkel beter dan die van den brico

Member kawadude's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Indien je echt wil kiezen tussen Brico of Gamma verf dan is Gamma de betere van de 2.
    Zoals reeds gezegd ligt de kwaliteit van professionele verven veel hoger, maar de prijs natuurlijk ook.

Ikzelf ben schilder en gebruik vooral Boss, Sikkens, Sigma, maar de laatste tijd heb ik voor famillie verf gebruikt van SPS (facade matt) waarvan ik heel tevreden over ben. (Verkoopprijs voor 10L kleur kost ong. €93)
    Indien je deze ergens bij u in de buurt vind zou ik zeker niet twijfelen.

De tip van bon_jovi over de tape zou ik (als dhz) niet volgen.
    Gele (goude) & blauwe tape zijn niet bedoeld om op schilderwerk aan te brengen omdat de kleefkracht te hoog is en de kans bestaat dat je bij het verwijderen de onderliggende verf ermee aftrekt.
    Gebruikt daarvoor best de paarse of witte (geen goedkope beige !)

Member
    iTrader
    0
    Ik heb net roze tape gekocht (geadviseerd door personeel van de Brico...)

ATI
    ATI is offline
    Member ATI's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dulux is heel goed,kan je gewoon uw borstels met water uitwassen ,geen gekloot met white spirit.

Je kan in de Brico dulux laten mengen voor het kleur te bekomen dat je echt wilt.

iTrader
    95 (100%)
    hopelijk weet je HOE je met een rol schildert om het deftig te doen en niet alles in lelijke strepen trekt zoniet vraag je dat best ook eens in de gamma aangezien zij veel beter zijn :')

Member Den Deze's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    In mijn eigen huis/appartement zou ik schilderen met Boss, Trimetal of Sikkens.
    Als ik iets zou huren dan zou ik voor Levis gaan.
    Zeker niet opteren voor de huismerken van Brico/Gamma/Hubo/...
    Ik zeg niet dat deze verven slecht zijn, maar deze zijn imo niet zo geweldig en vragen soms meer lagen dan een kwalitatievere verf (goedkoop = duurkoop).

Bespaar ook niet op borstels, rollen, tape, ... Deze materialen zijn cruciaal voor een mooi eindresultaat te bekomen.
    Ik gebruik steeds rollen en borstels van Storch
    Om alles af te plakken heb je paarse tape nodig, bespaar hier ook niet op!
    Als je de laatste laag zet dan kan je best Elasto-kit gebruiken om alles af te kitten (kan je kopen bij Colora).

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb mijn kamer geverfd met huisverf van de gamma en dat ging perfect met één laag en ziet er goed uit, de verf is latex based

gewoon de muren goed afwassen en eventueel eens licht opschuren (dat heb ik nt gedaan)

verf ging gewoon mooi over de oude verflaag

Member Den Deze's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Uhm, dan hebt gij wreed veel chance.
    Schuren is een MUST! Voor je de eerste laag zet moet je alles goed schuren en ontstoffen.
    Als je de volgende laag/lagen zet dan moet je altijd licht tussenschuren voor een zo goed mogelijke hechting van de verf...

Member Don-Robo's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik neem altijd verf op waterbasis.

Een primer is wel altijd aan te raden ze.

Uw huidige kleur en de nieuwe kleur zijn van belang (eventueel een dekkende witte laag voor de nieuwe kleur aan te brengen).

Ik ga altijd bij Colora, uiteraard stuk duurder dan de gewone doe het zelfzaken maar advies op maat en topproducten. Heb al altijd het juiste product gehad met de juiste primer erbij en daar is het ook goed kleuradvies. Verf is daar van Boss.

Kwaliteit kost geld en begrijpelijk zal je dat in uw huurappartement niet willen spenderen.

Banned
    iTrader
    0
    Flexa is voor mij altijd de eerste keuze.
    Dekt in 1 keer, en dat vind ik erg belangrijk want ik haat verven, en ben er dus het liefst zo snel mogelijk vanaf.

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door archytas Bekijk bericht
    Ok, op basis van de reacties hier denk ik dat ik voor de huisverf van Gamma zal gaan. Lijkt me een goede prijs-kwaliteitverhouding te bieden. En gezien het toch een serieuze oppervlakte is die we moeten schilderen lijkt me de aankoop van Levis, Coloraverf etc voor ons als jonge koppel een beetje prijzig :-)
    Kan ik inkomen; achter verf geweest bij colora voor mn slaapkamer(totaal 3L primer en 3L afwerking ==> 206 euro).

Blijkt dat ik ze wat de donker gekozen heb naar mn goesting

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kawadude Bekijk bericht
    Indien je echt wil kiezen tussen Brico of Gamma verf dan is Gamma de betere van de 2.
    Zoals reeds gezegd ligt de kwaliteit van professionele verven veel hoger, maar de prijs natuurlijk ook.

Ikzelf ben schilder en gebruik vooral Boss, Sikkens, Sigma, maar de laatste tijd heb ik voor famillie verf gebruikt van SPS (facade matt) waarvan ik heel tevreden over ben. (Verkoopprijs voor 10L kleur kost ong. €93)
    Indien je deze ergens bij u in de buurt vind zou ik zeker niet twijfelen.

De tip van bon_jovi over de tape zou ik (als dhz) niet volgen.
    Gele (goude) & blauwe tape zijn niet bedoeld om op schilderwerk aan te brengen omdat de kleefkracht te hoog is en de kans bestaat dat je bij het verwijderen de onderliggende verf ermee aftrekt.
    Gebruikt daarvoor best de paarse of witte (geen goedkope beige !)
    Ja; gele is mss eerder voor raamwerk te schilderen;... . Meestal gebruik ik ook de mottig gekleurde paarse . Van die witte ben ik geen fan; die kleeft bijna niet (dat lijkt me eerder voor op behangpapier)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten